Jak to działa

Powiedz nam, jaki transport chcesz zlecić. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy i tak już tam jadą.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 46 061 547 zł

46 061 547 zł

zaoszczędziliście z nami

500 000 wystawionych przesyłek

500 000

wystawionych przesyłek

0 zł za wystawienie ogłoszenia

0 zł

za wystawienie ogłoszenia

30 000 przewoźników

30 000

przewoźników

Niedawno przewiezione na trasie Francja-Polska:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Przygotowanie do transportu

W Polsce jest wiele firm spedycyjnych i transportowych świadczących usługi zarówno z Polski do Francji jak też w kierunku odwrotnym. Bez problemu znajdziemy takie firmy na Clicktrans.pl.
Wystarczy wystawić przesyłkę w odpowiedniej kategorii i już po chwili otrzymamy oferty od najlepszych przewoźników jeżdżących na trasie Polska-Francja. Mamy pewność, że dostaniemy oferty tylko od zweryfikowanych przewoźników. Co więcej, dzięki komentarzom innych klientów od razu wiemy, która firma oferuje najlepszą jakość. Twoje zlecenie trafi do tysięcy przewoźników, dlatego masz pewność, że otrzymasz najlepsze oferty od firmy, które i tak jadą już w tym kierunku i mają jeszcze wolne miejsce w samochodzie.

Natomiast jeśli chcielibyśmy sami przewieźć towar w ramach potrzeb własnych to musimy wiedzieć, że co prawda niezarobkowy, międzynarodowy transport drogowy rzeczy na potrzeby własne pomiędzy Polską i Francją, a także w tranzycie przez terytorium Francji odbywa się bez potrzeby uzyskiwania jakichkolwiek zezwoleń, to w razie kontroli osoba wykonująca przewóz powinna udokumentować, że środek transportu jak i przewożony nim towar są jej własnością, a kierowca jest zatrudniony w firmie właściciela.

Francja jest największym terytorialnie państwem Europy Zachodniej i krajem wysoko rozwiniętym gospodarczo. Francuska gospodarka zajmuje piąte miejsce na świecie i drugie w Europie pod względem wysokości nominalnego produktu krajowego brutto.
Kraj ten posiada gęstą sieć komunikacyjną o charakterystycznym układzie promienistym z głównym węzłem w Paryżu. Długość dróg kołowych to ponad 1053 tys. km, w tym 11412 km autostrad (stan na koniec 2011 roku).

We Francji obowiązują następujące limity prędkości: 50 km/h w terenie zabudowanym, 80 km/h poza terenem zabudowanym, 110 km/h na drogach dwupasmowych (expresowych) i 130 km/h na autostradach. W sytuacji opadów atmosferycznych (mokra jezdnia) na drogach dwupasmowych obowiązuje limit do 90 km/h, a na autostradach 110 km/h. Należy też pamiętać, że większość autostrad jest płatna, a kierujący pojazdem może mieć we krwi maksymalnie do 0,5 promila alkoholu.


Informacje o transporcie we Francji

Transport drogowy
Zdecydowanie w przewozach najważniejszą rolę spełnia transport samochodowy. Według danych statystycznych, w 2011 roku we Francji w transporcie drogowym towarów obrót wyniósł 44,019 mld. EUR, co daje jej drugie miejsce w Europie za Włochami, a jeśli policzymy łącznie transport towarowy i osobowy to obrót wyniósł 61,546 mld. EUR co wtedy plasuje Francję na pierwszym miejscu w Europie przed Włochami i Niemcami.
W sektorze transportu drogowego towarów, w roku 2011 liczba zatrudnionych wyniosła 360,4 tys. osób, co umieszcza Francję na drugim miejscu w Europie za Niemcami (386,8 tys. zatrudnionych).
Jeśli zaś chodzi o liczbę przedsiębiorstw w branży transportu drogowego towarów to w 2011 roku liczba ta wyniosła we Francji 34903 firm, co daje Francji piąte miejsce w Europie za Hiszpanią (119704 firm), Polską (84258 firm), Włochami (78135 firm) i Niemcami (35828 firm).

Kolej
Za transport kolejowy we Francji odpowiedzialna jest spółka skarbu państwa pod nazwą La SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français). Długość linii kolejowych zelektryfikowanych to 16583 km (stan na koniec 2012 roku) w tym 2036 km linii dla pociągów TGV (Train a Grande Vitesse - Pociąg o Dużej Szybkości).
Pociągi TGV rozwijają prędkości do ok. 300 km/h (maksymalnie do ok. 500 km/h). Kursują zarówno w kraju jak i w połączeniach międzynarodowych, przede wszystkim na trasach do Brukseli, Amsterdamu oraz Londynu - z wykorzystaniem otwartego w 1994 roku Eurotunelu, który znajduje się pod dnem Cieśniny Kaletańskiej, łączącego wybrzeża Francji i Wielkiej Brytanii.

Żegluga śródlądowa
W przewozach masowych duże znaczenie ma żegluga śródlądowa (8,5 tys. km śródlądowych dróg wodnych) zwłaszcza w północnej i północno-wschodniej części kraju. Największe porty rzeczne to Paryż, Strasburg i Rouen – port morsko-rzeczny. Główne porty morskie to Marsylia, Hawr, Dunkierka oraz Calais. Porty te mają duże znaczenie zarówno pod względem przeładunku towarów jak i ruchu turystycznego. Realizują one przede wszystkim połączenia promowe z Korsyką, Afryką i Wielką Brytanią.

Transport lotniczy
Francja ma również bardzo dobrze rozwinięty transport lotniczy. Największym węzłem tej komunikacji jest Paryż z trzema portami lotniczymi: Roissy-Charles de Gaulle, Orly i Le Bourget (ten ostatni obecnie spełnia funkcję portu tylko dla prywatnych samolotów i pod tym kątem jest najbardziej znaczącym lotniskiem biznesowym w Europie).
Krajowy ruch lotniczy obsługuje towarzystwo lotnicze Air Inter, a międzynarodowy Air France (rok założenia 1933). Lotnisko Roissy-Charles de Gaulle w 2012 roku obsłużyło 61,38 mln pasażerów, ustępując jedynie Londyńskiemu Heathrow (69,98 mln). Linie lotnicze Air France od wielu już lat zajmują drugie miejsce w Europie po Niemieckiej Lufthansie.


Szukasz transportu?

Transport Francja już od 100 zł!

Zleć transport