SZYBKIE ZLECENIE – Procedura zawarcia Umowy pomiędzy Zleceniodawcą a Przewoźnikiem, z pominięciem Trybu Ofertowego, w ramach której Przewoźnik odpowiada na Ogłoszenie Zleceniodawcy, stanowiące ofertę, w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, obejmującą powierzenie wykonania Usługi Transportowej, na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
UMOWA - Umowa na wykonanie Usługi Transportowej zawarta pomiędzy Zleceniodawcą a Przewoźnikiem w momencie wyboru Oferty danego Przewoźnika. Z tytułu prawidłowego wykonania Usługi Transportowej Zleceniodawca obowiązany jest do zapłaty Ceny Usługi na rzecz Przewoźnika. Po zawarciu Umowy dalszy tok postępowania obu Stron Umowy wynika z obowiązujących przepisów prawa.
CENA USŁUGI – Cena podana w Ofercie, jaką zgodnie z Umową obowiązany jest zapłacić Zleceniodawca na rzecz Przewoźnika po wykonaniu Usługi Transportowej. Cena Usługi podawana jest w walucie Ogłoszenia i obejmuje wszystkie koszty Przewoźnika związane z realizacją Umowy, w szczególności: wszelkie koszty administracyjne, w tym koszty transportu, ubezpieczeń, wszelkie inne wydatki związane z wykonywaniem Usługi Transportowej, podatki, inne koszty wynikające z Umowy, Prowizję. Cena Usługi jest ceną brutto (z VAT) i wyczerpuje wszelkie roszczenia Przewoźnika wobec Zleceniodawcy związane z realizacją Umowy. Przewoźnikowi nie przysługuje zwrot jakichkolwiek dodatkowych kosztów poniesionych w związku z wykonywaniem Umowy.
PROWIZJA – Opłata, do której poniesienia zobowiązany jest Przewoźnik w momencie wyboru jego Oferty przez Zleceniodawcę obliczona zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Regulaminu.
REGULAMIN - Niniejszy regulamin Clicktrans wraz z wszelkimi Załącznikami do niego.
PRZESYŁKA - Przedmiot, zwierzę lub osoba, która może być przedmiotem Ogłoszenia i która w następstwie może być przedmiotem Usługi Transportowej, zgodnie z Regulaminem.
PARTNER IQSC - podmiot gospodarczy, z którym IQSC podpisało umowę na świadczenie usług w ramach serwisu Clicktrans na rzecz tego podmiotu usług marketingowych za pośrednictwem newsletter’a.
POMOC - Opcja znajdująca się na Clicktrans umożliwiająca Użytkownikowi pozyskanie informacji, w jaki sposób należy zrealizować określone działania, aby osiągnąć pożądane cele.
STRONA PROFILOWA – Strona przypisana do Konta Użytkownika, na której prezentowane są informacje o Użytkowniku takie jak na przykład komentarze, statystyki Użytkownika, informacje i materiały umieszczone przez Użytkownika.
Artykuł 2. Usługi świadczone przez IQSC w ramach Clicktrans
1. Świadczenie usług przez Clicktrans odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie.
2. IQSC umożliwia za pośrednictwem Clicktrans korzystanie z usług takich jak:
19. Użytkownik może korzystając z funkcjonalności dostępnych po zalogowaniu się do Konta w Serwisie włączyć funkcjonalność dzięki której otrzyma sms-owe powiadomienia, na podany w ramach Konta numer telefonu: o otrzymanej Ofercie oraz inne związane ze świadczonymi w Serwisie Usługami oraz zgodnie z informacją w Serwisie. Powiadomienia mogą być w każdym czasie wyłączone.
Artykuł 4. Przesyłki
1. Zleceniodawca zobowiązuje się do niewystawiania w Ogłoszeniu Przesyłek, których transport narusza obowiązujące przepisy prawa, jak również takich, których wystawienie może być uznane za naruszenie dobrych obyczajów. Przesyłki zakazane to w szczególności: substancje/przedmioty niebezpieczne oraz przedmioty, które nie stanowią niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia jednak ich transport jest zakazany przez prawo.
