Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 92 817 000 zł 92 817 000 zł zaoszczędziliście z nami
913 000 wystawionych przesyłek 913 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
48 000 przewoźników 48 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Wszystko jak najbardziej w porządku. Świetny bezproblemowy kontakt. Dużo zaufania z obu stron. Profesjonalna obsługa i usługa bez zbędnych pytań. Klient zadowolony, ja zadowolony - wszyscy zadowoleni :D

2 fotele na palecie, w całości, jeden na drugim.

,
Trasa: Warszawa - Newport-on-Tay

Wszystko zgodnie z umową. Bardzo dobry kontakt z przewoźnikiem i wszystko na czas. Cała przesyłka dotarła w nienaruszonym stanie. Polecam 5+

18 paczek, deska surfingowa, plastikowe skrzynki

,
Trasa: Radom - Bournemouth

Wszystko sprawnie i szybko. Polecam.

3 biurka + mała paczka(35x35x30)

Klient: Jan T.
,
Trasa: Wrocław - Berejów

Przygotowanie do transportu

Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba ogłoszeń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Często transport zlecają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl został dostarczony do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe bądź niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej trasy motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero na miejscu, szukają więc usług firm transportowych. Jeżeli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zamów usługę transportu. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Cechuje je to, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Niezwykle istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może spaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy przewozie motocykli czy skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przechyli się w trasie. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest też, aby przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych pojazdów nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motocykli oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo ochronić strechem, folią bąbelkową, kocami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia części. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem ponownie sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motocykla, głównym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na obniżenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera motocykl w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i wynosi około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km cena wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Dénia już od 110 zł!

Zleć transport motocykla