Przeprowadzka – poradnik
Przeprowadzka kojarzy Ci się ze stresem, zmęczeniem i bałaganem? Niepotrzebnie. Przeprowadzka nie musi być stresująca jeśli zabierzemy się do niej z głową. Oto kilka rad jak zorganizować przeprowadzkę w sposób możliwe najmniej uciążliwy.
Przeprowadzkę można zorganizować samodzielnie lub za pomocą firmy przeprowadzkowej.
Od czego zacząć?
Należy oszacować ile rzeczy mamy do zabrania ze sobą. Ile i jakie są to meble, jak dużo płyt czy książek (w przeliczeniu na kartony). Można szacować, że na mieszkanie dwupokojowe potrzebne jest ok. 20 kartonów o wymiarach 55cmx35cmx35cm. Informacje te będą ważne nie tylko przy pakowaniu (potrzebna ilość kartonów), ale również przy wycenie przeprowadzki. Przy okazji warto zrobić porządki ze swoimi rzeczami i zdecydować, które z nich warto wyrzucić, a które zabrać. Jeśli korzystamy z firmy przeprowadzkowej wszystkie te informacje będą ważne po to, aby móc dobrać właściwy samochód oraz liczbę osób do pomocy. Może się zdarzyć, że niedokładnie podany lub zmieniany w ostatniej chwili spis rzeczy spowoduje duże nieprzyjemności, dodatkowe koszty, a przede wszystkim niepotrzebny stres – bo samochód okaże się za mały, bo przyjedzie zbyt mało ludzi do pomocy przy znoszeniu ciężkich mebli, itd.
Pakowanie
Skompletuj zestaw kartonów oraz worków foliowych bądź skorzystaj z tych dostarczonych przez firmę przeprowadzkową. Obecnie dużo firm ma to w swojej ofercie.
Wszystko co się da, warto zapakować w kartony, bo znacznie ułatwia to nie tylko poukładanie i uporządkowanie rzeczy, ale także sam transport. Książki i płyty należy pakować z umiarem. Zbyt ciężki karton może się rozerwać. Sprzęt elektroniczny oraz szkło, np. naczynia należy dodatkowo zabezpieczyć folią bąbelkową. Karton z takimi przedmiotami trzeba też dodatkowo oznaczyć, np. „Uwaga szkło!” lub „Delikatne!”. Osobno zapakuj szkło, porcelanę itp. Najlepiej owinąć te rzeczy folią bąbelkową bądź papierem pakowym/gazetami.
Sprzęt AGD np. lodówka lub zamrażarka musi być rozmrożony. Ze wszystkich sprzętów tego typu koniecznie trzeba wyjąć elementy ruchome: półki, kratki, szuflady. Sprzęt można dodatkowo zabezpieczyć folią.
Rośliny najlepiej przewozić w specjalnie oznaczonych kartonach z otworami tak, aby kwiaty miały czym oddychać. Dzięki oznaczeniu firma od przeprowadzek zachowa dodatkowe środki ostrożności.
Duże meble także trzeba dokładnie zabezpieczyć: zamknąć szuflady (te, które nie są zamykane na klucz, można zakleić taśmą), kluczyki przykleić taśmą do właściwych mebli, usunąć wszystkie elementy ruchome, np. szklane półki w kredensie.
Jeśli planujesz transport antyków najlepiej wybrać firmę, która ma w tym doświadczenie. Specjalista w tej dziedzinie sporządzi spis drogocennych rzeczy i będzie odpowiedzialny za ich bezpieczeństwo.
Jeśli posiadasz niestandardowe meble, np. ogromne lustro, czy fortepian uprzedź o tym firmę transportową. Lustro możesz okleić taśmą w kształt litery „X”.
Jak wybrać firmę przeprowadzkową?
Szukać odpowiedniej firmy można klasycznie – obdzwaniając firmy, wysyłając maile, itd. Można też zaoszczędzić sobie czasu i stresu, wystawiając ogłoszenie na Clicktrans.pl. Jeśli wolimy sami wszystko zorganizować i sprawdzić, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na to, czy firma ma licencję na prowadzenie swojej działalności i właściwe ubezpieczenia.
