1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady korzystania z serwisu internetowego CLICKTRANS (zwanego dalej „Serwisem internetowym” lub „Serwisem”) oraz aplikacji mobilnej Zleceniodawcy przez Usługodawcę dla wszystkich Użytkowników, w tym Zleceniodawców oraz Przewoźników, przy czym dla Przewoźników dodatkowe regulacje określa odrębny regulamin zgodnie z pkt. 10 poniżej.
3. Serwis internetowy oraz Aplikacja mobilna Zleceniodawcy mają charakter platformy umożliwiającej łączenie Użytkowników występujących w charakterze Zleceniodawców z Użytkownikami, którzy występują w charakterze Przewoźników w celu wykonania przez nich Usługi transportowej.
11. Usługodawca zamieszcza na stronach Serwisu oraz Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, na których są dostępne wyniki wyszukiwania lub prezentowane Ogłoszenia, informacje dotyczące głównych parametrów decydujących o plasowaniu Ogłoszeń lub Przewoźników i ich ofert przedstawianych Użytkownikom będącymi Konsumentami.
12. W Umowach transportowych zawieranych poprzez Serwis lub w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, Przewoźnik świadczący Usługę transportową ma zawsze status Przedsiębiorcy, natomiast Zleceniodawca, na rzecz którego Przewoźnik wykonuje Usługę transportową może występować jako Konsument albo Przedsiębiorca.
13. Aplikacja mobilna Zleceniodawcy oraz Serwis internetowy są powiązane w zakresie wskazanym w Regulaminie, w tym w szczególności w ten sposób, że Konto Zleceniodawcy założone w Serwisie internetowym/Aplikacji Zleceniodawcy jest Kontem, którym Zleceniodawca może logować się w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub w Serwisie i korzystać w ich ramach z Usług, na zasadach określonych w dalszej części niniejszego dokumentu.
1. Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
5. W celu korzystania z Aplikacji Zleceniodawcy, Zleceniodawca powinien:
- zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz udostępnianymi w sklepie internetowym Google Play lub App Store – odpowiednio - informacjami o Aplikacji Zleceniodawcy;
- pobrać Aplikację Zleceniodawcy ze sklepu, o którym mowa powyżej;
- zainstalować Aplikację Zleceniodawcy na Urządzeniu mobilnym, postępując zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi w Urządzeniu mobilnym w trakcie instalacji;
- dokonać Rejestracji albo zalogować się do Konta w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy danymi dostępowymi aktywnego Konta założonego w ramach Serwisu internetowego.
6. W celu korzystania z niektórych Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy może być konieczne ponadto włączenie w Urządzeniu mobilnym usług lokalizacji oraz zapewnienie dostępu Aplikacji Zleceniodawcy do tych usług. W celu optymalizacji świadczenia Usług, które wymagają dostępu do usług lokalizacji Urządzenia mobilnego, zalecane jest zezwolenie Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na stały dostęp do tych Usług.
7. Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Użytkownika szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia w/w zagrożeń, Użytkownik powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
8. Zabronione jest korzystanie przez Użytkowników z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, jak też z Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich, uzasadnione interesy Usługodawcy lub w sposób niezgodny z Regulaminem.
9. Czynności zmierzające do zawarcia Umowy o świadczenie Usług w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej, a w szczególności czynności związane z założeniem i prowadzeniem Konta oraz zamawianiem usług odpłatnych, mogą dokonywać jedynie osoby należycie umocowane do działania w imieniu Przedsiębiorcy lub tej osoby prawnej. Usługodawca może zobowiązać osobę działającą w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej do przesłania drogą elektroniczną wskazanych przez Usługodawcę dokumentów, w tym w szczególności dokumentów potwierdzających upoważnienie do działania w imieniu Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej oraz prowadzenie przez Przedsiębiorcę działalności gospodarczej lub prowadzenie przez inną osobę prawną działalności statutowej, pod rygorem odmowy nawiązania lub zakończenia współpracy. Ponadto w przypadku prowadzenia przez Przedsiębiorcę działalności gospodarczej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej lub inną osobę prawną Usługodawca uprawniony jest do żądania odpowiedników tych dokumentów w języku pochodzenia wraz z przysięgłym tłumaczeniem na język polski. Usługodawca zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Przedsiębiorcy lub innej osoby prawnej o przesłanie dodatkowych dokumentów niewskazanych powyżej lub do przesłania ich w innym, powszechnie stosowanym formacie.
10. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Usług na rzecz Przedsiębiorców, w szczególności dokonania Rejestracji Konta czy odmowy realizacji Usługi, bez podania przyczyny.
11. W przypadku posługiwania się w niniejszym Regulaminie, Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy sformułowaniem zweryfikowane Konto Przewoźnika lub Zleceniodawcy, należy przez to rozumieć weryfikację poprawności danych wskazanych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym w całości lub w części przez Usługodawcę na dzień ich weryfikacji, który zazwyczaj przypada na okres zaraz po rejestracji Konta Użytkownika.
12. Treści dodawane przez Użytkowników, w tym w szczególności w ramach Konta, ofert, Ogłoszeń w formularzach mogą stanowić utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie pokrewnym i prawach autorskich z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 ze zm.). Użytkownik z chwilą zamieszczania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy treści, o których mowa w zdaniu poprzednim udziela Usługodawcy, nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji na korzystanie z tego utworu wraz z prawem do udzielania sublicencji, bez ograniczenia czasowego i terytorialnego. Użytkownik udziela Usługodawcy licencji, o której mowa w niniejszym ppkt. na następujących polach eksploatacji:
- eksploatacji w całości lub we fragmentach w sieci on-line, w tym wprowadzania do pamięci komputera i/lub rozpowszechniania w sieci multimedialnej, w tym w Internecie i/lub udostępnianie w postaci cyfrowej w nieograniczonej ilości nadań i wielkości nakładów,
- wykorzystanie na stronach i w domenach internetowych,
- wykorzystywanie w dowolnej formie na potrzeby reklamy lub promocji,
- publiczne wyświetlenie,
- publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym (m.in. w Internecie).
