Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Przewoźnik godny polecenia.wszystko zgodnie z ustalonymi wcześniej zasadami. Polecam

Honda Rebel

Klient: Robert K.
,
Trasa: Pęczerzyno - Włocławek

Przewoznik godny polecenia.

kawasaki gtr1400

Klient: Paweł S.
,
Trasa: Jastrzębie-Zdrój - Glasgow City

Wszystko odbyło się zgodnie z planem. POLECAM!!

Electric scooter

Klient: Jerzy B.
,
Trasa: Puławy - Mosina

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Spora liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej drogi jednośladem, tylko cieszyć się jazdą już na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Elementem naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych obok siebie, warto umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Vilanova i la Geltrú już od 110 zł!

Zleć transport motocykla