Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 80 920 000 zł 80 920 000 zł zaoszczędziliście z nami
809 000 wystawionych przesyłek 809 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
43 000 przewoźników 43 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. polecam

Mercedes 312D PUSTY

Klient: Seun A.
,
Trasa: Kczewo - Rehfelde

Rzetelni i punktualni... praca z takimi ludzmi to sama przyjemnosc. Goraco polecam

kia besta pusty

Klient: Seun A.
,
Trasa: Rzgów - Attendorn

Wszystko w najlepszym porządku. Na bieżąco byłem informowany o przewidywanym czasie dostawy. Zdecydowanie polecam!!!

Buggy

,
Trasa: Kamocka Wola - Rybnik

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Spore grono przewoźników specjalizuje się właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chcą, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą motocykli. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże wolą, by jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeżeli jest to miejsce odległe lub niełatwo dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie chcą pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, szukają więc ofert firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, opublikuj ogłoszenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z ofert i zleć przewóz. 

Sposoby transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Zależy to m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba i rodzaj miejsc, do których można przymocować pasy. Część jednośladów można bardzo łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej odnaleźć odpowiednie elementy do umieszczenia pasów. Jest to niezwykle ważna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do transportu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, lecz jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne części i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest rekomendowane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze przymocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany pojazd może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe jednoślady. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Słabą stroną transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, zwłaszcza gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających Clicktrans.pl przewozi motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest „ile to kosztuje”. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zabiera motocykl w formie doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Drogheda już od 110 zł!

Zleć transport motocykla