Skąd:
Polska, GolędzinówDokąd:
Niemcy, Ilshofen
Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.
Skąd:
Polska, GolędzinówDokąd:
Niemcy, IlshofenOszczędność:
Skąd:
Niemcy, WiesbadenDokąd:
Niemcy, MonachiumOszczędność:
Skąd:
Niemcy, EberswaldeDokąd:
Niemcy, Gmina zbiorowa (...)Oszczędność:
Skąd:
Niemcy, GerolfingenDokąd:
Niemcy, BudziszynOszczędność:
Skąd:
Niemcy, HildenDokąd:
Polska, KarniceOszczędność:
Skąd:
Niemcy, EllwangenDokąd:
Polska, Wybudowanie Łas (...)Oszczędność:
Opinie
Fajna i szybka współpraca ,wyrozumiały klient, polecam
Jak zorganizować transport palet?
Aby zlecić transport palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników oraz zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Twoje ogłoszenie powinno posiadać szczegółowe informacje dotyczące przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, waga ładunku i typ transportowych rzeczy.
Palety EURO
Palet używa się do przewożenia rozmaitych ładunków. Służą za sztywne podłoże, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport większej ilości mniejszych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet regulują ogólnie ustalone wytyczne. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Kiedyś używano go potocznie do nazwania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i wyprodukowanej zgodnie z ustalonymi normami. W niedalekiej przeszłości jednakże zdefiniowano więcej rodzajów palet EUR. Obecnie dostępne są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Dawna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok tej palety wynosi 1,2 m, z kolei krótszy bok 800 mm. Na spodzie palety umieszczone są 3 płozy, z kolei deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 120 cm, z kolei drugi bok już 1000 mm. Na spodzie również umieszczone zostały trzy płozy, 2 płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1000 mm. Na spodzie znajdują się trzy płozy, deski blatu ułożone zostały wzdłużnie. Wymiary palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższego boku oraz 600 mm dla drugiej krawędzi. Paleta posiada trzy ułożone poprzecznie płozy i poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Najpopularniejsze wymiary typowej palety EUR to 120 cm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1000 – 1500 kg. Europalety charakteryzują się tym, że ich parametry są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątek stanowią włoskie palety powstałe w terminie od 1.03.1999 do 30 czerwca 2000 roku – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, ale również zalicza się je do palet euro), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zawiera się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta a także datę produkcji. W 2010 roku dodano kolejne obostrzenia, w myśl których palety EPAL muszą przejść obróbkę fitosanitarną ISPM15. Przeprowadzenie jej poświadcza znak IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Jest to obowiązkowe od 2011 roku. Określona jest też procent wilgoci europalet – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet znajduje się klamra. Palety, które wymagały napraw, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się symbol EPAL. Firmy które produkują i naprawiają palet euro muszą posiadać licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także posiadają licencję na wytwarzanie palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (z Czech). Jedną z firm produkujących palety euro było również PKP Cargo, jednak należy pamiętać, że tylko palety wyprodukowane przed rokiem 2004 należą do europalet. W roku 2004 firma utraciła licencję. Palet z uszkodzeniami albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie zalicza się do palet euro. Europalety nazywa się także niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych oraz spedycyjnych. Do palet euro należą palety oznaczane jako MAV, ponieważ wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety dzielić można też według gatunku. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania zalicza się do drugiej kategorii.
Pozostałe palety
Oprócz europalet do transportu używa się także innych rodzajów palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe różnią się od palet euro wymiarami. Są większe i mierzą 1200×1200×144 mm. Do wyboru są też specjalne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej używa się palet CP. Ich wymiary mogą być różne, istnieje 9 wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są ściśle zdefiniowane. Zaprojektowane są specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.
Obecnie jako zastępstwo palet drewnianych często stosuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość poddania ich recyklingowi. Więcej, są niewrażliwe na promienie UV. Waga tych palet jest niezmienna (margines wynosi +/- 2%). Do wyrobu tych palet stosuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć rzecz jasna zależy to od sposobu i częstotliwości wykorzystywania.
Charakterystyka przesyłki
Przy pomocy palet transportować można szeroki wachlarz ładunków. W naszym serwisie wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach paczek, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, kamień itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, szczególnie jeśli chodzi o przedmioty wymagające delikatnego obchodzenia się albo też szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie nie zapomnij, aby wymienić typ palety oraz jej wymiary. Pamiętaj również o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu należy również zamieścić szczegóły odnośnie trasy a także terminów przewozu.
Ceny przewozu
Ceny
transportu palet mogą być mocno zróżnicowane,
zależy to od takich czynników, jak rodzaj przesyłki,
jak długa
jest trasa, ilość przewożonych palet oraz
ich wielkość, jak również ciężar całego
ładunku. Wystawiając ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz
możliwość wybrać przewoźnika, który zabierze
palety jako doładunek lub
aby zapobiec wracaniu z trasy „na pusto”. W ten sposób masz szansę uzyskać niższą
cenę. Oprócz tego, na koszt wpływa też to, czy interesuje Cię jednie przewóz, czy potrzebujesz
też załadunku i rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń jak również
ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:
Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w UK. Odległość: 1968 km, ciężar
ładunku z paletą: 350 kg. Koszt: 720 zł, a więc 0,36
zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość
trasy: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Cena:
800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej
Góry. Długość trasy: 402 km, waga przesyłki:
900 kg. Koszt: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html
Jak zorganizować transport palet?