2. Substancje/przedmioty niebezpieczne, których transport nie jest zakazany prawnie, mogą stanowić przesyłki wysyłane za pośrednictwem Clicktrans. Jednakże w Ogłoszeniu opis przesyłanego przedmiotu musi być szczegółowy, zawierać informacje na temat niebezpieczeństwa związanego z jego transportem oraz zalecaną metodę transportu. Warunki transportu przedmiotu/substancji niebezpiecznej muszą zostać uzgodnione przez Zleceniodawcę z Przewoźnikiem.
3. W wypadku przewozu zwierząt zarówno Zleceniodawca, jak i Przewoźnik obowiązani są do przestrzegania wszystkich obowiązujących przepisów. Obie strony Umowy odpowiadają za zorganizowanie transportu zwierząt w taki sposób, aby nie powodował on zranienia albo zbędnego cierpienia żadnego zwierzęcia. Ponadto na Przewoźniku spoczywa obowiązek wykonania Usługi Transportowej przy użyciu odpowiednich środków transportu, zapewniających bezpieczny i humanitarny przewóz zwierząt.
4. Zleceniodawca ponosi pełną odpowiedzialność za zgodność z prawem przesyłki przedmiotów/substancji niebezpiecznych. Zleceniodawca, jak również osoba przyczyniająca się do transportu towaru zakazanego prawem lub niewłaściwie zabezpieczonego przedmiotu niebezpiecznego, którego przewóz jest dozwolony zgodnie z prawem może być pociągnięta do odpowiedzialności karnej.
5. Zleceniodawca oraz Przewoźnik obowiązani są do ustalenia wszelkich informacji dotyczących wykonania danej Usługi Transportowej, a w szczególności opakowania przesyłki, odbioru.
Artykuł 5. Ogłoszenie
1. Aby wystawić Przesyłkę w Ogłoszeniu Zleceniodawca za pomocą dostępnego na Clicktrans formularza dokonuje opisu Przesyłki oraz ogółu warunków Usługi Transportowej. Szczegółowe zasady dotyczące tworzenia opisu Ogłoszenia, określa Załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Zabrania się w szczególności podawania w treści Ogłoszenia danych teleadresowych oraz innych treści mających na celu kontakt Zleceniodawcy i Przewoźnika z pominięciem Clicktrans. Szczegółowa lista niedozwolonych treści znajduje się w Załączniku Nr 3 do Regulaminu.
3. Po zatwierdzeniu przez Zleceniodawcę treści opisu Ogłoszenia jest ono udostępniane na Clicktrans. Do momentu złożenia pierwszej Oferty Zleceniodawca może edytować treść Ogłoszenia. W chwili pojawienia się pierwszej Oferty Clicktrans automatycznie blokuje możliwość edycji Ogłoszenia. Usunięcie Ogłoszenia przez Zleceniodawcę możliwe jest do momentu wyboru przez niego Oferty Przewoźnika.
4. Zleceniodawca ma prawo wyboru Oferty, która w największym stopniu spełnia jego oczekiwania, tym samym nie jest zobowiązany do wyboru Oferty z najniższą Ceną Usługi. Zleceniodawca może również nie wybrać żadnej ze złożonych mu Ofert, bez konieczności składania wyjaśnień.
5. Wystawienie Przesyłki przez Zleceniodawcę jest równoznaczne z jego oświadczeniem, iż działa on w dobrej wierze, a transport wystawionej Przesyłki nie narusza przepisów obowiązującego prawa lub praw osób trzecich, a także, że jest on uprawniony do zawarcia i wywiązania się z umowy Usługi Transportowej.
6. Opis Przesyłki powinien być rzetelny i nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników. Zleceniodawca ponosi pełną odpowiedzialność za treści umieszczone przez siebie w Ogłoszeniu, w tym za wszelkie błędy lub nieścisłości.
7. Z chwilą akceptacji Oferty Zleceniodawca, celem należytego wykonania umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną łączącej go z IQSC wyraża zgodę na przekazanie Przewoźnikowi, którego Ofertę akceptuje informacji obejmujących następujące dane kontaktowe: imię i nazwisko, adres, adres e-mail oraz numer telefonu, a w przypadku podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą także nazwę oraz siedzibę prowadzonej działalności gospodarczej.
