Jak zostać przewoźnikiem?

Chcemy mieć swój transport, mamy trochę gotówki. Załóżmy, że nie starczy nam jej aby zrealizować marzenia o własnym transporcie. Banki i firmy leasingowe nie dadzą dobrych warunków dla nowo otwartej działalności.

Jak zatem ugryźć temat?

Dla firmy leasingowej nowa firma musi istnieć co najmniej 3 miesiące. Jednak aby móc liczyć na wpłatę mniejszą niż 30% musimy mieć dłuższy staż. Otwierać firmę i opłacać składki ZUS po to, aby dostać leasing całkowicie mija się z rozsądkiem. Poza tym mogą żądać od nas okazania deklaracji rozliczeniowych z Urzędem Skarbowym. Jeżeli jesteśmy zdecydowani otworzyć własny transport proponuję następujące rozwiązanie: podjęcie pracy w transporcie w oparciu o samozatrudnienie. Pieniądze, które otrzymamy od pracodawcy będą większe niż normalna pensja- między innymi z uwagi na preferencyjne stawki ZUS. Możemy ponadto wynegocjować lepsze warunki finansowe, ponieważ szefowi odchodzi wile problemów związanych z zatrudnieniem, dostanie on też fakturę za nasza pracę, którą weźmie w koszty.

Przez ten czas możemy zaopatrzyć się w wiele rzeczy, które będą nam potem służyły. Oczywiście odliczamy je od naszych dochodów, czego na etacie zrobić nie możemy. Wielu klientów będzie miało nasz numer telefonu- kontakty w każdej branży są na wagę złota.

Pragnę w tym miejscu powiedzieć, ze każdy szef myśli w pierwszej kolejności o własnych potrzebach, my natomiast jesteśmy w dalszej kolejności.

Jeżeli pracujemy dobrze i uczciwie to na pewno nie zrobimy nikomu w ten sposób krzywdy. Poza tym bardzo długo jeżdżę i przez większość czasu musiałem korzystać z własnego telefonu, za co mi nikt nie raczył zwrócić.

Doświadczenie, które w tym czasie zdobędziemy będzie naprawdę bezcenne i niewątpliwie uchroni nas przed popełnieniem wielu, często podstawowych błędów. Po półrocznym okresie czasu będziemy już świadomi, czy naprawdę chcemy zadłużać się aby zarabiać w ten właśnie sposób. Jako firma dysponujemy już stażem, możemy wykazać obroty, na nasze konto wpływają środki, co dla banku jest bardzo ważne. Nie będziemy mieli również problemów z uzyskaniem leasingu.

 Wszystkim przyszłym przewoźnikom życzę zatem powodzenia.

Krzysiek

Z transportem związany od 25 lat, ostatnie 12 lat jako kierowca ciężarówek. Pracował jako kurier, prowadził własny transport, obecnie kierowca TIR w transporcie międzynarodowym. W wolnych chwilach pisze na blogu Clicktrans.pl - Strefa Przewoźnika.

Polecamy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *