Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione palety:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Szybko i sprawnie. Polecam !

1 paleta

Klient: Roman T.
,
Trasa: Żywiec - Ładzice

Wszystko w najlepszym porzadku

DO PRZEWIEZIENIA 2 FELGI METALOWE

Klient: Marcin U.
,
Trasa: Jawiszowice - Mężyk

Wszystko ok gorąco polecam

Europaleta EUR 1 120x80 cm x 2

Klient: Maciej M.
,
Trasa: Emmen - Warszawa

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Jak zorganizować transport palet?

Żeby zlecić transport palet, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zgromadź oferty od przewoźników a następnie zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Wystawione ogłoszenie musi posiadać szczegółowe informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, takie jak liczba palet, ciężkość ładunku i rodzaj transportowych przedmiotów.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do transportowania różnego rodzaju ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się inne przedmioty oraz opakowania. Za sprawą użycia palet, przewóz większej ilości drobnych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można ładować przy pomocy wózków widłowych. Wielkość palet definiują odgórnie ustalone standardy. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej wykorzystywano go popularnie do opisywania typowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i stworzonej zgodnie z obowiązującymi normami. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej rodzajów palet EUR. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 i EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Klasyczna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższa krawędź takiej palety liczy 1200 mm, z kolei krótszy bok 800 mm. Na spodzie palety znajdują się trzy płozy, a deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest nieco większa. Dłuższa krawędź wynosi 120 cm, ale druga krawędź już 1 m. U dołu także znajdują się 3 płozy, dwie płozy umieszczone są również na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1200 mm z jednej strony, z drugiej – 100 cm. Na spodzie znajdują się 3 płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wymiary palety typu EUR 6 to 800 mm w przypadku dłuższego boku oraz 60 cm dla drugiej krawędzi. Paleta posiada 3 rozmieszczone poprzecznie płozy oraz poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR to 1200 mm x 1000 mm x 14,4 cm, z kolei udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Europalety mają to do siebie, że ich parametry są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznaczenia: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątek stanowią włoskie palety wyprodukowane w terminie od 1 marca 1999 roku do 30 czerwca 2000 roku – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, jednak także zalicza się je do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zawiera się na nich również dane umożliwiające identyfikację producenta jak również datę wyprodukowania. W 2010 roku dodano kolejne wymagania, zgodnie z którymi europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Przeprowadzenie jej poświadcza symbol IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od roku 2011. Określona jest też zawartość wilgoci europalet – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku europalet znajduje się klamra. Palety, które poddawano naprawom, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą palet euro aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także dysponują licencją na produkcję palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (koleje czeskie). Jedną z firm produkujących palety euro było również PKP Cargo, jednak należy pamiętać, że tylko palety wytworzone przed rokiem 2004 należą do palet euro. W roku 2004 PKP Cargo straciło uprawnienia. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie traktuje się jak palet euro. Europalety nazywa się także niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych oraz spedycyjnych. Do palet euro należą palety oznaczane jako MAV, ze względu na to, że produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Oprócz rodzajów, palety dzielić można również ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, natomiast te na których widać zabrudzenia czy ślady zużycia należą do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Oprócz palet euro do przewozu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Za przykład mogą posłużyć palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe i mierzą 120x120x14,4 cm. Dostępne są również specjalistyczne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich parametry mogą być różne, w użyciu jest 9 wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawy oraz wielkość są ściśle określone. Powstały specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.

W dzisiejszych czasach zamiast palet drewnianych często wykorzystuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość a także możliwość wykorzystania w recyklingu. Poza tym, są niewrażliwe na promieniowanie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tych palet stosuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle można wykorzystywać przez 10-15 lat, choć rzecz jasna zależy to od sposobu i częstotliwości wykorzystywania.

