Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 46 061 547 zł 46 061 547 zł zaoszczędziliście z nami
500 000 wystawionych przesyłek 500 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
30 000 przewoźników 30 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo polecam, wszytko szybko i zgodnie z umową

Zipp pro 50gt

Klient: Michał S.
,
Trasa: Lubin - Rumia

Wszystko w jak najlepszym porządku. Polecam.

kosiarka traktorek

Klient: Żaneta Z.
,
Trasa: Brzozówka - Cisiec

Motor dobrze zabezpieczony. Cena niższa niż u konkurencji. Polecam.

Yamaha mt 125

,
Trasa: Warszawa - Wrocław

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często publikują osoby, które niedawno zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi motocyklem, tylko rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motorów. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są stabilne. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najprostszych i najskuteczniejszych jest użycie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby maszyn umieszczonych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub wypalenie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,aby nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie ceny przewozu jest wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Cagnes-sur-Mer już od 110 zł!

Zleć transport motocykla