Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 76 543 756 zł 76 543 756 zł zaoszczędziliście z nami
769 000 wystawionych przesyłek 769 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
42 000 przewoźników 42 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam przewoźnika

Yamaha 125

Klient: Pawel C.
,
Trasa: Lubojenka - Wrocław

Polecam przewoźnika

Mz

Klient: Balcerek .
,
Trasa: Rønne - Jankowo

Wysoka jakość usługi, szybka realizacja.

Honda

,
Trasa: Krasin - Strzelce Górne

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Polska już od 210 zł!

Zleć transport motocykla