Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Usługa wykonana zgodnie z zaleceniami. Można by poprawić kontakt z odbiorcą i poinformować go z większym wyprzedzeniem o godzinie dostawy. Tym razem się udało ;-) Chętnie skorzystam w przyszłości. Pozdrawiam.

Kosiarka z Folkestone do Bielska-Białej

,
Trasa: Folkestone - Bielsko-Biała

Transport bez problemu, wszystko doszlo w dobrym stanie tak jak trzeba. Dziekujemy!

Honda VT1100

,
Trasa: Leicester - Pławna Górna

Dotarło z opóźnieniem lecz w jednym kawałku

Honda cbr 650

,
Trasa: Slough - Chrzanów

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Wielka Brytania już od 210 zł!

Zleć transport motocykla