Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Witam polecam użytkownika w 100% . Dobry kontakt, szybkie dostatecznie przesyłki.

Honda mtx 80

Klient: Mariusz B.
,
Trasa: Gogolin - Tychy

Polecam wszystko Ok

Gilera runner

,
Trasa: Krapkowice - Stargard

Na pewno będę korzystał z usług Pana Piotra motor dojechał na miejsce szybko sprawnie i bez żadnych wad i problemów polecam

Suzuki gs500

Klient: Piotr W.
,
Trasa: Lorsch - Gdynia

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Brema już od 110 zł!

Zleć transport motocykla