Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
64 000 przewoźników 64 000 przewoźników 64 000 przewoźników

Niedawno przewiezione palety:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Transakcja przebiegła pomyślnie, dobry kontakt. Odbiór i dostawa w wyznaczonym terminie. Polecam

Półpaleta EUR 6 60x80 cm

,
Trasa: Skomielna Czarna - Wąsosz

transport zgodnie z ustaleniami. Bardzo dobry kontakt z przewoznikiem.

Europaleta EUR 1 120x80 cm

Klient: Dariusz W.
,
Trasa: Piwniczna-Zdrój - Jaworzno

Firma godna polecenia pod kazdym wzgledem ... Wiecej takich ...

Europaleta EUR 1 120x80 cm x 2

Klient: Patryk M.
,
Trasa: Barwice - Seeshaupt

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Jak zorganizować transport palet?

Żeby znaleźć transport palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników a następnie zdeyduj się na tą, która najbardziej ci odpowiada. Na platformie Clicktrans.pl znajdziesz tysiące przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Wystawione ogłoszenie musi podawać najważniejsze informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, ciężkość ładunku i typ przewożonych przedmiotów.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do transportowania rozmaitych ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Za sprawą użycia palet, przewóz znacznej ilości drobnych ładunków jest znacznie łatwiejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wielkość palet regulują odgórnie ustalone wytyczne. Często spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej wykorzystywano go potocznie do opisywania standardowej palety odpowiadającej standardom EPAL, licencjonowanej a także stworzonej zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Niedawno jednak zdefiniowano więcej typów europalet. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się rozmiarem. Dawna paleta EUR zyskała miano palety EUR1. Dłuższa krawędź takiej palety wynosi 120 cm, natomiast krótsza krawędź 80 cm. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, a deski blatu położone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 120 cm, z kolei drugi bok już 1 m. U dołu również umieszczone zostały trzy płozy, dwie płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na dole są trzy płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wielkość palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższej krawędzi i 60 cm z drugiej strony. Paleta ma 3 ułożone poprzecznie płozy oraz poprzecznie ułożone deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR to 120 cm x 100 cm x 14,4 cm, z kolei udźwig wynosić może 1000 – 1500 kg. Europalety charakteryzują się tym, że ich wymiary są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątkiem są włoskie palety powstałe w terminie od 1.03.1999 do 30.06.2000 – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, jednak także zaliczane są do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zamieszcza się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta a także datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, zgodnie z którymi europalety poddawane są obróbce fitosanitarnej zgodnie ze standardem ISPM15. Zgodność z tym standardem potwierdza znak IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Jest to obowiązkowe od roku 2011. Określona jest również zawartość wilgoci palet euro – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku europalet umieszczana jest klamra. Palety, które poddawano naprawom, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą europalety muszą posiadać licencję EPAL. Zdarza się, że koleje narodowe również posiadają licencję na wytwarzanie europalet. Przykładem jest MAV (koleje węgierskie) lub CD (z Czech). Wśród firm wytwarzających europalety było również PKP Cargo, jednak trzeba zaznaczyć, że tylko palety wyprodukowane wcześniej niż w 2004 należą do europalet. W roku 2004 PKP Cargo straciło licencję. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez firmy bez licencji nie traktuje się jak palet euro. Palety euro określa się też niekiedy nazwą palety EUP, zwłaszcza w przypadku dokumentów magazynowych a także spedycyjnych. Do europalet należą palety oznaczane jako MAV, ponieważ produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Oprócz rodzajów, palety dzielić można również według gatunku. Nieuszkodzone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania należą do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Poza europaletami do przewozu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe różnią się od palet euro wymiarami. Są większe ,ich wymiary to 1200×1200×144 mm. Dostępne są też specjalne palety dedykowane do transportu w kontenerach. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich wymiary różnią się, w użyciu jest dziewięć wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawy oraz wielkość są dokładnie określone. Powstały specjalnie z myślą o przemyśle chemicznym.

W dzisiejszych czasach zamiast palet z drewna nieraz stosuje się palety z plastiku. Do ich zalet należą trwałość a także możliwość poddania ich recyklingowi. Ponadto są odporne na promieniowanie UV. Ich waga jest niezmienna (margines to +/- 2%). Przy produkcji tych palet stosuje się polietylen. Wyprodukowane z tego materiału palety zazwyczaj nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość używania.

Charakterystyka przesyłki

Na paletach transportować można rozmaite przesyłki. Na platformie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia dotyczące na przykład umieszczonych na paletach paczek, artykułów spożywczych, materiałów budowlanych (takich jak farby, kamień itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, szczególnie jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się albo też szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby określić typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij też o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samego ładunku, w swoim ogłoszeniu należy również zamieścić dane odnośnie trasy a także terminów transportu.

Koszt transportu

Ceny transportu palet bywają bardzo zróżnicowane, zależy to od takich czynników, jak rodzaj ładunku, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, ilość przewożonych palet oraz ich wielkość, a także waga całego ładunku. Publikując ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz możliwość zatrudnić przewoźnika, który przetransportuje palety jako dodatkowy ładunek lub aby nie wracać bez żadnego ładunku. To pozwoli Ci wynegocjować lepszą cenę. Oprócz tego, na koszt wpływ ma też to, czy interesuje Cię sam transport, czy szukasz również załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń jak również ofert złożonych przez przewoźników w naszym serwisie:

Transport 1 palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, waga palety: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Przewóz dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, waga przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Odległość: 402 km, waga palety: 900 kg. Koszt: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

Jak zorganizować transport palet?

