Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 98 143 000 zł 98 143 000 zł zaoszczędziliście z nami
958 000 wystawionych przesyłek 958 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
50 000 przewoźników 50 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wystawiam ocene po roku,bo zapomnialem...Cena byla atrakcyjna,wszystko w porzadku.

Jaguar X type

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Zamość - Rzeszów

Świetny kontakt, wszystko na czas, bezproblemowa transakcja. Polecam.

Honda VTR 250

Klient: Marcin B.
,
Trasa: Zurych - Kraków

Wszystko w najlepszym porządku. Polecam!

16 opon 18 cali

Klient: Joanna S.
,
Trasa: Częstochowa - Gucin

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Zurych już od 110 zł!

Zleć transport motocykla