Jak złożyć wniosek o zwrot prowizji?
1. Kiedy naliczana jest prowizja?
Prowizja jest naliczana w momencie, gdy klient akceptuje Twoją ofertę. Jest to opłata za skorzystanie z platformy i zawarcie transakcji. W niektórych sytuacjach, jeśli ostatecznie nie dochodzi do realizacji zlecenia, możesz ubiegać się o zwrot naliczonej prowizji.
2. Kiedy mogę złożyć wniosek o zwrot prowizji?
W przypadku gdy po zawarciu transakcji faktycznie do niej nie doszło, możesz ubiegać się o zwrot prowizji składając stosowny wniosek w ciągu 30 dni. Co ważne, zwrot przysługuje Ci wtedy, kiedy transakcja została anulowana z winy zleceniodawcy. W wyjątkowych sytuacjach możemy uznać wniosek o zwrot również wtedy, gdy anulowanie nastąpiło z obiektywnych, niezależnych od Ciebie przyczyn losowych. Więcej na ten temat znajdziesz w punkcie 4.
3. Jak złożyć wniosek o zwrot prowizji?
- Zaloguj się
- Przejdź do zakładki Moje oferty -> Zaakceptowane lub Archiwum, kliknij w ikonkę z trzema kropkami w prawym górnym rogu zlecenia i wybierz "Złóż wniosek o zwrot prowizji".:

Wypełnij wniosek podając powód, opisując sytuację i załączając wymaganą dokumentację.
Każdy wniosek jest sprawdzany przez nas i na jego podstawie wydawana jest decyzja o zwrocie prowizji.
Aby uzyskać zwrot prowizji pamiętaj o tym, aby zgromadzić materiał poświadczający o tym, że transport się nie odbył, w szczególności:
- Potwierdzenie o rezygnacji z transportu od zleceniodawcy w formie pisemnej np. emailem lub smsem (z widocznym adresem / numerem zleceniodawcy).
- Dokumentację zdjęciową przedmiotu, jeżeli nie mógł być odebrany z powodu defektu lub różnic w deklarowanych i faktycznych wymiarach.
- Potwierdzenie prób kontaktu ze zleceniodawcą w przypadku braku kontaktu, np. zrzuty z ekranu przedstawiające wykonane połączenia lub wysłane wiadomości.
- Jeśli Twój samochód uległ awarii i to uniemożliwiło transport - zdjęcia lub faktura za naprawę samochodu.
4. Zwrot zostanie zaakceptowany jeżeli:
- Prześlesz wymagane dokumenty potwierdzające anulowanie transakcji.
- Transport nie doszedł do skutku z winy zleceniodawcy - jeśli klient np. odwołał transport lub zażądał zmiany warunków ustalonych przed transakcją. Ta “wina zleceniodawcy” musi zostać potwierdzona w załącznikach do wniosku.
- W wyjątkowych sytuacjach możemy rozważyć zaakceptowanie wniosku, jeśli odpowiedzialność za anulowanie nie leży jednoznacznie po stronie klienta, ale nastąpiły jakieś obiektywne, niezależne od obu stron okoliczności, które uniemożliwiły wykonanie usługi. Może to być np. awaria Twojego samochodu. W takich sytuacjach za każdym razem będziemy indywidualnie podejmować decyzję.
5. Zwrot nie zostanie zaakceptowany jeżeli:
- Transport doszedł do skutku.
- Wypełnisz wniosek o zwrot prowizji nie załączając wymaganych dokumentów.
- Nie doślesz wymaganych dokumentów na żądanie.
- Załączone dokumenty będą niewystarczające. Pamiętaj, że załączniki muszą potwierdzać przedstawioną przez Ciebie przyczynę złożenia wniosku.
- To Ty podjąłeś decyzję o odwołaniu transportu.
6. Jak postępować, aby składać poprawne wnioski?
- Jeśli klient rezygnuje, poproś go o potwierdzenie. Masz do tego prawo - klient, akceptując Twoją ofertę, zawarł z Tobą transakcję i powinien potwierdzić odstąpienie od umowy.
- Ustalaj ważne kwestie na piśmie - emailowo, smsowo, w wiadomościach na platformie.
- Dokumentuj przebieg nieudanych transakcji, np. jeśli towar jest źle zapakowany - zrób zdjęcie.
7. O czym pamiętać, aby uniknąć anulowania transakcji?
- Planuj swoje trasy i zlecenia. Zanim złożysz ofertę, upewnij się, że jesteś w stanie zrealizować dany transport. Jeśli oferta przestaje być aktualna - wycofaj ją.
- Komunikuj się ze zleceniodawcą. Jeśli masz jakieś wątpliwości, wyślij wiadomość do zleceniodawcy jeszcze przed zawarciem transakcji. Zadawaj klientom pytania. Miej na uwadze, że wielu zleceniodawców nie ma rozległej wiedzy o transporcie. Mogą nie uwzględnić jakichś ważnych dla Ciebie informacji w ogłoszeniu o przesyłce.
- Dokładnie opisuj swoje oferty. Informuj klientów o ważnych kwestiach organizacyjnych, typu godziny realizacji usługi czy akceptowane przez Ciebie metody płatności. Jeśli zmieniają się proponowane przez Ciebie warunki - edytuj ofertę. Podawaj realne ceny, nie zaniżaj ofert.