Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
64 000 przewoźników 64 000 przewoźników 64 000 przewoźników

Niedawno przewiezione palety:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko przebiegło perfekcyjnie. Z całą pewnością będziemy korzystać z usług firmy. POLECAM

Europaleta EUR 1 120x80 cm

Klient: Arek K.
,
Trasa: Głogów - Bańska Bystrzyca

Polecam przewoźnika , wszystko przebiegło sprawnie i tak jak było ustalone.

Europaleta EUR 1 120x80 cm

Klient: Mariusz W.
,
Trasa: Vilnius - Białystok

polecam

Europaleta EUR 1 120x80 cm

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Przyjma - Sundern

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Jak zorganizować transport palet?

Aby zorganizować transport palet, wystaw ogłoszenie na platformie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników oraz wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Wystawione ogłoszenie musi podawać szczegółowe dane dotyczące ładunku do transportu, na przykład ilość palet, waga ładunku a także rodzaj przewożonych rzeczy.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do przewożenia różnego rodzaju ładunków. Służą za sztywne podłoże, na którym układać można mniejsze przedmioty oraz opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport znacznej ilości drobnych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet definiują odgórnie wyznaczone wytyczne. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej używano go potocznie do opisywania typowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i stworzonej zgodnie z obowiązującymi normami. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej typów palet EUR. Na chwilę obecną do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się rozmiarem. Klasyczna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok takiej palety liczy 120 cm, natomiast krótszy bok 0,8 m. Na spodzie palety umieszczone są 3 płozy, natomiast deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest trochę większa. Jeden z boków również wynosi 1,2 m, ale druga krawędź już 100 cm. Na spodzie także umieszczone zostały trzy płozy, 2 płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na spodzie są trzy płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Rozmiar palety typu EUR 6 to 0,8 m w przypadku dłuższego boku i 600 mm z drugiej strony. Paleta ma trzy ulokowane poprzecznie płozy a także poprzecznie ulokowane deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR wynoszą 1200 mm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Palety euro mają to do siebie, że ich właściwości są ściśle określone. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku musi być widoczny znak EPAL (wyjątkiem są włoskie palety wyprodukowane w terminie od 1 marca 1999 roku do 30.06.2000 – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, ale również zaliczane są do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zamieszcza się na nich także dane pozwalające na identyfikację producenta jak również datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Przeprowadzenie jej potwierdza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od 2011 roku. Regulacjom podlega również zawartość wilgoci europalet – nie może przekroczyć 22%. Na środkowym wsporniku europalet znajduje się klamra. Palety, które wymagały napraw, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą palet euro aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także posiadają licencję na wytwarzanie palet EUR. Przykładem jest MAV (z Węgier) lub CD (koleje czeskie). Jedną z firm produkujących palety euro znajdowało się także PKP Cargo, jednak należy zaznaczyć, że tylko palety wyprodukowane przed rokiem 2004 zalicza się do palet euro. W roku 2004 PKP Cargo straciło uprawnienia. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez firmy bez licencji nie traktuje się jak europalet. Palety euro określa się też niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych a także spedycyjnych. Do europalet zalicza się także palety określane jako MAV, gdyż produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety dzielić można też ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady zużycia zalicza się do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Oprócz europalet do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe ,ich wymiary to 120x120x14,4 cm. Do wyboru są także specjalistyczne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 113,5x113,3 cm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich parametry mogą być różne, w użyciu jest 9 wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są dokładnie określone. Zaprojektowane są specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.

Obecnie jako zastępstwo palet drewnianych nieraz stosuje się palety plastikowe. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość wykorzystania w recyklingu. Więcej, są odporne na promienie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tych palet wykorzystuje się polietylen. Wykonane z niego palety zazwyczaj można wykorzystywać przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.

Opis ładunku

Przy pomocy palet przewozić można rozmaite przesyłki. Na platformie Clicktrans pojawiają się ogłoszenia na przykładdla transportu znajdujących się na paletach mebli, artykułów spożywczych, materiałów budowlanych (jak np. terakota, panele itd.), drzwi czy materiałów chemicznych. Pamiętaj, aby przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, zwłaszcza jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się lub określonych warunków, jak np. materiały chemiczne czy żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby podać typ palety lub jej wymiary. Pamiętaj też o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu powinieneś także zamieścić szczegóły odnośnie trasy oraz terminów przewozu.

Ceny przewozu

Koszty przewozu palet bywają mocno różne, wpływ na nie ma typ przesyłki, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, liczba przewożonych palet i ich wielkość, jak również ciężar całego ładunku. Wystawiając ogłoszenie na platformie Clicktrans.pl, możesz wybrać przewoźnika, który przetransportuje palety w formie doładunku albo na trasę, którą inaczej pokonywałby „na pusto”. To pomoże Ci uzyskać niższą cenę. Poza tym, na koszt wpływ ma też to, czy interesuje Cię sam transport, czy potrzebujesz także załadunku oraz rozładunku. Poniżej znajdziesz garść przykładowych ogłoszeń jak również ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:

Transport jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, waga palety: 350 kg. Koszt: 720 zł, czyli 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Przewóz dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, waga ładunku: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport 1 palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Odległość: 402 km, ciężar ładunku: 900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

Jak zorganizować transport palet?