Żeby znaleźć transport palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników a następnie zdeyduj się na tą, która najbardziej ci odpowiada. Na platformie Clicktrans.pl znajdziesz tysiące przewoźników, którzy zajmują się realizacją tego typu zleceń. Wystawione ogłoszenie musi podawać najważniejsze informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, ciężkość ładunku i typ przewożonych przedmiotów.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do transportowania rozmaitych ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się mniejsze przedmioty i opakowania. Za sprawą użycia palet, przewóz znacznej ilości drobnych ładunków jest znacznie łatwiejszy. Palety można podnosić za pomocą wózków widłowych. Wielkość palet regulują odgórnie ustalone wytyczne. Często spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej wykorzystywano go potocznie do opisywania standardowej palety odpowiadającej standardom EPAL, licencjonowanej a także stworzonej zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Niedawno jednak zdefiniowano więcej typów europalet. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 oraz EUR6. Różnią się rozmiarem. Dawna paleta EUR zyskała miano palety EUR1. Dłuższa krawędź takiej palety wynosi 120 cm, natomiast krótsza krawędź 80 cm. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, a deski blatu położone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 120 cm, z kolei drugi bok już 1 m. U dołu również umieszczone zostały trzy płozy, dwie płozy znajdują się także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na dole są trzy płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wielkość palety typu EUR 6 to 80 cm dla dłuższej krawędzi i 60 cm z drugiej strony. Paleta ma 3 ułożone poprzecznie płozy oraz poprzecznie ułożone deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR to 120 cm x 100 cm x 14,4 cm, z kolei udźwig wynosić może 1000 – 1500 kg. Europalety charakteryzują się tym, że ich wymiary są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznakowanie: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątkiem są włoskie palety powstałe w terminie od 1.03.1999 do 30.06.2000 – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, jednak także zaliczane są do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zamieszcza się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta a także datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, zgodnie z którymi europalety poddawane są obróbce fitosanitarnej zgodnie ze standardem ISPM15. Zgodność z tym standardem potwierdza znak IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Jest to obowiązkowe od roku 2011. Określona jest również zawartość wilgoci palet euro – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku europalet umieszczana jest klamra. Palety, które poddawano naprawom, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą europalety muszą posiadać licencję EPAL. Zdarza się, że koleje narodowe również posiadają licencję na wytwarzanie europalet. Przykładem jest MAV (koleje węgierskie) lub CD (z Czech). Wśród firm wytwarzających europalety było również PKP Cargo, jednak trzeba zaznaczyć, że tylko palety wyprodukowane wcześniej niż w 2004 należą do europalet. W roku 2004 PKP Cargo straciło licencję. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez firmy bez licencji nie traktuje się jak palet euro. Palety euro określa się też niekiedy nazwą palety EUP, zwłaszcza w przypadku dokumentów magazynowych a także spedycyjnych. Do europalet należą palety oznaczane jako MAV, ponieważ produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Oprócz rodzajów, palety dzielić można również według gatunku. Nieuszkodzone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te na których widać zabrudzenia czy ślady używania należą do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Poza europaletami do przewozu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe różnią się od palet euro wymiarami. Są większe ,ich wymiary to 1200×1200×144 mm. Dostępne są też specjalne palety dedykowane do transportu w kontenerach. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich wymiary różnią się, w użyciu jest dziewięć wzorów. Tego typu palety muszą odpowiadać standardom CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawy oraz wielkość są dokładnie określone. Powstały specjalnie z myślą o przemyśle chemicznym.

W dzisiejszych czasach zamiast palet z drewna nieraz stosuje się palety z plastiku. Do ich zalet należą trwałość a także możliwość poddania ich recyklingowi. Ponadto są odporne na promieniowanie UV. Ich waga jest niezmienna (margines to +/- 2%). Przy produkcji tych palet stosuje się polietylen. Wyprodukowane z tego materiału palety zazwyczaj nadają się do użytku przez 10-15 lat, choć oczywiście wpływ na to ma sposób i częstotliwość używania.

Charakterystyka przesyłki

Na paletach transportować można rozmaite przesyłki. Na platformie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia dotyczące na przykład umieszczonych na paletach paczek, artykułów spożywczych, materiałów budowlanych (takich jak farby, kamień itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co znajduje się na paletach, szczególnie jeżeli są to ładunki wymagające delikatnego obchodzenia się albo też szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby określić typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij też o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samego ładunku, w swoim ogłoszeniu należy również zamieścić dane odnośnie trasy a także terminów transportu.

Koszt transportu

Ceny transportu palet bywają bardzo zróżnicowane, zależy to od takich czynników, jak rodzaj ładunku, odległość od miejsca załadunku do miejsca rozładunku, ilość przewożonych palet oraz ich wielkość, a także waga całego ładunku. Publikując ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz możliwość zatrudnić przewoźnika, który przetransportuje palety jako dodatkowy ładunek lub aby nie wracać bez żadnego ładunku. To pozwoli Ci wynegocjować lepszą cenę. Oprócz tego, na koszt wpływ ma też to, czy interesuje Cię sam transport, czy szukasz również załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń jak również ofert złożonych przez przewoźników w naszym serwisie:

Transport 1 palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Długość trasy: 1968 km, waga palety: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Przewóz dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, waga przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Transport jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Odległość: 402 km, waga palety: 900 kg. Koszt: 250 zł, czyli 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport palet Monachium już od 100 zł!

Zleć transport palet