8. Ogłoszenie powinno dotyczyć Przesyłki. Zabrania się zamieszczania Ogłoszeń o charakterze reklamowym, w szczególności Ogłoszeń mających na celu reklamowanie usług transportowych.
9. IQSC zastrzega sobie możliwość usunięcia lub edycji Ogłoszenia przez Administratora w razie naruszenia niniejszego Regulaminu.
Artykuł 6. Tryb Ofertowy
1. Po wypełnieniu odpowiedniego formularza na stronie Ogłoszenia oraz zatwierdzeniu wprowadzonych danych Przewoźnik bierze udział w Trybie Ofertowym. Przy składaniu Oferty Przewoźnik nie musi oferować ceny niższej niż zaoferowane wcześniej przez innych Przewoźników, może ją uzupełnić o informację zawierającą dodatkowe szczegóły oferowanej przez siebie Usługi Transportowej. Oferta wraz z informacją zostają automatycznie umieszczone na stronie danego Ogłoszenia i stają się widoczne dla wszystkich odwiedzających Clicktrans. Powiadomienie o złożonej Ofercie jest jednocześnie wysyłane na adres e-mail Zleceniodawcy.
2. Z chwilą złożenia Oferty Przewoźnik wyraża zgodę na przekazanie Zleceniodawcy swoich danych w przypadku, gdy Zleceniodawca wybierze Ofertę Przewoźnika. Przekazywane dane obejmują następujące dane kontaktowe: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, nazwa oraz adres podmiotu, NIP, REGON, KRS, adres strony www.
3. Przewoźnik, aż do momentu wyboru jego Oferty przez Zleceniodawcę może ją w każdej chwili wycofać.
4. Zamknięcie Trybu Ofertowego następuje w przypadku:
Artykuł 6a. Szybkie Zlecenie
1. Zleceniodawca może również dodać w Clicktrans Ogłoszenie z pominięciem Trybu Ofertowego, na zasadach wskazanych w niniejszym Artykule.
Artykuł 7. Zawarcie Umowy
1. Jeżeli Zleceniodawca dokonał wyboru Oferty danego Przewoźnika, dochodzi do zawarcia Umowy na wykonanie Usługi Transportowej. Jednakże do zawarcia Umowy pomiędzy Zleceniodawcą oraz Przewoźnikiem nie dochodzi w przypadku gdy informacje o wyborze Oferty wygenerowane zostaną w trakcie lub wskutek awarii lub błędu technicznego, które miały miejsce na Clicktrans. Potwierdzenia o wyborze Oferty wysyłane są do Zleceniodawcy oraz Przewoźnika za pośrednictwem wiadomości e-mail i mają wyłącznie informacyjny charakter.
2. Niezwłocznie po dokonaniu wyboru Oferty Zleceniodawca oraz Przewoźnik powinni nawiązać ze sobą kontakt.
3. Jeżeli ważność umowy zależy od spełnienia szczególnych wymagań przewidzianych przepisami prawa, np. zawarcie umowy wymaga formy pisemnej bądź innej formy szczególnej, zarówno Przewoźnik, jak i Zleceniodawca, mogą dochodzić spełnienia tych wymagań.
4. Zleceniodawca, który wybrał Ofertę danego Przewoźnika zobowiązany jest do ukończenia transakcji. W momencie akceptacji Oferty Przewoźnika, Zleceniodawca akceptuje fakt, iż wszelkie uzgodnienia wynikające z treści strony Ogłoszenia są dla niego wiążące. W szczególności są to: Cena Usługi oraz dodatkowe uzgodnienia przeprowadzone za pomocą systemu wiadomości tekstowych, o którym mowa w art. 8 poniżej.
