Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 76 543 756 zł 76 543 756 zł zaoszczędziliście z nami
769 000 wystawionych przesyłek 769 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
42 000 przewoźników 42 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko w porządku polecam

rower elektryczny

Klient: Tomasz K.
,
Trasa: Maasmechelen - Karczmiska

Wszystko super. konkretny przewoźnik.oby tak dalej.

Honda CBR 600

,
Trasa: Stronno - Gwizdów

Duży pozytyw, polecam.

Suzuki Dl-650

Klient: Paweł S.
,
Trasa: Landstuhl - Brodnica

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź niełatwo dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w busie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są stabilne. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motor można dodatkowo zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Duisburg już od 110 zł!

Zleć transport motocykla