Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami 164 679 000 zł 164 679 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek 1 549 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
76 000 przewoźników 76 000 przewoźników 76 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

świetny kontakt i terminowy transport! polecam

honda shadow skuter

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część ogłoszeń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Wiesbaden już od 110 zł!

Zleć transport motocykla