Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami 118 396 000 zł 118 396 000 zł zaoszczędziliście z nami
1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek 1 130 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
56 000 przewoźników 56 000 przewoźników 56 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis aukcji transportowych Największy serwis aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów 97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Polecam

Do przewiezienia motocykl Trewir - Kąty Wrocławskie

Klient: Michał M.
,
Trasa: Trewir - Kąty Wrocławskie

Bardzo dobry kontakt, błyskawiczna realizacja przewozu. Polecam!

Romet Pegaz

Klient: Piotr H.
,
Trasa: Rzekuń - Kielce

Rzetelna firma. Profesjonalna usługa. Bardzo dobry kontakt. Polecam!

BMW K1200 z Hagi NL na Mazury

Klient: Leszek K.
,
Trasa: Haga - Olsztyn

Media o nas

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy przewozu motocykli. Spore grono przewoźników ma ogromne doświadczenie właśnie w transporcie motocykli i skuterów. Zlecenia często publikują osoby, które niedawno kupiły motocykl i chciałyby, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zamawiają także osoby profesjonalnie zajmujące się sprzedażą skuterów. Niektórzy motocykliści wybierający się w zagraniczne podróże preferują, aby jednoślad został dostarczony do celu przez firmę, zwłaszcza, jeśli to miejsce jest położone daleko lub trudno dostępne, np. wyspy. Nie mają ochoty przebywać całej drogi motocyklem, tylko cieszyć się jazdą już w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeśli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, zbierz oferty od przewoźników, wybierz najlepszą z nich i zleć przewóz. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki transportuje się motocykl, powinien być dostosowany do rodzaju maszyny. Niektóre motocykle transportuje się dużo prościej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne między innymi od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz rodzaj miejsc, do których można przyczepić pasy. Część jednośladów można bardzo prosto przymocować, w przypadku innych, szczególnie tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć właściwe elementy do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, poprawne przymocowanie pojazdu jest podstawą bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Najczęściej pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku można znaleźć specjalne przyczepy dostosowane do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że posiadają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają również najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem naczep motocyklowych są też specjalne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na tradycyjnej przyczepie. Szczególnie ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednak jeśli przyczepa nie posiada najazdu, można wykorzystać choćby mocną deskę i z jej pomocą wprowadzić motocykl na przyczepę. Należy jednak zachować wyjątkową ostrożność, bo motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana z myślą o przewozie motocykli, mocowanie będzie trochę trudniejsze. Są różne rozwiązania, ale jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych jest użycie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach motocykla, a pozostałe dwa służą do tego, by uniemożliwić przemieszczanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę czy dolną półkę. Muszą opierać się na mocnych, metalowych elementach. Nie zakłada się pasów na delikatnych elementach, takich jak manetki bądź szprychy. Należy również unikać miejsc, w których pasy mogą trzeć o pozostałe elementy i doprowadzić do ich uszkodzenia. Bardzo szerokie bądź dłuższe pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne i odpowiednio dopasowane. Powinny posiadać stabilny mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie należy używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą mieć zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość ciasno, tak, aby nie było luzów, bo to może spowodować, że motocykl przechyli się podczas jazdy. Jednakże nie jest rekomendowane również całkowite zaciśnięcie skoku zawieszenia, bo to, przy dłuższych trasach, prowadzi do uszkodzenia uszczelniaczy oraz wycieku płynu z amortyzatorów. Należy więc dodać element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno ścisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Istotne jest też, aby przyczepa dostosowana była do wagi motocykla czy motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekraczać ładowności przyczepy. Jeśli transport dotyczy większej liczby motocykli, muszą one być właściwie rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani stać zbyt blisko siebie. Zdarza się, że maszyny przechylają się nieco na wybojach, nawet jeśli są odpowiednio zamocowane. Dlatego umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować zniszczenia. Jeżeli z jakiegoś powodu nie da się uniknąć transportu większej liczby maszyn postawionych blisko siebie, należy umieścić coś między nimi, tak, aby nie mogły ocierać się o siebie. 

Drugim popularnym sposobem przewożenia motocykli i skuterów jest transport za pomocą busa.

Przed umieszczeniem motocykla w busie, rekomendowane jest spuszczenie bądź zużycie benzyny. Celem tego jest uniknięcie sytuacji, kiedy paliwo wycieka z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który podczas jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl trzeba ochronić przed przesuwaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak podczas przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany motocykl może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych maszyn. Motocykl powinien być stabilny, tak,by nie przesuwał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w pojeździe pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby prosta wycieraczka. Inna opcja to przytwierdzenie do podłogi busa kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także ochronić strechem, folią bąbelkową, grubymi materiałami bądź gąbkami - szczególnie delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Wadą transportu motocykla w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza samochodu, zwłaszcza jeśli chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować także w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, małych motocykli lub skuterów. Można je transportować w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm używających naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną opcją, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Oba sposoby mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić niezwykle ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt transportu

Dla wielu osób, które rozmyślają nad przewiezieniem motocykla, głównym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie ceny przewozu może być znalezienie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę więc zgarnia jednoślad w formie doładunku czy w celu uniknięcia powrotu bez ładunków. W przypadku krótkich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie i rozładowanie pojazdu. średnia stawka za kilometr na krótszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi średnio 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Przedstawione ceny to średnie uzyskiwane w naszym serwisie. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Pampeluna już od 110 zł!

Zleć transport motocykla