Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 130 209 000 zł zaoszczędziliście z nami 130 209 000 zł 130 209 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 233 000 wystawionych przesyłek 1 233 000 wystawionych przesyłek 1 233 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
61 000 przewoźników 61 000 przewoźników 61 000 przewoźników

Niedawno przewiezione palety:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Zlecenie wykonano bardzo sprawnie. Rzetelny przewoźnik. Polecam

Europaleta EUR 1 120x80 cm x 6

,
Trasa: Raciąski Młyn - Lublin

Wszystko OK polecam

Paleta niestandardowa x 2

Klient: Łukasz C.
,
Trasa: okres Žiar nad Hronom - Tarnów

Przewoźnik ok.

Paleta EUR 2 120x100 cm x 14

Klient: Beata W.
,
Trasa: Łącko - Jasiorówka

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Jak zorganizować transport palet?

Żeby zorganizować transport palet, opublikuj ogłoszenie na platformie Clicktrans, zgromadź oferty od przewoźników i zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest tysiące przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Twoje ogłoszenie musi podawać najważniejsze dane na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, waga ładunku a także rodzaj przewożonych przedmiotów.

Europalety

Palety wykorzystywane są do transportowania rozmaitych ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport znacznej ilości przedmiotów jest dużo wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wielkość palet regulują odgórnie wyznaczone standardy. Często spotkać można się z określeniem paleta EURO. Kiedyś wykorzystywano go popularnie do opisywania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i wyprodukowanej zgodnie z ustalonymi wytycznymi. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej typów palet EUR. Na chwilę obecną do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Klasyczna europaleta zyskała miano palety EUR1. Dłuższy bok tej palety liczy 1200 mm, z kolei krótsza krawędź 80 cm. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, a deski blatu położone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Dłuższa krawędź liczy 1200 mm, z kolei drugi bok już 1 m. U dołu także znajdują się trzy płozy, dwie płozy umieszczone są również na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1200 mm z dłuższej strony, z drugiej – 1000 mm. Na dole znajdują się 3 płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wielkość palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższego boku oraz 60 cm z drugiej strony. Paleta ma trzy rozmieszczone poprzecznie płozy oraz poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Zwyczajowe wymiary typowej palety EUR to 1,2 m x 100 cm x 144 mm, z kolei obciążenie wynosić może 1000 – 1500 kg. Palety euro charakteryzują się tym, że ich właściwości są ściśle określone. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku musi być widoczny symbol EPAL (wyjątkiem są włoskie palety wyprodukowane w okresie od 1.03.1999 do 30.06.2000 – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, ale również zaliczane są do palet euro), a na prawym wsporniku – symbol EUR. Zamieszcza się na nich również informacje pozwalające na identyfikację producenta a także datę wyprodukowania. W 2010 roku dodano kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Zgodność z tym standardem poświadcza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od roku 2011. Regulacjom podlega również procent wilgoci palet euro – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet umieszczana jest klamra. Palety, które poddawano naprawom, oznacza się gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym widoczny jest znak EPAL. Firmy które produkują i naprawiają palet euro muszą posiadać licencję EPAL. Zdarza się, że koleje narodowe również dysponują licencją na wytwarzanie palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (koleje czeskie). Wśród firm wytwarzających europalety było PKP Cargo, jednak należy podkreślić, że jedynie palety wytworzone wcześniej niż w 2004 zalicza się do europalet. W roku 2004 firma utraciła uprawnienia. Palet uszkodzonych czy też naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie zalicza się do europalet. Europalety określa się też czasem nazwą palety EUP, szczególnie w dokumentach magazynowych a także spedycyjnych. Do palet euro zalicza się także palety oznaczane jako MAV, ponieważ wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Poza rodzajami, palety podzielić można również ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe określa się jako pierwszy gatunek, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania zalicza się do drugiej kategorii.

Inne palety

Poza paletami euro do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe ,ich wymiary to 120x120x14,4 cm. Dostępne są też specjalne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W przemyśle chemicznym używa się palet CP. Ich parametry różnią się, w użyciu jest 9 wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są ściśle określone. Powstały specjalnie z myślą o przemyśle chemicznym.

Współcześnie zamiast palet drewnianych niejednokrotnie stosuje się palety z plastiku. Do ich zalet należą trwałość a także możliwość wykorzystania w recyklingu. Więcej, są odporne na promienie UV. Waga tych palet jest stała (margines wynosi +/- 2%). Do wyrobu tych palet wykorzystuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.

Opis przesyłki

Przy pomocy palet przewozić można szeroki wachlarz ładunków. Na platformie Clicktrans znajdziesz ogłoszenia dotyczące na przykład znajdujących się na paletach paczek, szkła, materiałów budowlanych (jak np. terakota, panele etc), drzwi czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co będzie przewoził, szczególnie jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się lub szczególnych warunków, jak np. materiały chemiczne lub żywność. Publikując ogłoszenie pamiętaj, aby podać typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij też o podaniu ciężaru ładunku. Oprócz informacji dotyczących samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu powinieneś także zamieścić szczegóły dotyczące trasy oraz dat przewozu.

Ceny przewozu

Koszty przewozu palet mogą być dość zróżnicowane, wpływ na nie ma rodzaj ładunku, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, liczba przewożonych palet oraz ich wymiary, jak również waga całej przesyłki. Szukając transportu na platformie Clicktrans.pl, możesz wybrać przewoźnika, który przetransportuje palety w formie doładunku lub aby nie wracać „na pusto”. To pozwoli Ci wynegocjować niższą cenę. Poza tym, na cenę wpływ ma także to, czy potrzebujesz tyko przewozu, czy potrzebujesz również załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń oraz ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:

Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, ciężar ładunku z paletą: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport 2 palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Odległość: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, a więc 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Długość trasy: 402 km, ciężar ładunku: 900 kg. Koszt: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

Jak zorganizować transport palet?