Opis ładunku

Przy pomocy palet przewozić można szeroki wachlarz ładunków. W serwisie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach mebli, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, panele itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co będzie przewoził, zwłaszcza jeżeli są to przedmioty wymagające szczególnej ostrożności albo też określonych warunków, takie jak artykuły chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby wymienić typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij także o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samego ładunku, w swoim ogłoszeniu należy też zamieścić dane odnośnie trasy a także terminów transportu.

Koszt transportu

Ceny transportu palet bywają bardzo zróżnicowane, zależy to od takich czynników, jak rodzaj przesyłki, długość trasy, liczba przewożonych palet oraz ich wielkość, jak również ciężar całej przesyłki. Wystawiając ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz możliwość znaleźć przewoźnika, który przetransportuje palety jako dodatkowy ładunek albo aby nie wracać bez żadnego ładunku. W ten sposób masz szansę uzyskać niższą cenę. Oprócz tego, na koszt wpływ ma także to, czy szukasz  tylko transportu, czy szukasz też załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń oraz ofert złożonych przez przewoźników w naszym serwisie:

Transport jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Odległość: 1968 km, waga palety: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Przewóz jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Długość trasy: 402 km, ciężar przesyłki: 900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

Jak zorganizować transport palet?

Żeby zlecić transport palet, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, zgromadź oferty od przewoźników a następnie zdeyduj się na jedną z nich. W serwisie Clicktrans.pl zarejestrowanych jest wielu przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Wystawione ogłoszenie musi posiadać szczegółowe informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, takie jak liczba palet, ciężkość ładunku i rodzaj transportowych przedmiotów.

Palety EURO

Palety wykorzystywane są do transportowania różnego rodzaju ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się inne przedmioty oraz opakowania. Za sprawą użycia palet, przewóz większej ilości drobnych ładunków jest znacznie wygodniejszy. Palety można ładować przy pomocy wózków widłowych. Wielkość palet definiują odgórnie ustalone standardy. Niejednokrotnie spotkać można się z określeniem paleta EURO. Dawniej wykorzystywano go popularnie do opisywania typowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej i stworzonej zgodnie z obowiązującymi normami. W niedalekiej przeszłości jednak wprowadzono więcej rodzajów palet EUR. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 i EUR6. Różnią się one od siebie wymiarami. Klasyczna paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższa krawędź takiej palety liczy 1200 mm, z kolei krótszy bok 800 mm. Na spodzie palety znajdują się trzy płozy, a deski blatu ułożone są wzdłużnie. Paleta EUR 2 jest nieco większa. Dłuższa krawędź wynosi 120 cm, ale druga krawędź już 1 m. U dołu także znajdują się 3 płozy, dwie płozy umieszczone są również na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu zostały ułożone poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1200 mm z jednej strony, z drugiej – 100 cm. Na spodzie znajdują się 3 płozy, deski blatu ułożone są wzdłużnie. Wymiary palety typu EUR 6 to 800 mm w przypadku dłuższego boku oraz 60 cm dla drugiej krawędzi. Paleta posiada 3 rozmieszczone poprzecznie płozy oraz poprzecznie rozmieszczone deski blatu. Standardowe wymiary typowej palety EUR to 1200 mm x 1000 mm x 14,4 cm, z kolei udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Europalety mają to do siebie, że ich parametry są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznaczenia: na lewym wsporniku znajduje się znak EPAL (wyjątek stanowią włoskie palety wyprodukowane w terminie od 1 marca 1999 roku do 30 czerwca 2000 roku – nie zostały oznaczone znakiem EPAL, jednak także zalicza się je do europalet), a na prawym wsporniku – oznaczenie EUR. Zawiera się na nich również dane umożliwiające identyfikację producenta jak również datę wyprodukowania. W 2010 roku dodano kolejne wymagania, zgodnie z którymi europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną zgodnie ze standardem ISPM15. Przeprowadzenie jej poświadcza symbol IPPC. Palety takie są suszone komorowo. Ten sposób suszenia jest wymogiem od roku 2011. Określona jest też zawartość wilgoci europalet – nie może stanowić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku europalet znajduje się klamra. Palety, które poddawano naprawom, są oznaczane gwoździem naprawczym. Na takim gwoździu znajduje się znak EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą palet euro aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także dysponują licencją na produkcję palet EUR. Na przykład MAV (z Węgier) czy CD (koleje czeskie). Jedną z firm produkujących palety euro było również PKP Cargo, jednak należy pamiętać, że tylko palety wytworzone przed rokiem 2004 należą do palet euro. W roku 2004 PKP Cargo straciło uprawnienia. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie traktuje się jak palet euro. Europalety nazywa się także niekiedy nazwą palety EUP, dotyczy to zwłaszcza dokumentów magazynowych oraz spedycyjnych. Do palet euro należą palety oznaczane jako MAV, ze względu na to, że produkujący je węgierski przewoźnik kolejowy posiada odpowiednią licencję. Oprócz rodzajów, palety dzielić można również ze względu na gatunek. Nieuszkodzone, nieubrudzone, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, natomiast te na których widać zabrudzenia czy ślady zużycia należą do drugiej kategorii.