13. Użytkownik jest obowiązany do posiadania wszelkich praw do treści zamieszczanych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a ich wykorzystanie nie może stanowić naruszenia przepisów prawa, postanowień niniejszego Regulaminu lub dobrych obyczajów.
14. Użytkownik wyraża zgodę na utrwalanie, obrót nośnikami, na których utrwalono zdjęcia, treści i wszelkie materiały zamieszczone w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, oraz na ich zwielokrotnianie wszelkimi dostępnymi aktualnie technikami i metodami, rozpowszechnianie oraz publikowanie, zgodnie z ppkt. powyżej, jeżeli powyższe działania będą związane z działalnością Usługodawcy, Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i nie będą godziły w interesy Użytkownika.
15. Użytkownik powyższej zgody udziela nieodpłatnie.
IV. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
1. Użytkownik Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy jest zobowiązany do:
- korzystania z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami Regulaminu, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, praw własności intelektualnej oraz innych praw osób trzecich;
- zamieszczenia Ogłoszeń zgodnie z wytycznymi wskazanymi w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym nie zamieszczania Ogłoszeń, mających charakter reklamowy, posiadających w swej treści dane osobowe lub kontaktowe oraz komunikatorów umożliwiających kontakt (np. whatsapp), oznaczonych jako “stała współpraca”, “wolny pojazd”;
- posiadania wszelkich praw do treści zamieszczanych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym szczególności w Koncie, w Ogłoszeniu, umieszczanej wiadomości lub komentarzu, lub w jakimkolwiek innym miejscu w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- wprowadzania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych, w tym w szczególności danych wpływających na realizację Usług;
- niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- nieprowadzenia działań mających na celu pominięcie Usługodawcy przy zawarciu Umowy transportowej, w tym podawania swoich danych kontaktowych, danych osobowych oraz komunikatorów umożliwiających kontakt (np. WhatsApp);
- nieprowadzenia działań zmierzających do sztucznego zawyżania lub zaniżania ocen Użytkowników;
- nieprowadzenia działań zmierzających do obejścia niniejszego Regulaminu lub Regulaminu serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika, systemu ocen Użytkowników w tym komentarzy lub zobowiązań wobec Usługodawcy, w szczególności poprzez zakładanie nowych Kont;
- niezakładania fałszywych Kont;
- niezamieszczania w treściach nazw i/lub adresów stron internetowych serwisów konkurencyjnych w stosunku do Clicktrans lub innych serwisów, na których są oferowane przez wielu użytkowników usługi transportowe lub prawa do ich wykonania objęte są wspólnym mechanizmem wyszukiwania, jak również odsyłaczy (linków) do takich stron;
- umieszczania ocen i komentarzy zgodnych ze stanem faktycznym;
- niezawierania fikcyjnych Umów transportowych w celu wystawienia opinii lub komentarza;
- niedostarczania treści o charakterze bezprawnym;
- niedostarczania treści nielegalnych, które oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego w tym. nawoływania do terroryzmu, ukazujące wykorzystywanie seksualne dzieci, namawiające do rasizmu i ksenofobii, naruszające prawa własności intelektualnej (dalej jako „nielegalne treści”);
- niedostarczania treści niezgodnych z Regulaminem.
2. Zakazane jest dodawanie i prezentowanie przez Użytkowników w ramach Konta, jak również w treści Ogłoszeń, opinii, komentarzy, wiadomościach do innych Użytkowników, w innym miejscu w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, jakichkolwiek informacji, które zawierałaby treści zabronione przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, naruszające prawa osób trzecich, zasady dobrych obyczajów, nielegalnych treści, treści niezgodnych z Regulaminem, bądź treści stanowiące czyny nieuczciwej konkurencji. Opinie lub komentarze mogą dodawać wyłącznie Użytkownicy, którzy byli stronami Umowy transportowej.
3. Użytkownik nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Użytkowników Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy czy Usługodawcy, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.
4. Usługodawca jest uprawniony do moderowania treści zamieszczanych przez Użytkowników w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, jeżeli stanowią nielegalne treści, treści niezgodne z Regulaminem lub naruszają dobre obyczaje. Moderacja może opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach moderacyjnych, jak również w sposób manualny. Zautomatyzowane lub częściowo zautomatyzowane narzędzia umożliwiają identyfikację nielegalnych treści, treści niezgodnych z Regulaminem lub naruszających dobre obyczaje na podstawie analizy treści Użytkownika w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Działania związane z nielegalnymi treściami, treściami naruszającymi Regulamin czy naruszającymi dobre obyczaje są również podejmowane w związku ze zgłoszeniami przesyłanymi przez innych Użytkowników, organy lub organizacje zajmujące się bezpieczeństwem Użytkowników w internecie lub zwalczaniem nielegalnych treści. Usługodawca udostępnia narzędzia umożliwiające zgłaszanie takich treści drogą elektroniczną.
5. W zakresie skarg składanych przez Użytkowników, w tym osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia nielegalnych treści, do których skierowane są decyzje związane z zawieszaniem treści dostępnych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, stosuje się zasady określone w rozdziale XII Regulaminu, a dotyczące reklamacji.
V. USŁUGI
1. Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie. Korzystanie z niektórych Usług może wymagać założenia Konta i zalogowania się do niego. Część usług dostępnych w Serwisie może nie być dostępna w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy (np. skorzystanie z Usług promowania).
2. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy korzystanie z oferowanych przez siebie Usług. Część z Usług adresowanych jest wyłącznie do Użytkowników, którzy dokonali Rejestracji oraz posiadają aktywne Konto.
3. Każdy Użytkownik może:
- przeglądać i wyszukiwać informacje o charakterze ogólnodostępnym, w tym również Ogłoszenia;
- kontaktować się z Usługodawcą za pośrednictwem czatu;
- założyć i prowadzić Konto – odpowiednio Konto Zleceniodawcy albo Konto Przewoźnika;
- wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Usługodawcy.
4. Zleceniodawca może ponadto korzystać z następujących Usług:
- dodawać Ogłoszenia w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- Usług promowania, przy czym te Usługi nie są dostępne w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy;
- dodać i prezentować opinie lub komentarze.
5. Zleceniodawca i Przewoźnik mogą ponadto wysyłać sobie wiadomości w zakresie Usługi transportowej objętej Ogłoszeniem. Wiadomości, o których mowa w zdaniu poprzednim przesyłane są z wykorzystaniem formularza dostępnego na stronie Ogłoszenia i publikowane na stronie Ogłoszenia i widoczne dla wszystkich Użytkowników.
6. Usługodawca nieodpłatnie prezentuje w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy ogólne informacje, w tym o prowadzonej przez siebie działalności, Usługach i funkcjonalnościach. W Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy dostępne są również informacje o charakterze ogólnodostępnym oraz Ogłoszenia Zleceniodawców.
7. Usługodawca prezentuje również w Serwisie treści w ramach tematycznego bloga oraz działu porady. Treści tam prezentowane mogą pochodzić bezpośrednio od Usługodawcy lub podmiotów trzecich i są zgodne lub powiązane z tematyką Serwisu. Treści umieszczone w Serwisie mają charakter poglądowy i informacyjny oraz nie powinny być traktowane jako oferta, doradztwo prawne, finansowe czy podatkowe, jak również rekomendacje w świetle rozumienia powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
8. Użytkownik może również wyszukiwać Ogłoszenia oraz inne treści prezentowane przez Użytkowników lub Usługodawcę w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy z wykorzystaniem wskazanych kryteriów. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu i wyszukiwaniu informacji oraz innych treści nieodpłatnie udostępnionych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia witryn Serwisu lub okna Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy przez Użytkownika.
9. Usługodawca na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie umożliwia Użytkownikom założenie i prowadzenie Konta. Użytkownik w czasie Rejestracji wybiera odpowiedni dla siebie rodzaj Konta – odpowiednio Konto Zleceniodawcy lub Konto Przewoźnika. Szczegółowe zasady i warunki świadczenia Usługi prowadzenia Konta zostały wskazane w pkt VI. Regulaminu.
10. Usługodawca udostępnia Użytkownikom możliwość otrzymywania od Usługodawcy informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. W tym celu należy aktywować odpowiednie pole w formularzu zakładania Konta. Użytkownik w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Informacje handlowe są przesyłane przez Usługodawcę wyłącznie do Użytkownika, który wyraził na to zgodę.
11. Zleceniodawcy mają możliwość dodania i prezentowania Ogłoszenia. Usługa dodania i prezentowania Ogłoszenia jest świadczona na zasadach wskazanych w pkt VII. niniejszego Regulaminu. W celu dodania i prezentowania Ogłoszenia, Zleceniodawca musi być zalogowany do Konta.
12. Zleceniodawcy mają możliwość skorzystania z płatnych Usług promowania. Usługi promowania w Serwisie są świadczone na zasadach wskazanych w pkt VIII. niniejszego Regulaminu. W celu skorzystania z Usług promowania Zleceniodawca musi być zalogowany do Konta.
13. Zleceniodawcy mają możliwość dodania i prezentowania Ogłoszenia w trybie Szybkiego zlecenia. Usługa dodania i prezentowania Ogłoszenia w trybie Szybkiego zlecenia jest świadczona na zasadach wskazanych w pkt IX. niniejszego Regulaminu. W celu dodania i prezentowania Ogłoszenia w trybie Szybkiego zlecenia, Zleceniodawca musi być zalogowany do Konta.
14. Użytkownicy pomiędzy, którymi została zawarta Umowa transportowa mają możliwość dodania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy indywidualnej i subiektywnej wypowiedzi (komentarz) oraz oceny dotyczącej realizacji Usługi transportowej w tym oceny Zleceniodawcy lub Przewoźnika. W celu dodania komentarza oraz oceny Użytkownik Zarejestrowany korzysta z formularza dostępnego w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Użytkownik dodając w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy jakiekolwiek wypowiedzi, oceny i komentarze oświadcza, że był stroną Umowy transportowej i odpowiednio w przypadku Zleceniodawców korzystał z usługi Przewoźnika, a w przypadku Przewoźnika realizował usługę dla Zleceniodawcy, posiada wszelkie prawa do tych treści, a w szczególności autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne oraz prawa własności przemysłowej. Ocena oraz komentarz jak również odpowiedź na nie, mogą dotyczyć wyłącznie faktycznie zrealizowanej lub zamówionej Usługi transportowej i być zgodne ze stanem faktycznym. Zamieszczone komentarze i opinie są publicznie dostępne.
15. W Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy mogą być również prezentowane opinie o usługach świadczonych przez Usługodawcę i Usługodawcy zamieszczone na zewnętrznych platformach np. Google. Usługodawca nie zbiera samodzielnie tych opinii ani nimi nie zarządza, podmiotem odpowiedzialnym za te opinie jest każdorazowo platforma zewnętrzna, na której zostały dodane opinie.