Żeby zorganizować transport palet, opublikuj ogłoszenie na platformie Clicktrans, zgromadź oferty od przewoźników i zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest tysiące przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Twoje ogłoszenie musi podawać najważniejsze dane na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, waga ładunku a także rodzaj przewożonych przedmiotów.

Europalety

Palety wykorzystywane są do transportowania rozmaitych ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport znacznej ilości przedmiotów jest dużo wygodniejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wielkość palet regulują odgórnie wyznaczone standardy. Często spotkać można się z określeniem paleta EURO. Kiedyś wykorzystywano go popularnie do opisywania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i wyprodukowanej zgodnie z ustalonymi wytycznymi. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej typów palet EUR. Na chwilę obecną do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Klasyczna europaleta zyskała miano palety EUR1. Dłuższy bok tej palety liczy 1200 mm, z kolei krótsza krawędź 80 cm. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, a deski blatu położone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Dłuższa krawędź liczy 1200 mm, z kolei drugi bok już 1 m. U dołu także znajdują się trzy płozy, dwie płozy umieszczone są również na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 mierzy 1200 mm z dłuższej strony, z drugiej – 1000 mm. Na dole znajdują się 3 płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wielkość palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższego boku oraz 60 cm z drugiej strony. Paleta ma trzy rozmieszczone poprzecznie płozy oraz poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Zwyczajowe wymiary typowej palety EUR to 1,2 m x 100 cm x 144 mm, z kolei obciążenie wynosić może 1000 – 1500 kg. Palety euro charakteryzują się tym, że ich właściwości są ściśle określone. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku musi być widoczny symbol EPAL (wyjątkiem są włoskie palety wyprodukowane w okresie od 1.03.1999 do 30.06.2000 – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, ale również zaliczane są do palet euro), a na prawym wsporniku – symbol EUR. Zamieszcza się na nich również informacje pozwalające na identyfikację producenta a także datę wyprodukowania. W 2010 roku dodano kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Zgodność z tym standardem poświadcza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od roku 2011. Regulacjom podlega również procent wilgoci palet euro – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet umieszczana jest klamra. Palety, które poddawano naprawom, oznacza się gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym widoczny jest znak EPAL. Firmy które produkują i naprawiają palet euro muszą posiadać licencję EPAL. Zdarza się, że koleje narodowe również dysponują licencją na wytwarzanie palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (koleje czeskie). Wśród firm wytwarzających europalety było PKP Cargo, jednak należy podkreślić, że jedynie palety wytworzone wcześniej niż w 2004 zalicza się do europalet. W roku 2004 firma utraciła uprawnienia. Palet uszkodzonych czy też naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie zalicza się do europalet. Europalety określa się też czasem nazwą palety EUP, szczególnie w dokumentach magazynowych a także spedycyjnych. Do palet euro zalicza się także palety oznaczane jako MAV, ponieważ wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Poza rodzajami, palety podzielić można również ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe określa się jako pierwszy gatunek, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania zalicza się do drugiej kategorii.

Inne palety

Poza paletami euro do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe ,ich wymiary to 120x120x14,4 cm. Dostępne są też specjalne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W przemyśle chemicznym używa się palet CP. Ich parametry różnią się, w użyciu jest 9 wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawiania a także wielkość są ściśle określone. Powstały specjalnie z myślą o przemyśle chemicznym.

Współcześnie zamiast palet drewnianych niejednokrotnie stosuje się palety z plastiku. Do ich zalet należą trwałość a także możliwość wykorzystania w recyklingu. Więcej, są odporne na promienie UV. Waga tych palet jest stała (margines wynosi +/- 2%). Do wyrobu tych palet wykorzystuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.

Opis przesyłki

Przy pomocy palet przewozić można szeroki wachlarz ładunków. Na platformie Clicktrans znajdziesz ogłoszenia dotyczące na przykład znajdujących się na paletach paczek, szkła, materiałów budowlanych (jak np. terakota, panele etc), drzwi czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co będzie przewoził, szczególnie jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się lub szczególnych warunków, jak np. materiały chemiczne lub żywność. Publikując ogłoszenie pamiętaj, aby podać typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij też o podaniu ciężaru ładunku. Oprócz informacji dotyczących samej przesyłki, w swoim ogłoszeniu powinieneś także zamieścić szczegóły dotyczące trasy oraz dat przewozu.

Ceny przewozu

Koszty przewozu palet mogą być dość zróżnicowane, wpływ na nie ma rodzaj ładunku, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, liczba przewożonych palet oraz ich wymiary, jak również waga całej przesyłki. Szukając transportu na platformie Clicktrans.pl, możesz wybrać przewoźnika, który przetransportuje palety w formie doładunku lub aby nie wracać „na pusto”. To pozwoli Ci wynegocjować niższą cenę. Poza tym, na cenę wpływ ma także to, czy potrzebujesz tyko przewozu, czy potrzebujesz również załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń oraz ofert od przewoźników na platformie Clicktrans:

Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, ciężar ładunku z paletą: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport 2 palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Odległość: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, a więc 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Długość trasy: 402 km, ciężar ładunku: 900 kg. Koszt: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport palet Jerez de la Frontera już od 100 zł!

Zleć transport palet