Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 89 893 000 zł 89 893 000 zł zaoszczędziliście z nami
888 000 wystawionych przesyłek 888 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
47 000 przewoźników 47 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko OK, polecam

Walec HD12

,
Trasa: Kirklees - Gliwice

Polecam Przewoznika wszystko odbylo sie bezproblemowo

skuter 50 ka plus 5 kartonow

Klient: Robert J.
,
Trasa: Londyn - Karczmiska Pierwsze

Bardzo profesjonalny service. Szybko I nie drogo.

Yamaha Xj 750

Klient: Art K.
,
Trasa: Londyn - Gdańsk

Przygotowanie do transportu

Duża liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża liczba zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia z reguły wystawiają osoby, które właśnie zakupiły jednośladowiec i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeśli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą przebywać całej trasy motocyklem, wolą rozpocząć jazdę już w miejscu docelowym, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zamów przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo łatwiej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi i liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w vanie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można transportować także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport dotyczy większej liczby pojazdów, powinny one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby motocykli umieszczonych blisko siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów transportu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Londyn już od 110 zł!

Zleć transport motocykla