Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam!

Piaggio mp3 250

Klient: Tomasz .
,
Trasa: Mediolan - Lisia Góra

Udana, sprawna współpraca, polecam.

Yamaha Virago 125

,
Trasa: Wschowa - Chojno-Wieś

Bardzo konkretny przewoźnik Transport profesjonalnie do samego końca Kontakt wzorowy POLECAM

SUZUKI

Klient: Marek D.
,
Trasa: Tychy - Wielbark

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają też osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże wolą, aby jednoślad dostarczono do celu przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe elementy do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w busie bądź na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli bądź skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych pojazdów nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można dodatkowo ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle można przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Salzburg już od 110 zł!

Zleć transport motocykla