5. Akceptacja Oferty, co do zasady nie może być odwołana, z wyjątkiem sytuacji gdy transakcja jest zabroniona przez prawo lub Regulamin, a także gdy z winy Przewoźnika Usługa Transportowa nie może zostać prawidłowo wykonana, w szczególności gdy Przewoźnik oferuje inne warunki transportu niż wynikające ze złożonej wcześniej Oferty. Zleceniodawca może wycofać się z Umowy z Przewoźnikiem również w przypadku, gdy nastąpiły nieprzewidziane okoliczności, w wyniku których Zleceniodawca nie ma już zapotrzebowania na wykonanie transportu.
6. Przewoźnik ma prawo do obejrzenia Przesyłki przed wykonaniem transportu, odmówienia transportu jeżeli transport Przesyłki jest zabroniony przez prawo lub treść niniejszego Regulaminu, jeżeli rzeczywiste parametry Przesyłki odbiegają istotnie od podanych w treści Ogłoszenia, lub jeżeli Zleceniodawca pominął istotne informacje wpływające na wymagane warunki transportu. Zaleca się, aby Zleceniodawca nie zapakowywał całkowicie Przesyłki przed inspekcją Przewoźnika.
Artykuł 8. System wiadomości pomiędzy Użytkownikami
1. W trakcie Trybu Ofertowego Przewoźnicy i Zleceniodawca mogą komunikować się za pośrednictwem systemu wymiany wiadomości Clicktrans, gdzie mogą wysyłać do siebie pytania i odpowiedzi dotyczące Ogłoszenia oraz Ofert. Treść wiadomości jest automatycznie umieszczana na stronie danego Ogłoszenia i staje się widoczna dla wszystkich odwiedzających Clicktrans. Powiadomienie o wiadomości jest jednocześnie wysyłane na adres e-mail adresata wiadomości.
2. Wymiana wiadomości pomiędzy Przewoźnikiem i Zleceniodawcą służy do ustalenia szczegółowych warunków Oferty jeszcze przed jej ewentualnym wyborem przez Zleceniodawcę.
3. Zabrania się podawania w treści wiadomości danych teleadresowych oraz innych treści mających na celu kontakt Zleceniodawcy i Przewoźnika poza Clicktrans. Szczegółowa lista niedozwolonych treści znajduje się w Załączniku Nr 3 do niniejszego Regulaminu.
4. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za umieszczone przez siebie wiadomości.
5. Zastrzega się możliwość usunięcia wiadomości przez Administratora w razie naruszenia niniejszego Regulaminu.
Artykuł 9. Opłaty
1. Niektóre usługi świadczone przez IQSC w ramach Clicktrans są odpłatne. Co do zasady do ponoszenia opłat oraz prowizji obowiązany jest Przewoźnik. Zleceniodawca może zostać obciążony opłatami jedynie w przypadku, gdy zdecydował się na zakup opcji dodatkowych Ogłoszenia, o których mowa w Załączniku nr 2 do Regulaminu.
2. Wszelkie zasady dotyczące opłat, prowizji oraz ich rodzaje opisane są w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu - „Opłaty i prowizje”.
3. Faktury VAT wystawiane są z użyciem danych Użytkownika zamieszczonych na jego Koncie.
4. Opłaty oraz prowizje za usługi świadczone przez IQSC w ramach Clicktrans uiszczane są przez Użytkownika na wskazany rachunek bankowy IQSC.
Artykuł 10. Rola oraz odpowiedzialność IQSC
1. IQSC na zasadach określonych w Regulaminie umożliwia Użytkownikom za pośrednictwem Clicktrans, zawieranie Umów, których przedmiotem jest wykonanie Usług Transportowych. W tym celu udostępnia Użytkownikom odpowiednie narzędzia.
2. IQSC nie jest firmą transportową, przewozową ani kurierską. Rolą IQSC jest jedynie umożliwienie za pomocą Clicktrans komunikacji między Użytkownikami, a w szczególności:
a. ułatwienie Zleceniodawcy znalezienia Przewoźnika;
b. ułatwienie Przewoźnikowi znalezienia Zleceniodawców;
c. umożliwienie uzgodnienia ceny oraz warunków danej Usługi Transportowej.
