Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Pełen profesjonalizm! Świetny kontakt, szybka realizacja, motocykl dotarł na miejsce w stanie idealnym! Dziękuję!

Junak M12 vintage

Klient: Leszek R.
,
Trasa: Wrocław - Gaillard

Wszystko szybko i sprawnie,Plecamy!!!!!!!!!!!

Yamaha xv 535 Virago

,
Trasa: Gdańsk - Zaniemyśl

Wzorowy kontakt, błyskawiczna realizacja zlecenia. Towar został dostarczony w nienaruszonym stanie. Polecam!

Romet Kadet

Klient: Piotr K.
,
Trasa: Humniska - Kielce

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby motocykl został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeżeli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że posiadają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i prowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych pojazdów. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z Clicktrans.pl transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Gorzów Wielkopolski już od 110 zł!

Zleć transport motocykla