Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko zgodnie z planem, polecam

Kawasaki Zephyr 750

,
Trasa: Iława - Kraków

Polecam! Sprawnie i fachowo!

Ducati multistrada 1 gen. bez owiewek

Klient: Tadeusz C.
,
Trasa: Słubice - Warszawa

Bardzo profesjonalnie. Kierowca słowny konkretny przyjemny. Polecam

VESPA Primavera 125

,
Trasa: Piaseczno - Przemyśl

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Torrevieja już od 110 zł!

Zleć transport motocykla