Pozostałe palety

Oprócz palet euro do przewozu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Za przykład mogą posłużyć palety przemysłowe, określane mianem angielek. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe i mierzą 120x120x14,4 cm. Dostępne są również specjalistyczne palety przeznaczone do kontenerów. Ich wielkość to 1135×1133 mm. W branży chemicznej wykorzystuje się palety CP. Ich parametry mogą być różne, w użyciu jest 9 wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość drewna, oznakowanie, sposoby naprawy oraz wielkość są ściśle określone. Powstały specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.

W dzisiejszych czasach zamiast palet drewnianych często wykorzystuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość a także możliwość wykorzystania w recyklingu. Poza tym, są niewrażliwe na promieniowanie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tych palet stosuje się polietylen. Wykonane z niego palety zwykle można wykorzystywać przez 10-15 lat, choć rzecz jasna zależy to od sposobu i częstotliwości wykorzystywania.

Opis ładunku

Przy pomocy palet przewozić można szeroki wachlarz ładunków. W serwisie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach mebli, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, panele itd.), okien czy artykułów chemicznych. Nie zapomnij przekazać przewoźnikowi, co będzie przewoził, zwłaszcza jeżeli są to przedmioty wymagające szczególnej ostrożności albo też określonych warunków, takie jak artykuły chemiczne lub żywność. Wystawiając ogłoszenie pamiętaj, aby wymienić typ palety lub jej wymiary. Nie zapomnij także o podaniu ciężaru ładunku. Poza danymi odnośnie samego ładunku, w swoim ogłoszeniu należy też zamieścić dane odnośnie trasy a także terminów transportu.

Koszt transportu

Ceny transportu palet bywają bardzo zróżnicowane, zależy to od takich czynników, jak rodzaj przesyłki, długość trasy, liczba przewożonych palet oraz ich wielkość, jak również ciężar całej przesyłki. Wystawiając ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz możliwość znaleźć przewoźnika, który przetransportuje palety jako dodatkowy ładunek albo aby nie wracać bez żadnego ładunku. W ten sposób masz szansę uzyskać niższą cenę. Oprócz tego, na koszt wpływ ma także to, czy szukasz  tylko transportu, czy szukasz też załadunku oraz rozładunku. Oto garść przykładowych ogłoszeń oraz ofert złożonych przez przewoźników w naszym serwisie:

Transport jednej palety z Żywca do Wrexham w Wielkiej Brytanii. Odległość: 1968 km, waga palety: 350 kg. Cena: 720 zł, a więc 0,36 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport dwóch palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Długość trasy: 1229 km, ciężar przesyłki: 400 kg. Koszt: 800 zł, czyli 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Przewóz jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej Góry. Długość trasy: 402 km, ciężar przesyłki: 900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html

zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport palet już od 100 zł!

Zleć transport palet