Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Pełen profesionalizm motocykl bardzo dobrze zabezbieczony podczas transportu , dobry kontakt z przewoznikiem. Polecam !!

Dniepr z koszem

Klient: Rafał K.
,
Trasa: Mrągowo - Wuppertal

Polecam Pana Artura szybko sprawnie dostarczone a w tych czasach ciężko o uczciwego przewoźnika

Piaggio Beverly

Klient: Artur K.
,
Trasa: Kraków - Maróz

Wszystko profesjonalnie. Kontakt pierwsza klasa, terminowość i zabezpieczenie towaru na najwyższym poziomie. Do tego bardzo konkurencyjne ceny. Szczerze polecam!

Honda ST1300

Klient: Łukasz Z.
,
Trasa: Bristol - Tenczynek

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Ateny już od 110 zł!

Zleć transport motocykla