Poradnik - Strefa Przewoźnika


Opinia o Opel Movano po 220 tys km


Wpis gościnny. Autor: Wojtek - prowadzący firmę o profilu usługi kurierskie oraz transport międzynarodowy. Swoje doświadczenie zawodowe zaczynał od najniższych szczebli: jako kurier, kierowca międzynarodowy, koordynator serwisu kurierskiego.

 

 

Opel Movano to bliźniacze auto z francuskim Renault Master . Oba auta różnią detale, takie jak licznik, kierownica i fabryczny znaczek.
Master jest często spotykany na polskich oraz europejskich szlakach, natomiast Opla można spotkać o wiele rzadziej.
Do zakupu Opla dwa lata temu, przekonała mnie oferta cenowa i dostępność od ręki.

 

 Auto kosztowało 109 tysięcy brutto z silnikiem 2,3 cm3 i 150 KM.  Jest to wersja z pojedynczą turbiną. Nie jest to demon mocy a i spalanie jak na tę pojemność jest wysokie i ciężko je zmniejszyć, stosując wszystkie znane mi triki z eco drivingu .

 

 

 

Eksploatacja

 

Jego eksploatacja jest w porównaniu z konkurencją śmiesznie tania . Olej GM kosztuje 105 zł za 5 litrów, filtry ok.100 zł. Pomimo tego, że serwisowałem auto w serwisie niezależnym i gwarancja wygasła, w aucie nie było awarii . Jedynie akumulator został wymieniony. Zabiła go eksploatacja vebasto. Auto posiada zabudowę marki car-pol 10-cio paletową oraz możliwość załadunku przez dach, którą dorobiłem sam w niezależnym serwisie.


Ponieważ pojazd siadał pod dużym obciążeniem, zdecydowałem się na zakup i dołożenie drugiego pióra, co znacznie zwiększa możliwość jego obciążania ładunkami.
Olej wymieniam co 20 tysięcy kilometrów , a filtry co 40 tysięcy kilometrów .

 

 

 

Spalanie

 

Jego spalanie oscyluje w granicach 12,5-13 litrów/100 km. Jest to niestety dużo jak na tak mały silnik. Niestety w eksploatacji okazało się, że ta pojemność jest zbyt słaba i auto boi się górek – trzeba redukować kilka razy podczas wjazdu pod górkę.


Opel posiada tempomat jednak jego używanie wiąże się z wyższym spalaniem.

Wnętrze jest duże i wygodne dla kierowcy – mnóstwo schowków. Kabina sypialna marki Spojkar jest wygodna i pojemna .
Wyposażenie  standardowe, kolor nadwozia biały również podstawowy.

 

Podsumowując dwa lata eksploatacji jestem zadowolony jednak nie zdecyduję się na kolejne Movano, gdyż zmieniam tabor na Iveco , które moim zdaniem nie ma sobie równych na chwilę obecną.