Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 46 061 547 zł 46 061 547 zł zaoszczędziliście z nami
500 000 wystawionych przesyłek 500 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
30 000 przewoźników 30 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko sprawnie i terminowo

Yamaha XT125

Klient: Jacek K.
,
Trasa: Mediolan - Nowogródek Pomorski

Bardzo dobry czlowiek. Fachowe podejście do pracy. Polecam przewoznika

ROWER TYPU CRUISER

,
Trasa: Essen - Bydgoszcz

Polecam. Wszystko przebiegało tak jak było ustalone na początku. Konkretny przewoźnik godny polecenia.

Yamaha XJ 600

Klient: Mateusz G.
,
Trasa: Paczków - Leiden

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń zamieszczanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca pobytu. Nierzadko przewóz zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, aby motocykl dostarczono na miejsce docelowe przez firmę, zwłaszcza, jeżeli to miejsce jest odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, wolą cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc ofert przewoźników. Jeśli potrzebujesz przewoźnika, wystaw ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować wyjątkową ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne sposoby, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu i na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Dosyć szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się w trasie. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, powinny one być właściwie ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn umieszczonych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Kolejnym częstym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi busa kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia części. Słabą stroną transportu pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników korzystających z Clicktrans.pl przewozi jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Cmolas już od 110 zł!

Zleć transport motocykla