Informacja od Clicktrans na temat epidemii koronawirusa

Aktualizacja: 10-04-2020

Czy mogę teraz zlecić transport na Clicktrans?

TAK. Choć od 15 marca granice Polski i innych krajów w Europie są zamknięte, nie dotyczy to transportu towarów. Firmy transportowe wciąż funkcjonują (choć oczywiście w trudniejszych warunkach) i kursują po Polsce i Europie z towarami. Przewoźnicy pracują również w tych trudnych czasach. Dlatego wciąż (tak jak zawsze) możesz wystawić na Clicktrans ogłoszenie zarówno na przesyłki krajowe, jak i zagraniczne. Zwłaszcza jeśli prowadzisz biznes i transport towarów jest kluczowy dla funkcjonowania Twojej firmy. A Przewoźnicy mogą zdobywać zlecenia transportowe, które każdego dnia pojawiają się w serwisie.

Sytuacja jest dynamiczna, europejskie kraje wprowadzają różne obostrzenia i normy prawne. Zespół Clicktrans obserwuje sytuację i reaguje na bieżąco, aby serwis działał mimo epidemii, bo transport drogowy towarów jest i zawsze będzie kluczowy dla funkcjonowania gospodarki.

Jak bezpiecznie nadać i odebrać przesyłkę?

Warto nadawać przesyłki bez wychodzenia z domu. Wystarczy wystawić bezpłatne ogłoszenie w serwisie Clicktrans. Przewoźnicy, którzy mogą podjąć się zlecenia, zaproponują wyceny. Następnie zleceniodawca wybiera korzystną ofertę. Towar może być nadany i odebrany w dogodnym dla zlecającego miejscu, np. w domu.

Zachęcamy do przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Zróbmy wszystko, co w naszej mocy, aby odbieranie towarów było bezpieczne zarówno dla zlecającego transport, jak i wykonującego usługę. Ministerstwo Rozwoju wraz z Głównym Inspektoratem Sanitarnym przygotowali zalecenia dla branży transportowej. Wśród nich zaleca się m.in.

  • Bezdotykowe płatności i przekazanie przesyłki.
  • Zachowanie bezpiecznej odległości od rozmówcy (1-1,5 metra).
  • Zakrywanie twarzy maseczką ochroną, przebywając w przestrzeni publicznej (obecnie jest to obowiązkowe).
  • W miarę możliwości należy kontaktować się za pomocą maila i telefonu zamiast bezpośrednio.
  • Regularne i dokładne mycie rąk wodą z mydłem lub ich dezynfekcję środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
  • Nie dotykanie dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu.
  • Przestrzeganie higieny kaszlu i oddychania.

Jak bezpiecznie nadać i odebrać przesyłkę?

Żywotność wirusa poza komórkami organizmu ludzkiego jest ograniczona. Bez żywiciela jest w stanie przeżyć od kilku godzin do kilku dni. Dlatego nie trzeba rezygnować z transportowania rzeczy w czasie koronawirusa, warto jednak zachować podstawowe środki bezpieczeństwa:

  • Jeśli możesz, wyrzuć zewnętrzne opakowanie przesyłki, a zawartość przetrzyj środkiem dezynfekującym lub wodą z mydłem
  • Przesyłki, których nie możesz zdezynfekować, możesz objąć czymś w rodzaju “domowej kwarantanny” - pozostaw je na kilka dni, aby upewnić się, że nie pozostanie na niej potencjalny wirus
  • A przede wszystkim: zachowaj uniwersalne środki ostrożności: nie dotykaj twarzy i jak najczęściej myj ręce

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że ryzyko zarażenia koronawirusem za pośrednictwem przesyłki jest niskie ze względu na to, że paczka - nawet jeśli weszła w kontakt z patogenem - podczas transportu była również wystawiona na zmienne warunki atmosferyczne i temperatury.

Jakie zasady bezpieczeństwa powinni zachować Przewoźnicy?

Przewoźnicy powinni kierować się zasadami zaprezentowanymi wyżej, a ponadto:

  • Regularnie wycierać powierzchnie dotykowe, tj. kierownice, klamki, gałki, klawiatury, deski rozdzielcze środkiem dezynfekującym lub wodą z detergentem.
  • Używać rękawic ochronnych podczas wykonywania prac.
  • Zakrywać twarz maseczką ochronną.
  • Zapewnić, aby pomieszczenia biurowe i magazynowe, w których przebywają pracownicy i klienci były czyste i higieniczne.
  • Upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.
  • Upewnić się, że pracownicy oraz klienci mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą. W miarę możliwości zapewnić, kierującym pojazdami, dostępność żeli lub płynów dezynfekujących.

Ważne strony informujące o COVID-19:

https://www.who.int/coronaviruses
https://www.gov.pl/web/koronawirus
https://www.gov.pl/koronawirus/zlecenia/transport

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta: obsluga.klienta@clicktrans.pl