3. IQSC nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami.
4. W sprawach dotyczących reklamacji i roszczeń z tytułu jakości, bezpieczeństwa czy legalności Usług Transportowych oraz legalności zawierania między Użytkownikami Umów dotyczących tychże odpowiedzialność ponosi Przewoźnik.
5. IQSC dokłada wszelkich starań, aby dane podane przez Użytkowników były prawdziwe, a w szczególności:
a. dotyczących posiadania uprawnień i licencji przez Przewoźników,
b. ubezpieczenia Przesyłki,
c. zdolności Przewoźnika do transportu danej Przesyłki,
d. zdolności Zleceniodawcy do przygotowania Przesyłki do transportu,
e. zdolności odbiorcy do przyjęcia danej Przesyłki,
f. informacji podanych przez Przewoźnika na jego „Stronie profilowej”.
W przypadku wątpliwości co do podanych danych zalecamy kontaktować się z Przewoźnikiem.
6. IQSC nie może zagwarantować, że Zleceniodawca i Przewoźnik pomimo wyboru Oferty ukończą proces Usługi Transportowej, w szczególności nie gwarantuje jakości wykonania Usługi Transportowej oraz dokonania zapłaty przez Zleceniodawcę za wykonaną Usługę Transportową.
Artykuł 11. System komentarzy i ocen
1. W ramach Clicktrans Użytkownikom udostępniony jest system ocen i komentarzy, który służy do wymiany opinii o przebiegu Trybu Ofertowego oraz realizacji Usług Transportowych. Jeżeli Tryb Ofertowy zakończył się wyborem Oferty Przewoźnik może wystawić komentarz Zleceniodawcy, a Zleceniodawca Przewoźnikowi. Użytkownik, który otrzymał komentarz może go uzupełnić o swoją odpowiedź. Otrzymane oraz wystawione komentarze, wraz z ewentualnymi odpowiedziami na nie są publikowane na stronie profilowej Użytkownika i są dostępne dla każdego odwiedzającego Clicktrans. Użytkownik zamieszcza wypowiedzi dobrowolnie. Zamieszczając treści Użytkownik dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania i publikacji w serwisie Clicktrans.
2. Komentarz może być pozytywny, negatywny albo neutralny i zawsze przyporządkowany jest do danego Konta, a zarazem do danego Ogłoszenia.
3. Komentarze powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zgodne z prawdą, zredagowane w czytelny sposób oraz nie mogą naruszać praw osób trzecich. Treści niedozwolone znajdują się w Załączniku Nr 3 do Regulaminu.
4. W uzasadnionych przypadkach Administrator może usunąć komentarz, jak również zwrócić się do Użytkownika, który wystawił komentarz o jego odpowiednią modyfikację. Działania wskazane w zdaniu poprzedzającym Administrator może podjąć w szczególności gdy:
a. komentarz narusza zasady określone w Załączniku Nr 3 do Regulaminu;
b. komentarz został omyłkowo wystawiony niewłaściwemu Użytkownikowi lub do niewłaściwej Usługi Transportowej, jeśli identyczny został już wystawiony właściwemu Użytkownikowi, a treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę;
c. treść komentarza jednoznacznie wskazuje na pomyłkę w zakresie typu komentarza (pozytywny, negatywny, neutralny);
d. komentarz został wystawiony przez Użytkownika, który działał z intencją zaszkodzenia drugiemu Użytkownikowi lub uczestniczył w Trybie Ofertowym dotyczącym danego Ogłoszenia wyłącznie w celu wystawienia komentarza;
e. treść komentarza zawiera znaki, które powodują, że lista komentarzy staje się nieczytelna.
5. Wystawione komentarze wraz z ewentualnymi odpowiedziami zostaną unieważnione za zgodą obu Użytkowników uczestniczących w Trybie Ofertowym w przypadku gdy wniosek o unieważnienie zostanie złożony przez jednego z Użytkowników przy zachowaniu co najmniej jednego z poniższych terminów, tj.:
a. do 120 dni od zakończenia Trybu Ofertowego lub do 30 dni od wystawienia komentarza,
b. drugi Użytkownik odpowie pozytywnie na wniosek nie później niż w terminie 45 dni od jego otrzymania.
6. Po unieważnieniu komentarza nie jest możliwe ponowne skomentowanie tego samego Trybu Ofertowego. Powyższa procedura unieważniania komentarzy może być wszczęta w stosunku do komentarzy wystawionych do danej transakcji tylko raz.
7. Niedozwolone są działania, których efektem może być sztuczne zawyżanie wiarygodności poprzez podwyższanie liczby punktów za pozytywne komentarze.
Artykuł 12. Strona profilowa
1. Informacje na Stronie Profilowej Użytkownika widoczne są dla wszystkich odwiedzających Clicktrans
2. Przewoźnik może na swojej Stronie Profilowej wprowadzić opis tekstowy swoich usług.
3. Przewoźnik, którego dane firmowe zostały pomyślnie zweryfikowane przez IQSC zgodnie z punktem 3.9. Regulaminu, może uzupełnić swoją Stronę Profilową o dodatkowe pola takie jak zdjęcia i dodatkowe pola opisujące firmę i usługi Przewoźnika. Te dodatkowe pola nie są dostępne dla Przewoźników, których dane firmowe nie zostały pomyślnie zweryfikowane przez IQSC.
4. Użytkownik zamieszcza treści, w tym zdjęcia na swojej Stronie Profilowej dobrowolnie. Zamieszczając treści Użytkownik dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania i publikacji w serwisie Clicktrans.
Artykuł 13. Materiały Użytkownika
1. Użytkownik zamieszcza materiały dobrowolnie. Zamieszczając materiały Użytkownik dokonuje ich dobrowolnego rozpowszechniania i publikacji w serwisie Clicktrans.
2. IQSC dołoży wszelkich starań, aby usuwać materiały niezgodne z Regulaminem.
3. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Użytkowników na ich Stronach Profilowych materiałów tekstowych, czy graficznych naruszających prawa lub prawem chronione dobra osób trzecich. Użytkownik, zamieszczając na swojej Stronie Profilowej materiał, w tym zwłaszcza zdjęcie zawierające jego wizerunek, oświadcza, że posiada prawa autorskie majątkowe do zdjęcia lub licencję od podmiotu, któremu przysługują prawa autorskie majątkowe w zakresie niezbędnym do jego rozpowszechniania w Clicktrans.
Artykuł 14. Zablokowanie Konta
1. IQSC może zablokować na czas określony lub nieokreślony konto Użytkownika w przypadku, gdy:
a. Użytkownik dopuszcza się naruszeń niniejszego Regulaminu.
b. Użytkownik nie wywiązuje się ze spłaty należności na rzecz IQSC zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do Regulaminu.
c. Działania Użytkownika zagrażają bezpieczeństwu funkcjonowania Clicktrans bądź korzystania z Clicktrans przez pozostałych Użytkowników.
d. Dane dostępne na Koncie Użytkownika lub działalność Użytkownika, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wymaga dodatkowej weryfikacji przez IQSC danych, o których mowa w Artykule 3 ust. 2. – 3 ust. 4. niniejszego Regulaminu.
2. W trakcie blokady Konta Użytkownik może się logować na Konto. Jednakże nie może być stroną w Trybie Ofertowym, ani korzystać z systemu wiadomości i opinii oraz wystawiać komentarzy.
3. W momencie zablokowania Konta przez Administratora wszystkie aktualne Ogłoszenia i Oferty Przewoźnika, zostają automatycznie wycofane, a akceptacja tych Ofert przez Zleceniodawców jest niemożliwa.
4. Administrator odblokuje Konto po tym jak Użytkownik zaprzestanie dopuszczania się naruszeń Regulaminu, dokona spłaty należności na rzecz IQSC lub ustanie inna przyczyna będąca podstawą zablokowania Konta.
5. Po odblokowaniu Konta wycofane uprzednio Ogłoszenia i Oferty nie zostaną ponownie umieszczane na Clicktrans.
6. W szczególnie uzasadnionych wypadkach Użytkownik może złożyć wniosek o odblokowanie Konta jeszcze przed ustaniem przyczyny uzasadniającej ustawienie blokady, a Administrator ma prawo czasowo lub trwale odblokować Konto.