16. Usługodawca nie prowadzi uprzedniej weryfikacji opinii czy komentarzy, o których mowa w pkt. 14 lub 15 powyżej. Usługodawca zamieszcza wszystkie opinie i komentarze, o których mowa w pkt. 14 powyżej, zarówno negatywne, pozytywne jak i neutralne , które zostały zamieszczone przez Użytkowników zalogowanych. Usługodawca podejmuje działania w stosunku do opinii czy komentarzy poprzez uzyskanie wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze ich treści zgodnie z przepisami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
17. Użytkownik ma możliwość prowadzenia z Usługodawcą lub jego przedstawicielem rozmowy, wykorzystując w tym celu interaktywny czat (komunikator) dostępny w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu interaktywnego czatu, umożliwiającego Użytkownikom kontakt z Usługodawcą, jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu w chwili zakończenia rozmowy z wykorzystaniem czata lub zamknięcia czata.
18. Zleceniodawca może skorzystać z funkcjonalności Śledzenia Przesyłki. W przypadku udostępnienia Śledzenia Przesyłki przez Przewoźnika, Zleceniodawca otrzyma powiadomienie o możliwości śledzenia lokalizacji swojej Przesyłki w formie wiadomości sms wraz z linkiem do strony, gdzie jest udostępniana lokalizacja. Przewoźnik samodzielnie decyduje, czy udostępni Zleceniodawcy możliwość Śledzenia Przesyłki, a jeżeli udostępni, czy na całej trasie czy tylko jej odcinkach, Przewoźnik może również w każdym czasie zakończyć opcje Śledzenia Przesyłki. Informacje o możliwości Śledzenia Przesyłki mogą być też udostępniane Zleceniodawcy z wykorzystaniem jego Konta w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Lokalizacja Przesyłki ma charakter poglądowy i orientacyjny, a jej dokładność może zależeć od uwarunkowań technicznych urządzenia Przewoźnika oraz dostępu do sieci Internet. W przypadku problemów technicznych może być udostępniana Zleceniodawcy ostatnia zarejestrowana lokalizacja Przewoźnika.
19. Usługodawca może organizować czasowe i okazjonalne promocje, konkursy, akcje czy programy o charakterze lojalnościowym czy partnerskim. Warunki takich akcji zostaną każdorazowo podane na stronach Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
20. W ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, Usługodawca świadczy dla Zleceniodawcy Usługę polegającą na udostępnianiu dostępu do infrastruktury pozwalającej na działanie Zleceniodawcy w Serwisie z poziomu Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, przy czym Aplikacja Zleceniodawcy może nie umożliwiać korzystania ze wszystkich Usług i funkcjonalności Serwisu internetowego oraz Konta Zleceniodawcy – zgodnie z informacjami prezentowanymi w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy oraz niniejszym Regulaminem.
21. Umowa o świadczenie Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy jest zawierana na czas nieoznaczony i zawarta zostaje z chwilą pobrania oraz zainstalowania na Urządzeniu mobilnym Zleceniodawcy, a postanowienia Regulaminu stanowią treść umowy o świadczenie Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
22. Z zastrzeżeniem dalszych zapisów niniejszego Regulaminu, Zleceniodawca może w dowolnym czasie zaprzestać korzystania z Aplikacji Zleceniodawcy poprzez jej usunięcie z Urządzenia mobilnego w sposób standardowy dla danej wersji systemu operacyjnego zainstalowanego na Urządzeniu mobilnym.
23. Rozwiązanie umowy o świadczenie Usług Aplikacji Zleceniodawcy, bez względu na jego termin i tryb nie wpływa na usunięcie Konta, chyba że Zleceniodawca złożył takie oświadczenie, ani na zaciągnięte przez Zleceniodawcę zobowiązania czy oświadczenia złożone z wykorzystaniem lub w związku z korzystaniem z Aplikacji Zleceniodawcy.
VI. KONTO
1. Użytkownik ma możliwość założenia i prowadzenia w Serwisie – odpowiednio według wyboru Użytkownika – Konta Zleceniodawcy albo Konta Przewoźnika. Założenie Konta Zleceniodawcy jest również dostępne z poziomu Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Usługa prowadzenia Konta dostępna jest po dokonaniu Rejestracji. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnionego w Serwisie, a w przypadku Konta Zleceniodawcy również w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. W celu założenia Konta konieczne jest wskazanie danych oznaczonych jako obligatoryjne – w szczególności w przypadku Konta Zleceniodawcy zakładanego jako konta firmowego konieczne jest podanie numeru NIP prowadzonej przez Użytkownika działalności gospodarczej.
2. Zasady rejestracji Konta Przewoźnika określa odrębny regulamin - “Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika", przy czym postanowienia niniejszego Regulaminu mogą być odpowiednio stosowane.
3. Usługodawca może umożliwiać również rejestrację lub zalogowanie się do Konta z wykorzystaniem konta Użytkownika w zewnętrznych portalach jak np. Google.
4. Poprzez dokonanie Rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że podane przez niego w formularzu rejestracyjnym dane są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
5. Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym w formularzu rejestracyjnym, na stronie profilowej wyłącznie danych aktualnych, zgodnych ze stanem faktycznym, nie wprowadzających w błąd innych Użytkowników, ani Usługodawcy oraz do niezwłocznego informowania o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Usługodawcy danych lub dokonywania samodzielnie zmiany tych danych za pomocą dostępnych w Koncie funkcjonalności. Dane zamieszczone na stronie profilowej Konta Użytkownika są publicznie dostępne w Serwisie i Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
6. W celu korzystania ze wszystkich usług i funkcjonalności dostępnych w ramach Konta, może być wymagana od Użytkownika Weryfikacja.
7. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Zleceniodawcę żądania usunięcia Konta lub samodzielnego usunięcia Konta, jak również w innych przypadkach, o których mowa w niniejszym Regulaminie. Ponowna rejestracja Konta lub przywrócenie poprzedniego Konta może wymagać uprzedniego kontaktu z Usługodawcą i pozytywnej Weryfikacji. W celu zapobiegania ponownym naruszeniom lub obejściu postanowień Regulaminu, a w szczególności naruszeniom, o których mowa w rozdziale „Prawa i Obowiązki Użytkownika”, Usługodawca ma prawo odmówić ponownej rejestracji przez Użytkownika usuniętego lub zablokowanego Konta, a przez 2 lata od usunięcia Konta – w razie próby ponownej rejestracji i za zgodą Użytkownika, podjąć decyzję o przywróceniu poprzedniego Konta.
8. Po pomyślnej pełnej Weryfikacji Zleceniodawca może posiadać oznaczenie na swoim profilu, że posiada zweryfikowane Konto.
9. Jeżeli Weryfikacja zostanie przeprowadzona negatywnie, Usługodawca poinformuje o tym Zleceniodawcę i wezwie do ponownej weryfikacji numeru telefonu lub adresu email. Usługodawca jest uprawniony do negatywnej Weryfikacji również w przypadkach określonych w pkt. XI poniżej.
10. W przypadku negatywnej Weryfikacji Konta Zleceniodawcy, Usługodawca jest uprawniony do rozwiązania umowy o prowadzenie Konta lub ograniczenia korzystania ze wszystkich funkcjonalności Konta i Usług do czasu pozytywnej Weryfikacji.
11. Ten sam Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta. Ten sam Użytkownik może posiadać wyłącznie jeden rodzaj Konta – Konto Zleceniodawcy albo Konto Przewoźnika.
12. Mając na uwadze bezpieczeństwo danych osobowych Konto może zostać usunięte przez Usługodawcę, jeżeli Zleceniodawca nie zalogował się do Konta przez okres 5 lat, licząc od ostatniego logowania.
13. Użytkownik wyraża zgodę w rozumieniu ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 roku (Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83 ze zm.) na rozpowszechnianie swojego wizerunku, który zamieścił w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Zgoda określona w zdaniu poprzednim obejmuje wykorzystanie przez Usługodawcę wizerunku Użytkownika poprzez jego publiczne udostępnianie, w celu świadczenia Usług przez Usługodawcę, dostarczania funkcjonalności Serwisu oraz Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy oraz ich reklamy i promocji. Wyrażona przez Użytkownika zgoda dotyczy użycia wizerunku również w materiałach służących popularyzacji działań w zakresie działalności Serwisu oraz Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a także realizacji akcji marketingowych przez rozpowszechnianie wizerunku w mediach elektronicznych, w szczególności w portalach społecznościowych, stronie internetowej Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i jej podstronach na czas nieokreślony (do odwołania).
VII. OGŁOSZENIA
1. Usługodawca świadczy Zleceniodawcom zalogowanym do Konta Usługę polegającą na możliwości dodania i prezentowania w Serwisie/Aplikacji Zleceniodawcy Ogłoszenia. Usługa Ogłoszenia może wymagać uprzedniej Weryfikacji.
2. Zleceniodawca samodzielnie ustala treść Ogłoszenia podając opis Przesyłki oraz ogólne warunki Usługi transportowej. Opis Ogłoszenia powinien być jasny i niewprowadzający w błąd w zakresie Przesyłki i warunków Ogłoszenia. Informacje zamieszczone w Ogłoszeniu, w tym typ Przesyłki powinny być zgodne ze stanem faktycznym oraz prawnym. Szczegółowe wymogi dotyczące Ogłoszenia, w tym wymogi techniczne dotyczące treści, zdjęć i innych elementów Ogłoszenia jak i treści zabronionych wskazane są na stronach internetowych Serwisu lub w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
3. Zleceniodawca w jednym czasie nie może zamieszczać więcej niż jednego Ogłoszenia dotyczącego tej samej Przesyłki. Zleceniodawca może edytować treść Ogłoszenia.
4. Ogłoszenie jest widoczne dla innych Użytkowników Serwisu, Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i Aplikacji mobilnej Przewoźnika. Ogłoszenia widoczne są w tym samym czasie co w Serwisie.
5. Ogłoszenie w Trybie ofertowym nie ma charakteru wiążącego i nie zobowiązuje Zleceniodawcy do wybrania Ofert złożonych w odpowiedzi na jego Ogłoszenie. Ogłoszenie w Trybie ofertowym ma charakter zaproszenia do składania Ofert.
6. Wraz z zamieszczeniem Ogłoszenia Zleceniodawca wyraża zgodę na udostępnienie jego danych osobowych niezbędnych do wykonania Usługi transportowej oraz kontakt ze Zleceniodawcą, Przewoźnikowi, którego Ofertę wybrał Zleceniodawca.
7. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na dodaniu i prezentacji przez Zleceniodawcę Ogłoszenia zawierana jest na czas oznaczony wskazany w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, liczony od dnia zamieszczenia Ogłoszenia w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
8. Zleceniodawca może wycofać Ogłoszenie lub je zmienić.
9. Po zamieszczeniu Ogłoszenia mogą się wyświetlić dopasowani Przewoźnicy do realizacji Usługi transportowej określonej w Ogłoszeniu. Decyzja o dopasowaniu Przewoźników odbywa się w sposób zautomatyzowany. Zleceniodawca po zamieszczeniu Ogłoszenia za pomocą funkcjonalności dostępnych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy może poprosić wybranego przez siebie Przewoźnika, a dopasowanego przez Usługodawcę, o złożenie Oferty do jego Ogłoszenia. Ogłoszenie jest prezentowane w Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy oraz Aplikacji mobilnej Przewoźnika.
10. Zleceniodawca do momentu wyboru Oferty Przewoźnika może zmienić Tryb ofertowy Ogłoszenia na tryb Szybkiego zlecenia, jeżeli jest dostępne dla tej kategorii Przesyłki.
