Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam

Ktm 620 I Bandit 1200

Klient: Dawid K.
,
Trasa: Cieszanów - Wrocław

Wszystko zgodnie z ustaleniami. Polecam!

BMW R 1200

,
Trasa: Bremerhaven - Wydrzyn

Mega solidny przewoźnik. Komunikatywny, punktualny. Te negatywne komentarze to chyba konkurencja wystawiała! Polecam i skorzystam jeszcze nie raz! :)

Barton Hyper

,
Trasa: Gdańsk - Pasym

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły jednośladowiec i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, aby motocykl dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero na miejscu, korzystają więc z usług przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz jedną z ofert i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w busie jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko dystans, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Akwizgran już od 110 zł!

Zleć transport motocykla