Artykuł 15. Usunięcie Konta
1. Użytkownik może usunąć Konto poprzez wypełnienie dostępnego na Clicktrans w zakładce „Moje konto” formularza i potwierdzeniu wprowadzonych danych – nazwy użytkownika i hasła.
2. Konto może zostać usunięte tylko i wyłącznie po wcześniejszym uregulowaniu wszelkich należności na rzecz IQSC.
3. Wraz z usunięciem Konta dochodzi do rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej pomiędzy IQSC a Użytkownikiem, o której mowa w art. 2 powyżej.
4. W przypadku naruszenia zapisów Regulaminu Administrator może w każdej chwili usunąć konto Użytkownika, przy czym może to nastąpić wyłącznie z podaniem przyczyny. W takim wypadku Użytkownik nie może ponownie zarejestrować się na Clicktrans bez uprzedniej zgody IQSC.
Artykuł 16. Prywatność i poufność
1. Podane przez Użytkowników dane osobowe IQSC zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z polityką ochrony prywatności zawartą w Załączniku nr 5 do Regulaminu.
2. Użytkownikom ujawniane są dane osobowe innych Użytkowników jedynie w przypadkach przewidzianych w Regulaminie oraz w innych uzasadnionych przypadkach, za uprzednią zgodą Użytkownika, którego dane dotyczą.
3. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać osobom trzecim informacji dotyczących innych Użytkowników, które otrzymał od IQSC w związku z korzystaniem z Clicktrans, chyba że uzyskał uprzednią zgodę od Użytkownika, którego dane dotyczą. Otrzymane od IQSC informacje Użytkownik może wykorzystać wyłącznie w celach związanych z realizacją Ogłoszenia.
Artykuł 17. Regulamin
1. Treść niniejszego Regulaminu w tym wysokość opłat może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Użytkownik zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Clicktrans zawierającej termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie IQSC w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem umowy.
2. Tryby Ofertowe rozpoczęte przed wejściem w życie zmian są prowadzone na zasadach dotychczasowych.
3. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla całości umowy pomiędzy Użytkownikiem a IQSC, jest prawo polskie.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy IQSC a Zleceniodawcą lub Przewoźnikiem, który jest Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę IQSC.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy ustawy o prawach konsumenta.
5.Regulamin został sporządzony w wersji polskiej i angielskiej, przy czym w razie wątpliwości, decydujące znaczenie ma brzmienie wersji polskiej.
Artykuł 18. Postępowanie reklamacyjne
1. Użytkownik może składać reklamacje związane z funkcjonowanie Clicktrans i korzystaniem z usług oferowanych przez IQSC w ramach Clicktrans
2. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na Clicktrans lub w formie pisemnej wysyłając na adres siedziby IQSC. Reklamacja powinna zawierać co najmniej nazwę, pod jaką Użytkownik występuje na Clicktrans (login) oraz opis zgłaszanych zastrzeżeń.
3. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia przed rozpatrzeniem reklamacji IQSC zwraca się do Użytkownika składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
4. IQSC rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
Artykuł 19. Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
Użytkownicy będący konsumentami w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego posiadają m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. są uprawnieni do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy.
b. są uprawnieni do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą.
c. mogą uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Użytkownikiem a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
d. mogą złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Artykuł 20. Zakończenie działalności
1. W przypadku planowania przez IQSC zakończenia działalności serwisu Clicktrans Użytkownicy zostaną o tym powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem, które umożliwi zakończenie wszelkich działań prowadzonych przez nich na Clicktrans, w tym również dokonania spłaty należności na rzecz IQSC.
2. Użytkownikom posiadającym dodatnie saldo na Koncie zostaną zwrócone środki finansowe przelewem na wskazany przez nich numer rachunku bankowego.
3. W momencie zakończenia działalności serwisu Clicktrans zostanie on zlikwidowany a wszelkie dane Użytkowników zostaną zapisane na serwerze wewnętrznym należącym do IQSC i będą tam przechowywane przez czas wymagany przez obowiązujące przepisy prawa.
Artykuł 21. Załączniki