Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam przewoźnika. Dobry kontakt, rzetelna usługa, bezproblemowo, wszystko na czas polecam!!!!

GB STREET 50

Klient: Adrian P.
,
Trasa: Piotrków Trybunalski - Gogolice

Zdecydowanie polecam!!

Yamaha mt 07

Klient: Tadeusz M.
,
Trasa: Komarówka Podlaska - Holmer Green

Polecam w 100%! Super kontakt, wszystko profesjonalnie, bezpicznie i miło :)

Carpo

Klient: Konrad D.
,
Trasa: Tczew - Wrocław

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty pokonywać całej drogi jednośladem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Liverpool już od 110 zł!

Zleć transport motocykla