Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo dobry kontakt z wlascicielem/kierowca. Z pewnością skorzystam z usług ponownie.

Stół 6 krzesel

Klient: Maria D.
,
Trasa: New Forest National Park - Grójec

Konkretnie i szybko za dobrą cenę. Towar zabezpieczony. Polecam.

1 kajak

Klient: Łukasz G.
,
Trasa: Grójec Mały - Strykowo

Super, wszytsko na czas i tak jak zostało umówione. Dziekuję i polecam!

2 fotele

,
Trasa: Lądek-Zdrój - Chełmsko Śląskie

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na jedną z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli oraz skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Prostym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Sheffield już od 110 zł!

Zleć transport motocykla