11. Umowa o świadczenie Usługi dodania i prezentowania Ogłoszenia w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy ulega rozwiązaniu w momencie:
- usunięcia Ogłoszenia z Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy przez Zleceniodawcę;
- upływu wskazanego w Serwisie/Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy czasu emisji Ogłoszenia;
- usunięcia lub zablokowania Konta;
- innego momentu rozwiązania ze Zleceniodawcą umowy o świadczenie usługi dodania i prezentowania Ogłoszenia, umowy o świadczenie funkcjonalności lub umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta – zgodnie z niniejszym Regulaminem.
12. W przypadku braku aktywności Zleceniodawcy w zakresie zamieszczonego Ogłoszenia, w szczególności, gdy Zleceniodawca nie odpowiada na pytania Przewoźników dotyczące Ogłoszenia, upływu terminu załadunku Przesyłki lub jej dostawy Ogłoszenie może zostać ukryte na liście aktualnych Ogłoszeń oraz w wyszukiwarce Ogłoszeń w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Zleceniodawca zostanie powiadomiony o ukryciu jego Ogłoszenia poprzez stosowne powiadomienie w Koncie lub drogą mailową na adres mailowy wskazany w Koncie Zleceniodawcy. Zleceniodawca może w każdej chwili przywrócić Ogłoszenie poprzez wykazanie aktywności dotyczącej Ogłoszenia, a w szczególności edytowanie Ogłoszenia, czy skorzystanie z Usług promowania. Ukrycie Ogłoszeń, o którym mowa w niniejszym ustępie może następować w sposób zautomatyzowany.
VIII. USŁUGI PROMOWANIA
1. Zleceniodawca w czasie zamieszczania Ogłoszenia lub w czasie trwania Ogłoszenia może zwiększyć atrakcyjność Ogłoszenia korzystając z wybranych przez siebie odpłatnych Usług promowania. Zakres poszczególnych Usług promowania i ich ceny prezentowane są w Serwisie. Są to jednorazowe usługi, na czas publikacji konkretnego Ogłoszenia, jednak nie dłużej niż czas trwania Ogłoszenia.
2. Usługi promowania zostają aktywowane dla konkretnego Ogłoszenia z chwilą wyboru przez Zleceniodawcę jednej z Usług promowania zgodnie z informacjami w Serwisie oraz dokonania płatności z góry za wybraną Usługę promowania. W przypadku Przewoźników korzystających z Usług promowania, zdanie poprzednie nie ma zastosowania, a aktywacja wybranej Usługi promowania dla Ogłoszenia następuje od razu po jej zamówieniu, natomiast płatność następuje zgodnie z okresem rozliczeniowym Przewoźnika.
3. Wysokość opłat za poszczególne Usługi promowania jest różna w zależności od wybranej kategorii Ogłoszenia i zostanie wskazana podczas procesu publikacji Ogłoszenia - prezentowania Zleceniodawcy opcji Usług promowania dla tego Ogłoszenia.
4. Ceny usług odpłatnych dla Zleceniodawców w Serwisie zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz inne opłaty. Ceny prezentowane Przedsiębiorcom mogą być cenami netto.
5. Z wyjątkiem zasad dotyczących Przewoźników, a określonych powyżej, Zleceniodawca dokonuje płatności za Usługi promowania za pośrednictwem zintegrowanego z Serwisem systemu płatności elektronicznej zewnętrznego operatora płatności, zgodnie z informacjami w Serwisie.
6. Usługodawca wystawia faktury VAT. Faktury VAT i faktury korygujące wystawiane są w formie elektronicznej poprzez zamieszczenie ich w Koncie Zleceniodawcy oraz drogą mailową na adres e-mailowy Zleceniodawcy wskazany w Koncie.
7. W Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy widoczne będą Ogłoszenia objęte Usługami promowania, które zostały zakupione w Serwisie. Usług promowania nie można zamówić w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
8. W czasie prezentowania w Serwisie zamieszczonego przez Zleceniodawcę Ogłoszenia Zleceniodawcy mogą być wyświetlane propozycje rekomendowanej dla Ogłoszenia Zleceniodawcy Usługi promowania. Dopasowanie rekomendowanych Usług promowania może się odbywać w sposób zautomatyzowany. Rekomendacje uwzględniają w szczególności: kategorię, w której zostało zamieszczone Ogłoszenie, datę jego publikacji, termin transportu, lokalizację załadunku czy rozładunku. Wskazane parametry mogą mieć różne znaczenie i wpływać na rekomendacje w różnym stopniu, a ich waga może być określana przez modele uczenia maszynowego.
IX. SZYBKIE ZLECENIE
1. Usługodawca świadczy Zleceniodawcom Usługę polegającą na możliwości dodania i prezentowania Ogłoszenia w Serwisie lub w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy w trybie Szybkiego zlecenia. Tryb Szybkiego zlecenia pozwala na zawarcie Umowy transportowej w innym niż Trybie ofertowym na zasadach określonych w niniejszym punkcie.
2. Ogłoszenia w ramach trybu Szybkie Zlecenie stanowią ofertę Zleceniodawcy w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Ogłoszenie w ramach trybu Szybkie Zlecenie ma charakter wiążący dla Zleceniodawcy.
3. Zamieszczając Szybkie zlecenie Zleceniodawca jest zobowiązany wskazać niezbędne elementy wykonania Usługi transportowej oraz cechy Przesyłki jak dla Ogłoszenia oraz zatwierdzić Cenę Usługi. Cena Usługi jest jest sugerowana przez Usługodawcę, tj. wyliczana jest przez Usługodawcę sugerowana Cena Usługi transportowej w sposób zautomatyzowany w oparciu o dane statystyczne posiadane przez Usługodawcę, przy czym Zleceniodawca, może ją zmienić w oparciu o własne uznanie na etapie zamieszczania Szybkiego zlecenia.
