Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko jak najbardziej okej. POLECAM !

Klatka na butle gazu technicznego 2 szt

Klient: Daniel R.
,
Trasa: Spała - Tychy

Profesjonalista, Pomoc przy załadunku i rozładunku bez proszenia się, bardzo solidnie, na czas co do minuty, świetna znajomość angielskiego. Facet godny polecenia. Transport z UK do PL expresowy, sam bym tego lepiej i szybciej nie zrobił. Polecam !

Zderzaki

Klient: Piotr O.
,
Trasa: Londyn - Niemodlin

Bardzo miła i rzetelna usługa że strony Pana Kamila, szybko i zarazem Tanio. Polecam Usługi Transportowe na 10pnk, Dziękuję Panie Kamilu myślę że powspol pracujemy jeszcze.

Płyta osb 2500x675 szt 36

Klient: Kamil S.
,
Trasa: Kraków - Wrzosowo

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Władywostok już od 110 zł!

Zleć transport motocykla