Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Szybko sprawnie i profesjonalnie. 100% polecam.

BMW s1000xr

Klient: Robert K.
,
Trasa: Szczecin - Bilbao

Szybko, sprawnie, skutecznie. Polecam.

Suzuki gsxr400

Klient: Mariusz W.
,
Trasa: Wieliczka - Przasnysz

Profesjonalny transport. Wszystko zgodnie z ustaleniami. Polecam

Daelim vt125

,
Trasa: Włocławek - Koszalin

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Inverness już od 110 zł!

Zleć transport motocykla