Ubezpieczenie
Przewoźnik ma obowiązek wykupienia specjalnego OC w transporcie. Ochrona obejmuje zwykle odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie powierzonych towarów spowodowanych przez przewoźnika. Jeśli szukamy firmy do przeprowadzki międzynarodowej musi mieć ona także dodatkowe ubezpieczenie OC przewoźnika w ruchu międzynarodowym. Dodatkowym atutem firmy będą ubezpieczenia typu Ubezpieczenie OC prowadzonej działalności przeprowadzkowej oraz ubezpieczenie ALL RISK, które daje zabezpieczenie nawet w wypadku kradzieży.
Pomoc przy przenoszeniu rzeczy
Szukając odpowiedniej firmy dobrze jest mieć w pamięci, że firma transportowa to nie to samo, co firma przeprowadzkowa. Koniecznie trzeba też zaznaczyć, czy chodzi o sam przewóz rzeczy (samochód z kierowcą), czy także pomoc w załadunku. Najważniejsza jest sprawna komunikacja. Po stronie klienta oznacza to: dokładne opisanie listy rzeczy do przewiezienia i swoich oczekiwań od firmy przeprowadzkowej, np. pakowanie rzeczy, wniesienie rzeczy, itd. Do wyceny przeprowadzki będą ważne adresy i terminy załadunku oraz rozładunku, ile osób będzie potrzebne do pomocy itp. Bardzo ważna jest informacja czy w budynku znajduje się winda.
Oprócz transportu warto zlecić firmie przeprowadzkowej: demontaż/montaż mebli oraz załadunek i rozładunek mienia.
Ceny
Niektóre firmy stosują stawką godzinową, np. ok. 85 zł/h. Przy stawce kilometrowej najczęściej jest to około 1,5 zł/km. Ważne: często płaci się również za trasę powrotną samochodu.
Szukasz firmy przeprowadzkowej? Znajdziesz ją na Clicktrans.pl:
Najlepiej znaleźć firmę z odpowiednimi licencjami a nie byle Pana Andrzeja z samochodem, bo potem się możemy zdziwić.
Popieramy naszego przedmówcę. Licencjonowana firma to podstawa. Posiadanie odpowiednich licencji nie oznacza jednak zaraz, że na przeprowadzkę wydacie majątek – nic bardziej mylnego. W XXI wieku firmy podchodzą elastycznie do swoich Klientów oferując im dokładnie te usługi, których naprawdę potrzebują, co wiąże się z brakiem konieczności zapłaty za rzeczy niepotrzebne. 😉
Cudowny blog. Szkoda że mało spotyka się takich stron w internecie.
Zapisuję stronę do ulubionych, oby tak dalej!
🙂
Super, bardzo przydatne, uprzejmie dziękuję.
Przeprowadzam się dość często i za każdym razem okazuje się, że:
a) mam zbyt dużo rzeczy
b) meble są bardzo ciężkie
c) brak chętnych ludzi do wysiłku fizycznego.
Chyba najwyższa pora, by korzystać z profesjonalnej pomocy 😉
Ellie, dzięki za Twoją opinię. Cieszę się, że poradnik był przydatny:)
Kilka dni temu umieściliśmy nowszy i jeszcze lepszy poradnik stworzony wspólnie z Metrohouse. Może Ci się przydać: https://clicktrans.pl/blog/poradnik-przeprowadzki/ Jakbyś miała jakieś pytania to pisz śmiało:)
Jesli decydujemy sie na uslugo transportowe przeprowadzkowe nalezy dokladniebsprawdzic firme ich ofert a takze wszystkie informacje zwiazane z preprowadka mniejsza czy wieksza a takze tym czym dysponujom.Dodatkowo gdy klijent jest wymagajacy nalezy pokazac odpowiednie certyfikaty ubespieczenia itmp.
Wow – otwierając artykuł zastanawiałam się co też mogłaś tu tak długiego napisać, a tu proszę. Przeprowadzka przede mną na wiosnę, otworzyłaś oczy ile to zachodu! 🙂
@Marlena: Dokładnie, lepiej zacząć wcześniej przygotowania.
