Clicktrans działa bez zmian! Możesz zlecić dowolną przesyłkę, a Przewoźnicy mogą składać oferty. W trosce o bezpieczeństwo naszej społeczności aktywnie monitorujemy sytuację. Więcej >>

Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami 114 641 000 zł 114 641 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek 1 097 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
55 000 przewoźników 55 000 przewoźników 55 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Bardzo profesjonalnie. Kierowca słowny konkretny przyjemny. Polecam

VESPA Primavera 125

,
Trasa: Piaseczno - Przemyśl

Polecam Pana Rafała. Zlecenie wykonane profesjonalnie i na czas.

Skuter 3 kołowy

Klient: Rafał S.
,
Trasa: West Bromwich - Sieradz

Wszystko zgodnie z planem, polecam

Kawasaki Zephyr 750

,
Trasa: Iława - Kraków

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Spora część zleceń publikowanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu jednośladów. Wielu przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli oraz skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca pobytu. Często transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się zagranicę preferują, by jednoślad dostarczono do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli jest to miejsce odległe bądź trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi jednośladem, tylko rozpocząć jazdę dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poznaj wyceny od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć usługę transportu. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle przewozi się znacznie prościej, przewóz pozostałych jest o wiele bardziej utrudniony. Zależy to m.in. od wymiarów, ciężaru i liczby motocykli. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do umieszczenia pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Skutery transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd przewozi się w vanie bądź na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Mają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której umieszcza się koła pojazdu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można przewieźć także na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ jednoślad może wypaść. Jeśli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Istnieją różne sposoby, ale jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu i odwrotnie. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak zębatki bądź szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe części i doprowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i właściwie dopasowane. Powinny posiadać dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno stosować pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny mieć zamknięte zapięcie. Trzeba zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że pojazd przewróci się podczas jazdy. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga przewożonych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli transport tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być odpowiednio ustawione na przyczepie. Nie mogą się dotykać czy stać za blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych obok siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, by nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motorów oraz skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, zalecane jest spuszczenie bądź zużycie paliwa. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy busa, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba zabezpieczyć przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia jednośladu przed poruszaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku transportu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może spaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo transportowanych maszyn. Motocykl powinien stać stabilnie, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym sposobem jest wykorzystanie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także ochronić folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o przewóz motocykli offroadowych. Warto więc umyć albo zabezpieczyć pojazd, choćby na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre motocykle da się przewieźć także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość przewoźników używających naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje plusy i minusy. 

Niezależnie od tego, jak jest motocykl, osoba zajmująca się przewozem powinna przed startem raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając ostrego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie kosztów przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia motocykl w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi bez ładunków. W przypadku krótkich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Magadan już od 110 zł!

Zleć transport motocykla