Jak to działa

Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport motocykla lub skutera. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą motocykle i skutery.
Polska i cała Europa.

zaoszczędziliście z nami 101 175 000 zł 101 175 000 zł zaoszczędziliście z nami
982 000 wystawionych przesyłek 982 000 wystawionych przesyłek
0 zł za wystawienie ogłoszenia 0 zł za wystawienie ogłoszenia
51 000 przewoźników 51 000 przewoźników

Niedawno przewiezione motocykle:

Największy serwis
aukcji transportowych

Największy serwis
aukcji transportowych

Zaufani przewoźnicy

Tylko zweryfikowani
Przewoźnicy

97% zadowolonych klientów

Aż 97% zadowolonych
klientów od 2010r.

Wspomagamy ekologiczny transport

Wspomagamy
ekologiczny transport

Opinie

Idealnie !

Yamaha Sr 500 - 2 sztuki

Klient: Bogdan D.
,
Trasa: Szczecin - Świdnik

Wszystko Ok,zgodnie z ustaleniami,miły kontakt.Polecam 100%POZYTYW!!

kosiarka traktorek 100x180 waga 250kg

Klient: Żaneta Z.
,
Trasa: Cisiec - Wetzlar

Wszystko odbyło się perfekcyjnie, na czas I bez uszkodzeń. Mój motor dotarł do Madrytu bez negatywnych niespodzianek. Duży plus za Dbałość o szczegóły. Pozdrawiam.

Yamaha FZ8

,
Trasa: Barcelona - Madryt

Przygotowanie do transportu

Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


Duża część zleceń zamieszczanych na stronie Clicktrans.pl dotyczy transportu motocykli. Wielu przewoźników specjalizuje się właśnie w przewozie motocykli i skuterów. Ogłoszenia z reguły publikują osoby, które właśnie zakupiły motocykl i potrzebują, aby ktoś dostarczył go do ich miejsca zamieszkania. Nierzadko transport zlecają także osoby profesjonalnie związane ze sprzedażą skuterów. Niektórzy właściciele motocykli wybierający się w zagraniczne podróże preferują, by motocykl dostarczono do celu przez przewoźnika, szczególnie, jeżeli to miejsce jest odległe lub trudno dostępne, jak na przykład wyspy. Nie mają ochoty pokonywać całej trasy motocyklem, a raczej cieszyć się jazdą dopiero w miejscu docelowym, korzystają więc z ofert firm transportowych. Jeżeli szukasz przewoźnika, opublikuj zlecenie w naszym serwisie, poznaj oferty od przewoźników, zdecyduj się na najlepszą z nich i zleć transport. 

Rodzaje transportu

Sposób, w jaki przewozi się motocykl, powinien być dostosowany do typu maszyny. Niektóre motory przewozi się znacznie łatwiej, przewóz innych jest znacznie bardziej utrudniony. Jest to zależne m.in. od wymiarów, ciężaru oraz liczby pojazdów. Znaczenie ma także liczba oraz typy miejsc, do których można przymocować pasy. Część motocykli można dosyć łatwo przymocować, w przypadku innych, zwłaszcza tych bardziej okrytych, trudniej znaleźć odpowiednie miejsca do przymocowania pasów. Jest to bardzo istotna kwestia, odpowiednie przymocowanie pojazdu jest kluczowe dla bezpieczeństwa transportu. 

Motocykle transportować można na parę różnych sposobów. Często pojazd umieszcza się w busie lub na przyczepie. Na rynku dostępne są specjalne przyczepy przeznaczone do przewozu motocykli. Charakteryzują się one tym, że mają oparcie lub uchwyt dla przedniego koła. Posiadają także najazd. Znajduje się na nich szyna, w której ustawia się koła jednośladu, dzięki niej są ustabilizowane. Elementem przyczep motocyklowych są też specjalistyczne uchwyty do pasów. Mimo tego motocykl można transportować również na zwykłej przyczepie. Niezwykle ważne są mocne uchwyty do pasów, niełatwo je zastąpić. Jednakże jeśli przyczepa nie jest wyposażona w najazd, warto użyć choćby mocną deskę i z jej pomocą załadować pojazd na przyczepę. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, ponieważ motocykl może spaść. Jeżeli przyczepa nie jest dostosowana specjalnie do przewozu motocykli, mocowanie będzie nieco trudniejsze. Są różne rozwiązania, lecz jednym z najprostszych oraz najskuteczniejszych jest wykorzystanie czterech pasów. Dwóch używa się do przymocowania po bokach pojazdu, a kolejne dwa służą do tego, by uniemożliwić poruszanie z przodu do tyłu oraz na odwrót. Pasy przełożyć można na przykład przez kierownicę bądź dolną półkę. Muszą być oparte na twardych, metalowych częściach. Nie zakłada się pasów na delikatnych częściach, takich jak manetki czy szprychy. Należy także unikać miejsc, w których pasy mogą ocierać się o pozostałe części i prowadzić do ich uszkodzenia. Dosyć szerokie bądź długie pasy nie są niezbędne, najważniejsze jest, aby były mocne oraz odpowiednio dopasowane. Powinny mieć dobry mechanizm napinania. Pod żadnym pozorem nie wolno używać pasów z otwartym hakiem. Pasy wykorzystywane przy transporcie motocykli bądź skuterów muszą posiadać zamknięte zapięcie. Należy zapiąć je dość mocno, tak, aby nie było luzów, ponieważ to może spowodować, że motocykl przewróci się w trasie. Jednak nie jest rekomendowane również całkowite ściśnięcie skoku zawieszenia, ponieważ to, przy dłuższych trasach, prowadzi do usterki uszczelniaczy i wycieku oleju z amortyzatorów. Trzeba więc umieścić element, który blokuje zawieszenie. Dzięki takiej blokadzie można mocno zacisnąć pasy bez całkowitego ściskania amortyzatorów.