Muszę przyznać, że bardzo dokładnie opisałaś cały proces przeprowadzki. Warto również zwrócić uwagę na opinie klientów danego taxi bagażowego, z którego usług chcemy skorzystać. Interesujące są także dodatkowe usługi np. pomoc przy rozładunku i podłączeniu sprzętu w nowym mieszkaniu/biurze. To wszystko ma znaczenie bo później ogarnęcie wszystkich spraw technicznych zajmie nam mnóstwo czasu a nie każdy może sobie na to pozwolić 😉
Hej
Mam prloblem chce wyprowadzic sie z Watszawy do Wielkiej Brytani tylko nie wiem zorganizowac podroz. Mam bardzo malo rzeczy bo wyprowadzam sie tylko z synem. Najwieksza moja rzecza jest rowerek syna, wiec rzeczy jest malutko. Jak mam zorganizowac transport oraz jak mam ”zapakowac Syna i siebie ” zeby było jak najtaniej. Prosze o pomoc
@Agnieszka:Zachęcam do wystawienia ogłoszenia tutaj: https://clicktrans.pl/wystaw-przesylke-k1,pid,19.html a otrzymasz oferty od firm transportowych. To najszybszy sposób, aby wycenić taki transport, bo skontaktują się z Tobą z ofertami sami przewoźnicy. Myślę, że nie będzie problemu zabrać się razem z kierowcą, ale na pewno trzeba informację taką umieścić w treści ogłoszenia.
Większość firm zapewnia kompleksowe usługi poczynając od pakowania, kończąc na rozpakowaniu więc można sobie doskonale poradzić bez takiego poradnika 🙂
@Ex-Trans: Poradnik jest bardzo cenny chociażby by wiedzieć czego oczekiwać i jak wybrać właściwą firmę.
Ale żeby zmniejszyć koszty, warto samemu zabrać się za te rzeczy – stąd poradnik 🙂
Ja popieram małe firmy które starannie wykonują przeprowadzki i transport. Dbają o klienta
Ostatnio korzystałem jedynie z transportu, a pakowaniem zająłem się sam. Zawsze jest to jakaś możliwość na poradzenie sobie.
Warto korzystać z pomocy specjalistów, przeprowadzki to trudna praca, która może nas przerosnąć jeżeli nigdy wczesniej tego nie robiliśmy. Sama ilość kartonów do przeniesienia może nas fizycznie wykończyć, nie mówiąc już o meblach które częśto trzeba pionować , bo nie miesszczą sie na korytarz, wąskich klatkach czy skosach – Możę się okazać że zrobimy sobie więcej strat niż kosztowała by nas przeprowadzk a z profesjonalna firmą.
Pozdrawiam,
Mateusz
Dla mnie pakowanie to przyjemność i wiem, że umiem to zrobić dobrze
Cenne rady, sama jakieś pół roku się przeprowadzałam i wiem, że to nie jest taka bułka z masłem, warto z pewnością dobrze się przygotować na podstawie porad internetowych. Na pewno wszystkim mogę poradzić by podpisywać wszystkie kartony nie tylko te ze szkłem. Łatwiej potem od razu je posegregować po przewiezieniu, a do tego łatwiej znaleźć to czego szukamy, a wypakowywanie zaczynamy od rzeczy najważniejszych, pierwszej potrzeby, a nie od otwierania każdego kartonu.
Dobry artykuł, warto poświęcić chwilkę na przeczytanie i oszczędzić sobie dodatkowych nerwów. No i warto przede wszystkim pamiętać o tym, że wybór solidnej firmy przeprowadzkowej to podstawa.
Wartosciowy wpis. Szczególnie porada od czego zacząć
Przy przeprowadzce należy pamiętać o odpowiednim rozplanowaniu, ale do ciężkich mebli warto zamawiać specjalne windy, które pomogą nam je wciągnąć na któreś piętro i na odwrót.
Bardzo ciekawy artykuł! Jedną z ważniejszych rzeczy jest dokładne zaplanowanie całego procesu przeprowadzki. Przewóz rzeczy do nowego mieszkania to i tak bardzo stresująca sytuacja, dlatego trzeba zrobić wszystko, by wyeliminować jak najwięcej nieprzewidzianych sytuacji.
Pozdrawiam!
Myślę, że kluczowe jest także posprzątanie przed przeprowadzką. Część rzeczy po prostu nie opłaca się przewozić, więc warto je zutylizować lub wyrzucić w miarę możliwości. Często zbieramy stare gazety, jakieś rzeczy typu „przyda się”… a w praktyce leżą od roku i zupełnie się nie przydają. Każdemu będzie łatwiej… i firmie i nam podczas rozpakowywania.