Aby zlecić transport palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników oraz zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Twoje ogłoszenie powinno posiadać szczegółowe informacje dotyczące przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, waga ładunku i typ transportowych rzeczy.
Palety EURO
Palet używa się do przewożenia rozmaitych ładunków. Służą za sztywne podłoże, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport większej ilości mniejszych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet regulują ogólnie ustalone wytyczne. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Kiedyś używano go potocznie do nazwania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i wyprodukowanej zgodnie z ustalonymi normami. W niedalekiej przeszłości jednakże zdefiniowano więcej rodzajów palet EUR. Obecnie dostępne są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Dawna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok tej palety wynosi 1,2 m, z kolei krótszy bok 800 mm. Na spodzie palety umieszczone są 3 płozy, z kolei deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 120 cm, z kolei drugi bok już 1000 mm. Na spodzie również umieszczone zostały trzy płozy, 2 płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1000 mm. Na spodzie znajdują się trzy płozy, deski blatu ułożone zostały wzdłużnie. Wymiary palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższego boku oraz 600 mm dla drugiej krawędzi. Paleta posiada trzy ułożone poprzecznie płozy i poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Najpopularniejsze wymiary typowej palety EUR to 120 cm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1000 – 1500 kg. Europalety charakteryzują się tym, że ich parametry są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątek stanowią włoskie palety powstałe w terminie od 1.03.1999 do 30 czerwca 2000 roku – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, ale również zalicza się je do palet euro), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zawiera się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta a także datę produkcji. W 2010 roku dodano kolejne obostrzenia, w myśl których palety EPAL muszą przejść obróbkę fitosanitarną ISPM15. Przeprowadzenie jej poświadcza znak IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Jest to obowiązkowe od 2011 roku. Określona jest też procent wilgoci europalet – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet znajduje się klamra. Palety, które wymagały napraw, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się symbol EPAL. Firmy które produkują i naprawiają palet euro muszą posiadać licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także posiadają licencję na wytwarzanie palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (z Czech). Jedną z firm produkujących palety euro było również PKP Cargo, jednak należy pamiętać, że tylko palety wyprodukowane przed rokiem 2004 należą do europalet. W roku 2004 firma utraciła licencję. Palet z uszkodzeniami albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie zalicza się do palet euro. Europalety nazywa się także niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych oraz spedycyjnych. Do palet euro należą palety oznaczane jako MAV, ponieważ wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety dzielić można też według gatunku. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania zalicza się do drugiej kategorii.
Pozostałe palety
Oprócz europalet do transportu używa się także innych rodzajów palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe różnią się od palet euro wymiarami. Są większe i mierzą 1200×1200×144 mm. Do wyboru są też specjalne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej używa się palet CP. Ich wymiary mogą być różne, istnieje 9 wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są ściśle zdefiniowane. Zaprojektowane są specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.
Obecnie jako zastępstwo palet drewnianych często stosuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość poddania ich recyklingowi. Więcej, są niewrażliwe na promienie UV. Waga tych palet jest niezmienna (margines wynosi +/- 2%). Do wyrobu tych palet stosuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć rzecz jasna zależy to od sposobu i częstotliwości wykorzystywania.
Charakterystyka przesyłki
Przy pomocy palet transportować można szeroki wachlarz ładunków. W naszym serwisie wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach paczek, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, kamień itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, szczególnie jeśli chodzi o przedmioty wymagające delikatnego obchodzenia się albo też szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie nie zapomnij, aby wymienić typ palety oraz jej wymiary. Pamiętaj również o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu należy również zamieścić szczegóły odnośnie trasy a także terminów przewozu.
Ceny przewozu
Ceny
transportu palet mogą być mocno zróżnicowane,
zależy to od takich czynników, jak rodzaj przesyłki,
jak długa
jest trasa, ilość przewożonych palet oraz
ich wielkość, jak również ciężar całego
ładunku. Wystawiając ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz
możliwość wybrać przewoźnika, który zabierze
palety jako doładunek lub
aby zapobiec wracaniu z trasy „na pusto”. W ten sposób masz szansę uzyskać niższą
cenę. Oprócz tego, na koszt wpływa też to, czy interesuje Cię jednie przewóz, czy potrzebujesz
też załadunku i rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń jak również
ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:
Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w UK. Odległość: 1968 km, ciężar
ładunku z paletą: 350 kg. Koszt: 720 zł, a więc 0,36
zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość
trasy: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Cena:
800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej
Góry. Długość trasy: 402 km, waga przesyłki:
900 kg. Koszt: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html