Ważne jest także, aby przyczepa dopasowana była do ciężaru motocykla bądź motocykli. Waga transportowanych maszyn nie może przekroczyć ładowności przyczepy. Jeżeli przewóz tyczy się większej liczby motocykli, muszą one być odpowiednio rozmieszczone na przyczepie. Nie mogą się dotykać ani znajdować zbyt blisko siebie. Zdarza się, że pojazdy przechylają się nieznacznie na wybojach, nawet jeśli są dobrze zamocowane. Z tego powodu umieszczenie ich blisko siebie mogłoby spowodować uszkodzenia. Jeśli z jakiegoś powodu nie można uniknąć przewożenia większej liczby motocykli postawionych obok siebie, należy włożyć coś pomiędzy nimi, tak, by nie mogły otrzeć się o siebie. 

Drugim częstym sposobem transportu motorów i skuterów jest przewóz za pomocą busa.

Przed umieszczeniem pojazdu w busie, rekomendowane jest spuszczenie lub zużycie benzyny. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, gdy paliwo wydobywa się z gaźnika. Jest to nieprzyjemne dla kierowcy pojazdu, który w trakcie jazdy musiałby wdychać opary z benzyny. Motocykl należy ochronić przed ruszaniem się na boki. Niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego zabezpieczenia motocykla przed przemieszczaniem się nie jest tak poważne jak w przypadku przewozu przyczepą. Niewłaściwie przymocowany pojazd może wypaść z przyczepy i być przyczyną wypadku drogowego. Lecz nawet w busie mocowanie jest bardzo ważne i ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo przewożonych pojazdów. Skuter powinien być stabilny, tak,by nie ruszał się, nie ocierał się o ściany lub inne znajdujące się w busie pojazdy. Prostym rozwiązaniem jest użycie gumowej, antypoślizgowej maty z otworami, takiej jak choćby zwykła wycieraczka. Inny sposób to przymocowanie do podłogi pojazdu kołków lub specjalnych szyn. Motocykl można także zabezpieczyć folią strech, folią bąbelkową, kocami i gąbkami - zwłaszcza delikatne, podatne na zniszczenia elementy. Słabą stroną przewożenia pojazdu w busie jest ryzyko zabrudzenia wnętrza pojazdu, szczególnie gdy chodzi o transport motocykli offroadowych. Warto więc umyć lub zabezpieczyć pojazd, chociaż na tyle, aby nie pobrudził całego pojazdu. 

Niektóre jednoślady da się przetransportować również w pojazdach mniejszych niż busy. Tyczy się to pojazdów o niższych gabarytach, mniejszych motocykli bądź skuterów. Można je przewozić w vanach bądź samochodach dostawczych.

Większość firm korzystających z naszego serwisu transportuje motocykle w busach, transport na przyczepce jest rzadziej stosowaną metodą, co nie znaczy, że mniej skuteczną. Obie opcje mają swoje dobre oraz złe strony. 

Niezależnie od tego, w jaki sposób przewożony jest motocykl, osoba zajmująca się transportem powinna przed rozpoczęciem jazdy raz jeszcze sprawdzić wszystkie mocowania. Samochód, do którego przymocowana jest przyczepa, należy prowadzić bardzo ostrożnie, unikając gwałtownego hamowania. 

Koszt przewozu

Dla wielu osób, które zastanawiają się nad przewiezieniem motocykla, podstawowym pytaniem jest ile to może kosztować. Sposobem na obniżenie kosztów transportu może być wyszukanie przewoźnika, który i tak pokonuje daną trasę i zgarnia jednoślad w postaci doładunku czy w celu uniknięcia powrotnej drogi na pusto. W przypadku niedługich tras spore znaczenie ma nie tylko odległość, ale także czas potrzebny na załadowanie oraz rozładowanie samochodu. Z tego powodu średnia stawka za kilometr na mniejszych trasach jest wyższa i znajduje się w granicy około 2-4 zł. Na trasach o długości 100-200 km koszt wynosi ok. 1,4-2 zł/km, na trasach 200-300 km – 1,1 zł/km, a na dłuższych trasach, liczących więcej niż 300 km – 0,75 zł. Podane kwoty to średnie uzyskiwane na naszym portalu. 


zobacz cały zwiń

Szukasz transportu?

Transport motocykli i skuterów Stadthagen już od 110 zł!

Zleć transport motocykla