Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko jak w najlepszym porządku

Yamaha R1

,
Trasa: Opole - Lennestadt

Polecam, przewóz wykonany terminowo, bezpiecznie i bez żadnych komplikacji. Profesjonalny przewoźnik

Honda XR125

,
Trasa: Łucka-Kolonia - Pasłęk

Polecam serdecznie.

Gpz600r

Klient: Tomasz B.
,
Trasa: Bydgoszcz - Przasnysz

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dostosowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Rzym już od 110 zł!

Zleć transport motocykla