4. Zleceniodawca, w każdej chwili przed wystawieniem Szybkiego zlecenia w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy może zrezygnować z tej usługi i skorzystać z Trybu ofertowego.
5. Zleceniodawca zamieszczając Ogłoszenie w trybie Szybkiego zlecenia wyraża zgodę na udostępnienie jego danych kontaktowych Przewoźnikowi, z którym w wyniku Szybkiego zlecenia została zawarta Umowa transportowa.
6. Maksymalny czas emisji Szybkiego zlecenia wynosi 24 godziny licząc od jego publikacji lub zmiany Ogłoszenia w Trybie ofertowym na tryb Szybkiego zlecenia, w przypadku, gdy w tym okresie nie zostanie zawarta Umowa transportowa, Szybkie zlecenie jest publikowane jako Ogłoszenie z zastosowaniem Trybu ofertowego.
7. Z zastrzeżeniem zapisów niniejszego punktu w pozostałym zakresie do Szybkiego zlecenia znajdują zastosowanie postanowienia dotyczące Ogłoszenia.
X. USŁUGA TRANSPORTOWA I ZAWARCIE UMOWY
1. Zawarcie Umowy transportowej może nastąpić poprzez Tryb ofertowy albo w trybie Szybkiego zlecenia.
2. W przypadku Trybu ofertowego Przewoźnicy mają możliwość składać Oferty do Ogłoszeń zamieszczonych przez Zleceniodawców.
3. Przewoźnik składając Ofertę na stronie danego Ogłoszenia wskazuje dane oznaczone jako obowiązkowe, a w tym Cenę usługi.
4. Przewoźnik może zmienić lub wycofać Ofertę nie później niż do wyboru Oferty przez Zleceniodawcę, ale nie wcześniej niż po 30 minutach od jej zamieszczenia, chyba, że w tym czasie Zleceniodawca dokonał wyboru Oferty Przewoźnika.
5. Z chwilą wyboru przez Zleceniodawcę Oferty Przewoźnika, który ją złożył do Ogłoszenia Zleceniodawcy dochodzi do zawarcia Umowy transportowej o treści określonej w Ogłoszeniu i Ofercie oraz uzgodnieniach wynikających z korespondencji Zleceniodawcy i Przewoźnika przy użyciu wiadomości tekstowych w Serwisie lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika, zgodnie z którą Przewoźnik jest zobowiązany do wykonania Usługi transportowej, a Zleceniodawca do zapłaty Przewoźnikowi Ceny usługi.
6. W przypadku Szybkiego zlecenia, kiedy to Ogłoszenie Zleceniodawcy stanowi ofertę, akceptacja zlecenia przez pierwszego Przewoźnika stanowi zawarcie Umowy transportowej.
7. Z chwilą zawarcia Umowy transportowej Zleceniodawca otrzymuje dane Przewoźnika, a Przewoźnik dane Zleceniodawcy umożliwiające kontakt pomiędzy Stronami. Strony powinny niezwłocznie się ze sobą skontaktować.
8. Jeżeli ważność Umowy transportowej jest zależna od dodatkowych wymogów przewidzianych przepisami prawa, Przewoźnik i Zleceniodawca powinni podjąć niezwłoczne działania celem ich spełnienia.
9. W ramach Serwisu lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika dochodzi jedynie do zawarcia Umowy transportowej, zobowiązania wynikające z Umowy transportowej Przewoźnik i Zleceniodawca realizują poza Serwisem i odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika, w tym zapłatę Ceny usługi.
10. Zawarcie Umowy transportowej z pominięciem Serwisu lub odpowiednio Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub Aplikacji mobilnej Przewoźnika i działania podejmowane w tym celu są zabronione.
11. Usługodawca nie jest wykonawcą, współwykonawcą ani zlecającym wykonanie Usługi transportowej, Usługodawca jedynie udostępnia miejsce do zawarcia Umowy transportowej zgodnie z informacjami prezentowanymi w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
XI. ZABLOKOWANIE, USUNIĘCIE KONTA
1. W stosunku do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą, Usługodawca ma prawo do zablokowania świadczenia Usług, jak również rozwiązania Umowy o świadczenie Usługi, w tym Usługi prowadzenia Konta, oraz innych Usług oferowanych w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, ze skutkiem natychmiastowym, w szczególności w przypadku powzięcia wątpliwości co do poprawności czy kompletności podanych przez takiego Użytkownika danych, jak również w przypadku:
- powzięcia przez Usługodawcę podejrzenia, że Użytkownik taki narusza Regulamin (w tym pkt. IV powyżej), przepisy obowiązującego prawa lub zasady dobrych obyczajów;
- gdy działania lub zaniechania Użytkownika wpływają negatywnie na dobre imię Usługodawcy lub w inny sposób szkodzą Usługodawcy;
- w przypadku otrzymania przez Usługodawcę skargi na działalność danego Użytkownika lub w innym przypadku powzięcia wątpliwości przez Usługodawcę co do zgodności ze specyfiką Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, prawem i zasadami współżycia społecznego, działań Użytkownika;
- w przypadku gdy liczba anulowanych transakcji w okresie ostatnich 2 miesięcy przekroczyła 20%.
2. Usługodawca ma prawo do zablokowania świadczenia Usług lub rozwiązania Umowy o świadczenie Usług, również w stosunku do Użytkowników niebędących Przedsiębiorcami, w sytuacjach wskazanych w ppkt. 1 powyżej, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem terminu do zaprzestania naruszeń. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, kierowane jest do Użytkownika drogą elektroniczną na adres Użytkownika wskazany w Koncie, dodatkowo może Usługodawca takie wezwanie kierować za pomocą komunikatów w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w tym w Koncie.
