Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 80 920 000 zł 80 920 000 zł zaoszczędziliście z nami
809 000 wystawionych przesyłek 809 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
43 000 przewoźników 43 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Solidny przewoznik

motocykl

,
Trasa: Gryfino - Pielgrzymowice

Motocykl dotarł cały, polecam przewoźnika.

Honda Rebel 125

,
Trasa: Gryfino - Staszów

Szybko fachowo i sprawnie

Kawasaki er 5

,
Trasa: Gryfino - Chełm

Przygotowanie do transportu

Spora część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Gryfino już od 110 zł!

Zleć transport motocykla