Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo sympatyczny Pan przewoznik.Transport odbyl sie szybko i bezproblemowo. Profesjonalna obsluga klienta. Polecam!

Yamaha FZ6 S2

Klient: Anna W.
,
Trasa: Isla Cristina - Kraków

Kontakt super, profesionalne podejscie do tematu. Polecam

Vw passat

Klient: Łukasz B.
,
Trasa: Schwanstetten - Gryfów Śląski

Motocykl dostarczony bez najmniejszych uszkodzeń, profesjonalnie zabezpieczony, wzorowy kontakt z przewoźnikiem. Polecam!

Kawasaki Z750

Klient: Anna W.
,
Trasa: Dueñas - Wrocław

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to między innymi od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Zaleca się wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Hiszpania już od 210 zł!

Zleć transport motocykla