Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

POLECAM 100% Konkretny człowiek wszystko na czas w jak najlepszym porządku

suzuki rmx50

,
Trasa: Cieszyn - Zambrów

Profesjonalne podejście do tematu , bardzo miła obsługa , kierowca naprawdę równy gość , motocykl odebrał już po 2 godzinach od złożenia ogłoszenia i został dostarczony bardzo szybko z UK do Polski. Super naprawdę polecamy ta firmę razem z żoną

Hartford 125

Klient: Teresa M.
,
Trasa: Sandhurst - Łeba

Pełen profesjonalizm, mogę z czystym sumieniem polecić.Pozdrawiam

Honda CB250 z Gdańska w bliske okolice Siedlec

,
Trasa: Gdańsk - Siedlce

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Szczecin już od 110 zł!

Zleć transport motocykla