Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko zgodnie z ustaleniami. Polecam!

BMW R 1200

,
Trasa: Bremerhaven - Wydrzyn

Wszystko odbyło się zgodnie z planem. POLECAM!!

Electric scooter

Klient: Jerzy B.
,
Trasa: Puławy - Mosina

Sprawa załatwiona miło i sprawnie. Bardzo dobry kontakt z przewoźnikiem, polecam.

Motocykl Honda X-ADV (istnieje opcja transportu motocykla na mojej przyczepce)

Klient: Agata S.
,
Trasa: Warszawa - Casale Marittimo

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, np. archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli szukasz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować także na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne elementy i doprowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor trzeba zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien stać stabilnie, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną przewożenia pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę i zgarnia motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Wiedeń już od 110 zł!

Zleć transport motocykla