Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami 138 202 000 zł 138 202 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek 1 304 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
64 000 przewoźników 64 000 przewoźników 64 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Transport zgodny z umową, szybko i na czas.

Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

,
Trasa: Mansfield - Zduńska Wola

Pełen profesjonalizm. Wszystko w jak najlepszym porządku.

Aprilia RX

Klient: Joanna K.
,
Trasa: Oberalm - Żory

Wszystko OK. Polecam się na przyszłość. Pozdrawiam

Wsk 125

Klient: Jolanta B.
,
Trasa: Nowe Miasto nad Wartą - Lublin

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora liczba zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia często wystawiają osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę preferują, aby jednoślad dostarczono na miejsce docelowe przez przewoźnika, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce położone daleko bądź trudno dostępne, jak na przykład archipelagi. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, a raczej cieszyć się jazdą już na miejscu, korzystają więc z usług firm transportowych. Jeśli potrzebujesz transportu, wystaw ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na jedną z ofert i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się pojazd, musi być dopasowany do typu maszyny. Niektóre motory transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej skomplikowany. Zależy to między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie ładunku jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery przewozić można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią przyczep motocyklowych są także specjalistyczne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć także na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie istotne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować szczególną ostrożność, bo motocykl może wypaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można przykładowo przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o inne elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie czy długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może doprowadzić do tego, że motocykl przewróci się w trasie. Jednakże nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, by przyczepa dostosowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Z tego powodu ustawienie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim częstym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź wypalenie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motor należy zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest dosyć istotne i ma wpływ przede wszystkim na ochronę przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w busie pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inny sposób to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można dodatkowo zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą przewożenia motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza samochodu, szczególnie jeśli chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić albo zabezpieczyć samochód, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady można przetransportować również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu przewozi motocykle w busach, przewóz na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się przewozem powinna przed rozpoczęciem jazdy ponownie sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu na pusto. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie pojazdu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Grubbenvorst już od 110 zł!

Zleć transport motocykla