Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami 125 933 000 zł 125 933 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek 1 198 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
59 000 przewoźników 59 000 przewoźników 59 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam!

Suzuki SV650

Klient: Jakub K.
,
Trasa: Bonn - Kraków

Zdecydowanie polecam tego kuriera:) zaufałem mu z pieniądzmi klijenta i nie zawiódł. Pozdrawiam i polecam:)

Wózek skuter elektryczny/inwalidzki Comet-f.Invacare 4-kołowy

,
Trasa: Leżajsk - Mosina

Polecam!

Suzuki SV650

Klient: Mateusz W.
,
Trasa: Bonn - Kraków

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno zakupiły jednośladowiec i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by motocykl został dostarczony na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz transportu, wystaw zlecenie w serwisie Clicktrans, zbierz wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to niezwykle istotna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motocykl można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane także całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby pojazdów, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy umieścić coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Kolejnym popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia części. Wadą transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Zaleca się umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak przemierza daną trasę więc zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Bydgoszcz już od 110 zł!

Zleć transport motocykla