Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami 106 838 000 zł 106 838 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek 1 032 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
53 000 przewoźników 53 000 przewoźników 53 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko załatwione profesjonalnie.

BETA

,
Trasa: Gniezno - Lublin

Uczciwy przewoźnik! Dziękuję za zrozumienie sytuacji.

Motocykl Triumph Tiger

Klient: Łukasz H.
,
Trasa: Zalasowa - Wrocław

Bardzo polecam miło było transport bb

Gilera runner

Klient: Dariusz S.
,
Trasa: Rokietnica - Krapkowice

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zlecają też osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce położone daleko lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Zamość już od 110 zł!

Zleć transport motocykla