Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Miło, szybko i punktualnie. Polecam.

Suzuki GS 500

Klient: Jacek F.
,
Trasa: Stare Rybie - Gdów

Gorąco polecam. Sprawnie i tak jak ustaliliśmy. A transport wręcz ekspresowy. Ogarnięty kierowca, widać że zna się rzeczy. Dziękuję bardzo

Quad szosowy 500

Klient: Łukasz L.
,
Trasa: Lugugnana - Przasnysz

Polecam . Konkretnie i bezproblemowo.

Rama SKUTER

Klient: Jolanta B.
,
Trasa: Lublin - Starogard Gdański

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Walencja już od 110 zł!

Zleć transport motocykla