Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami 150 884 000 zł 150 884 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek 1 425 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
71 000 przewoźników 71 000 przewoźników 71 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Dotychczas jeszcze nie spotkałem się tak rzetelnym przewoźnikiem. Nie dość, że dostarczył terminowo towar, na specjalistycznej przyczepie, dostosowanej do transportu skuterów wodnych, to jeszcze potrafi kompleksowo doradzić w jego obsłudze. Gorąco polecam

skuter wodny

,
Trasa: Bremerhaven - Kaźmierz

Polecam

Yamaha YZF-R125

,
Trasa: Szczerców - Niezabyszewo

Serdecznie polecam. Bardzo dobry kontakt. Odbiór i dostawa w ustalonym terminie :-)... Pozdrawiam

Honda CBR 900 RR Fireblade - 954 RR

Klient: Paweł Ś.
,
Trasa: Bad Buchau - Kałowice

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń publikowanych w serwisie Clicktrans.pl dotyczy przewozu jednośladów. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Zlecenia często wystawiają osoby, które właśnie kupiły motocykl i potrzebują, aby został on dostarczony do ich miejsca zamieszkania. Często przewóz zamawiają też osoby zawodowo związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się zagranicę wolą, aby jednoślad został dostarczony na miejsce docelowe przez firmę, szczególnie, jeżeli to miejsce jest położone daleko bądź trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy jednośladem, a raczej rozpocząć jazdę już na miejscu, szukają więc ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz transportu, wystaw zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z ofert i zamów transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się pojazd, powinien być dopasowany do rodzaju maszyny. Niektóre motory transportuje się znacznie prościej, przewóz innych jest o wiele bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, wagi oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma też liczba i rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle przewozić można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd przewozi się w vanie bądź na platformie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie bądź uchwyt dla przedniego koła. Mają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Częścią naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Jednak motor można przewieźć również na zwykłej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, trudno je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby twardą deskę i z jej pomocą wprowadzić pojazd na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo jednoślad może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Istnieją różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest wykorzystanie 4 pasów. Dwóch używa się do mocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, aby uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą być oparte na mocnych, metalowych częściach. Nie umieszcza się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe elementy i prowadzić do ich zniszczenia. Bardzo szerokie czy dłuższe pasy nie są potrzebne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny mieć stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy używane przy przewozie motocykli czy skuterów powinny posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest zalecane także całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, na dłuższych dystansach, prowadzi do usterki uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki tej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla czy motocykli. Ciężar transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, powinny one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Dlatego ustawienie ich blisko siebie mogłoby wywołać zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, warto włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, zalecane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z nieodpowiedniego zabezpieczenia jednośladu przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Nieodpowiednio przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być powodem wypadku drogowego. Jednak nawet w busie mocowanie jest bardzo istotne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Skuter powinien być stabilny, tak,aby nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany bądź inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Dobrym sposobem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motor można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na uszkodzenia elementy. Wadą transportu motocykla w pojeździe typu bus jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc wyczyścić lub zabezpieczyć samochód, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego samochodu. 

Niektóre jednoślady da się przewieźć również w samochodach mniejszych niż busy. Dotyczy to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach czy samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje jednoślady w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że gorszą. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest skuter, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszelkie mocowania. Samochód, do którego przytwierdzona jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad transportem motoru, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na zmniejszenie ceny przewozu jest znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia motocykl w postaci doładunku albo w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku niedługich tras duże znaczenie ma nie tylko odległość, ale też czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie samochodu. Dlatego średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane ceny to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Norwegia już od 210 zł!

Zleć transport motocykla