3. Usunięcie Konta przez Zleceniodawcę odbywa się na zasadach określonych w pkt. VI.
4. Usługodawca może rozwiązać umowę o prowadzenie Konta Zleceniodawcy z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Oświadczenie o wypowiedzeniu Usługodawca dostarcza na adres mailowy Zleceniodawcy wskazany w Koncie.
5. Zasady zablokowania lub zakończenia świadczenia Usług Przewoźnikom określa “Regulamin serwisu internetowego dla Przewoźników oraz aplikacji mobilnej Przewoźnika”.
6. Blokowanie i zakończenie świadczenia Usług może odbywać się w sposób zautomatyzowany.
XII. REKLAMACJE, PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ORAZ POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA SPORÓW
1. Przez Konsumenta na potrzeby zapisów niniejszego punktu, z wyjątkiem ppkt. 10 poniżej dotyczących konsumenckiego prawa do odstąpienia od Umowy, rozumie się także Przedsiębiorców korzystających z praw przysługujących konsumentowi.
2. Użytkownik będący Konsumentem może odstąpić od umowy o prowadzenie Konta bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia w terminie 14 dni od dnia rejestracji w Serwisie lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub usunięcie Konta. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3. Prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych w Ustawie o prawach konsumenta, a w szczególności w przypadku, gdy Usługodawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy. Usługodawca zwraca również uwagę, że zgodnie z w/w regulacją prawną prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone również w przypadku umowy o świadczenie usług w zakresie przewozu rzeczy, jeśli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia umowy.
4. Konsument może sformułować oświadczenie o odstąpieniu od Umowy samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, dostępnym w Serwisie. Usługodawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
5. Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące Usług świadczonych w ramach Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, a w szczególności ich niewykonania lub nienależytego wykonania.
6. Reklamacje można zgłaszać pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adresy Usługodawcy wskazane w pkt I niniejszego Regulaminu.
7. W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
8. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji Użytkownika w terminie do 14 dni. Gdy rozpatrzenie reklamacji w terminach, o których mowa w zdaniu poprzednim, byłoby niemożliwe, Usługodawca w tych terminach poinformuje Użytkownika o nowym terminie, w którym reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Usługodawca wezwie Użytkownika do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania przez Użytkownika.
9. Usługodawca udostępnia Użytkownikom miejsce do zawarcia Umowy transportowej, a nie jest jej stroną, dlatego wszelkie reklamacje w zakresie wykonania lub niewykonania Usługi transportowej należy zgłaszać bezpośrednio do Przewoźnika lub Zleceniodawcy.
10. Użytkownik będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Użytkownikiem;
- może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: www.uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
XIII. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
1. Z chwilą zawarcia umowy o świadczenie Usług Aplikacji Zleceniodawcy, Usługodawca udziela Zleceniodawcy licencji na korzystanie z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy. Licencja ma charakter niewyłączny, nieprzenoszalny i nieograniczony terytorialnie. Licencja jest bezpłatna.
2. Licencja udzielana jest na czas nieoznaczony, nie dłuższy jednak niż okres obowiązywania umowy o korzystanie z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
3. Licencja upoważnia do korzystania z Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy na Urządzeniach mobilnych bez prawa do udzielania sublicencji, na następujących polach eksploatacji:
- wprowadzenie do pamięci (w tym pamięci RAM) Urządzenia mobilnego;
- utrwalenie w pamięci Urządzenia mobilnego oraz wyświetlanie w tym Urządzeniu mobilnym;
- tymczasowe zwielokrotnienie w pamięci Urządzenia mobilnego, niezbędne do korzystania z Aplikacji Zleceniodawcy;
- przystosowanie Aplikacji Zleceniodawcy niezbędne do korzystania z niej za pośrednictwem Urządzenia mobilnego (konfiguracja sprzętowa i programowa).
4. Naruszenie przez Zleceniodawcę warunków licencji uprawnia Usługodawcę do rozwiązania umowy o świadczenie Usług Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy lub Konta na zasadach określonych w pkt XI Regulaminu.
XIV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Dane osobowe Użytkowników są zbierane i przetwarzane przez Usługodawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną w Serwisie i Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
2. Przewoźnik jest samodzielnym administratorem danych osobowych Zleceniodawców z którymi zawarł Umowę transportową.
XV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony przez Clicktrans w Serwisie i Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy, w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
2. Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione.
3. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie. Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu, w przypadku, gdy drugą stroną jest Przedsiębiorca będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy.
4. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie w następujących przypadkach: zmiany przepisów prawa mające bezpośredni lub pośredni wpływ na treść Regulaminu, nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa, usprawnienie działania Serwisu lub Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy i obsługi Użytkowników, poprawa ochrony prywatności Użytkowników, zapobieganie nadużyciom, względy bezpieczeństwa, zmiany w zakresie świadczonych usług, w tym wprowadzanie nowych, zmiany redakcyjne. O wszelkich zmianach Użytkownik, zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu lub w ramach Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy wraz z terminem wejścia w życie zmian. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 15 dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Użytkownik posiadający Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w wiadomości mailowej na adres e-mail wskazany w pkt. I niniejszego Regulaminu, w ciągu 15 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji skutkuje rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usług w Serwisie i Aplikacji mobilnej Zleceniodawcy.
5. Usługodawca może również przedstawić zmiany Regulaminu Użytkownikom posiadającym Konto do zapoznania się oraz akceptacji przy logowaniu do Konta Użytkownika. Jeżeli Użytkownik nie zaakceptuje zmiany Regulaminu Umowa świadczenia Usługi prowadzenia Konta ulega rozwiązaniu z upływem 15 dni od tej odmowy akceptacji, chyba że w tym czasie Użytkownik dokona akceptacji. W takiej sytuacji zmienione zapisy Regulaminu obowiązują Użytkownika od dnia ich zaakceptowania.