Aby zorganizować transport palet, wystaw ogłoszenie na platformie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników oraz wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Wystawione ogłoszenie musi podawać szczegółowe dane dotyczące ładunku do transportu, na przykład ilość palet, waga ładunku a także rodzaj przewożonych rzeczy.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do przewożenia różnego rodzaju ładunków. Służą za sztywne podłoże, na którym układać można mniejsze przedmioty oraz opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport znacznej ilości drobnych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet definiują odgórnie wyznaczone wytyczne. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej używano go potocznie do opisywania typowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i stworzonej zgodnie z obowiązującymi normami. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej typów palet EUR. Na chwilę obecną do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się rozmiarem. Klasyczna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok takiej palety liczy 120 cm, natomiast krótszy bok 0,8 m. Na spodzie palety umieszczone są 3 płozy, natomiast deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest trochę większa. Jeden z boków również wynosi 1,2 m, ale druga krawędź już 100 cm. Na spodzie także umieszczone zostały trzy płozy, 2 płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na spodzie są trzy płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Rozmiar palety typu EUR 6 to 0,8 m w przypadku dłuższego boku i 600 mm z drugiej strony. Paleta ma trzy ulokowane poprzecznie płozy a także poprzecznie ulokowane deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR wynoszą 1200 mm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Palety euro mają to do siebie, że ich właściwości są ściśle określone. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku musi być widoczny znak EPAL (wyjątkiem są włoskie palety wyprodukowane w terminie od 1 marca 1999 roku do 30.06.2000 – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, ale również zaliczane są do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zamieszcza się na nich także dane pozwalające na identyfikację producenta jak również datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Przeprowadzenie jej potwierdza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od 2011 roku. Regulacjom podlega również zawartość wilgoci europalet – nie może przekroczyć 22%. Na środkowym wsporniku europalet znajduje się klamra. Palety, które wymagały napraw, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą palet euro aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także posiadają licencję na wytwarzanie palet EUR. Przykładem jest MAV (z Węgier) lub CD (koleje czeskie). Jedną z firm produkujących palety euro znajdowało się także PKP Cargo, jednak należy zaznaczyć, że tylko palety wyprodukowane przed rokiem 2004 zalicza się do palet euro. W roku 2004 PKP Cargo straciło uprawnienia. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez firmy bez licencji nie traktuje się jak europalet. Palety euro określa się też niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych a także spedycyjnych. Do europalet zalicza się także palety określane jako MAV, gdyż produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety dzielić można też ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady zużycia zalicza się do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Oprócz europalet do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe ,ich wymiary to 120x120x14,4 cm. Do wyboru są także specjalistyczne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 113,5x113,3 cm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich parametry mogą być różne, w użyciu jest 9 wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są dokładnie określone. Zaprojektowane są specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.

Obecnie jako zastępstwo palet drewnianych nieraz stosuje się palety plastikowe. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość wykorzystania w recyklingu. Więcej, są odporne na promienie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tych palet wykorzystuje się polietylen. Wykonane z niego palety zazwyczaj można wykorzystywać przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.

Opis ładunku

Przy pomocy palet przewozić można rozmaite przesyłki. Na platformie Clicktrans pojawiają się ogłoszenia na przykładdla transportu znajdujących się na paletach mebli, artykułów spożywczych, materiałów budowlanych (jak np. terakota, panele itd.), drzwi czy materiałów chemicznych. Pamiętaj, aby przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, zwłaszcza jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się lub określonych warunków, jak np. materiały chemiczne czy żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby podać typ palety lub jej wymiary. Pamiętaj też o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu powinieneś także zamieścić szczegóły odnośnie trasy oraz terminów przewozu.

Ceny przewozu

Koszty przewozu palet bywają mocno różne, wpływ na nie ma typ przesyłki, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, liczba przewożonych palet i ich wielkość, jak również ciężar całego ładunku. Wystawiając ogłoszenie na platformie Clicktrans.pl, możesz wybrać przewoźnika, który przetransportuje palety w formie doładunku albo na trasę, którą inaczej pokonywałby „na pusto”. To pomoże Ci uzyskać niższą cenę. Poza tym, na koszt wpływ ma też to, czy interesuje Cię sam transport, czy potrzebujesz także załadunku oraz rozładunku. Poniżej znajdziesz garść przykładowych ogłoszeń jak również ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:

Transport jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, waga palety: 350 kg. Koszt: 720 zł, czyli 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Przewóz dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, waga ładunku: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport 1 palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Odległość: 402 km, ciężar ładunku: 900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport palet Augsburg już od 100 zł!

Zleć transport palet