Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
76 000 przewoźników 76 000 przewoźników 76 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Cześć. Cała transakcja przebiegła szybko i pomyślnie, a przede wszystkim terminowo. Polecam

ROYAL ENFIELD x 12

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady można przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Berno już od 110 zł!

Zleć transport motocykla