Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 83 806 000 zł 83 806 000 zł zaoszczędziliście z nami
836 000 wystawionych przesyłek 836 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
44 000 przewoźników 44 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Dobry kontakt , sprawnie ,szybko ..Polecam

Yamaha XS

Klient: Robert K.
,
Trasa: Zielona Góra - Tarnobrzeg

Jak najbardziej polecam!!

1 paleta z Berlina

Klient: Piotr R.
,
Trasa: Berlin - Leśna

Bardzo profesjonalna firma, POLECAM!

HONDA VISION 110cc

Klient: Mateusz W.
,
Trasa: Newmarket - Łąka Prudnicka

Przygotowanie do transportu

Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część ogłoszeń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli oraz skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą motocykli. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę wolą, by motocykl został dostarczony do celu przez firmę, szczególnie, jeśli jest to miejsce odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie chcą pokonywać całej drogi jednośladem, wolą rozpocząć jazdę już na miejscu, korzystają więc z ofert przewoźników. Jeżeli potrzebujesz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, wybierz jedną z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, musi być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie łatwiej, przewóz pozostałych jest znacznie bardziej skomplikowany. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma też liczba oraz typy miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można dosyć prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo ważna kwestia, poprawne przymocowanie ładunku jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na kilka różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motorów. Cechuje je to, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są także specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motor można przewieźć również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby twardą deskę i z jej pomocą załadować motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne sposoby, ale jednym z najłatwiejszych oraz najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a pozostałe dwa służą do tego, aby uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na twardych, metalowych elementach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy transporcie motocykli czy skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może doprowadzić do tego, że pojazd przechyli się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku płynu z amortyzatorów. Trzeba więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, by przyczepa dopasowana była do wagi motocykla bądź motocykli. Ciężar przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeśli transport tyczy się większej liczby pojazdów, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować za blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio przymocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem transportu motocykli i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie jednoślady. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z dziurami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków bądź specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu pojazdu w pojeździe typu bus jest ryzyko pobrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie zabrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w samochodach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli bądź skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm używających Clicktrans.pl transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Cena przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zabiera jednoślad w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko dystans, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach mających 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących ponad 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Lanzarote już od 110 zł!

Zleć transport motocykla