Powiedz nam, dokąd chcesz zlecić transport palet. Znajdziemy najlepszego przewoźnika do Twojego zlecenia.
Łączymy osoby i firmy ze zweryfikowanymi przewoźnikami, którzy przewożą palety.
Polska i cała Europa.
Skąd:
Niemcy, EllwangenDokąd:
Polska, Wybudowanie Łas (...)Oszczędność:
Skąd:
Niemcy, EllwangenDokąd:
Polska, Wybudowanie Łas (...)Oszczędność:
Skąd:
Niemcy, EllwangenDokąd:
Polska, Wybudowanie Łas (...)Oszczędność:
Skąd:
Niemcy, WiesbadenDokąd:
Niemcy, MonachiumOszczędność:
Skąd:
Niemcy, EberswaldeDokąd:
Niemcy, Gmina zbiorowa (...)Oszczędność:
Skąd:
Niemcy, GerolfingenDokąd:
Niemcy, BudziszynOszczędność:
Jak zorganizować transport palet?
Żeby zlecić przewóz palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników i wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada. Na platformie Clicktrans.pl znajdziesz tysiące przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Wystawione ogłoszenie musi zawierać szczegółowe informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, ciężkość ładunku a także typ transportowych rzeczy.
Europalety
Palety wykorzystywane są do przewożenia różnego rodzaju ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się inne przedmioty oraz opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport większej ilości przedmiotów jest znacznie łatwiejszy. Palety można ładować za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet definiują odgórnie ustalone wytyczne. Często natknąć się można na nazwę paleta EURO. Kiedyś używano go potocznie do opisywania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej a także stworzonej zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Jakiś czas temu jednak zdefiniowano więcej rodzajów europalet. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 i EUR6. Różnią się rozmiarem. Najpopularniejsza paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok takiej palety wynosi 1200 mm, z kolei krótsza krawędź 0,8 m. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, z kolei deski blatu położone są wzdłuż. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 1,2 m, z kolei druga krawędź już 100 cm. Na spodzie także umieszczone zostały 3 płozy, 2 płozy umieszczone są także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na dole są trzy płozy, deski blatu położone są wzdłużnie. Rozmiar palety typu EUR 6 to 800 mm dla dłuższego boku i 600 mm z drugiej strony. Paleta ma trzy rozmieszczone poprzecznie płozy i poprzecznie ulokowane deski blatu. Zwyczajowe wymiary typowej palety EUR wynoszą 120 cm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Palety euro charakteryzują się tym, że ich właściwości są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznaczenia: na lewym wsporniku musi być widoczny symbol EPAL (wyjątkiem są włoskie palety powstałe w terminie od 1 marca 1999 roku do 30 czerwca 2000 roku – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, jednak również zalicza się je do palet euro), a na prawym wsporniku – symbol EUR. Umieszcza się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta oraz datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną ISPM15. Zgodność z tym standardem poświadcza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Jest to obowiązkowe od roku 2011. Określona jest też procent wilgoci europalet – nie może ona wynosić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet umieszczana jest klamra. Palety, które wymagały napraw, oznacza się gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym znajduje się symbol EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą europalety aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także dysponują licencją na produkcję palet EUR. Na przykład MAV (koleje węgierskie) lub CD (koleje czeskie). Wśród firm wytwarzających europalety było PKP Cargo, jednak należy podkreślić, że tylko palety wytworzone wcześniej niż w 2004 zalicza się do europalet. W roku 2004 PKP Cargo straciło licencję. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie traktuje się jak palet euro. Palety euro nazywa się też niekiedy nazwą palety EUP, szczególnie w dokumentach magazynowych oraz spedycyjnych. Do europalet zalicza się także palety określane jako MAV, ze względu na to, że wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety podzielić można też według gatunku. Niezniszczone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te z widocznymi zabrudzeniami i śladami używania zalicza się do drugiej kategorii.
Inne palety
Poza paletami euro do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe i mierzą 120x120x14,4 cm. Do wyboru są również specjalne palety dedykowane do transportu w kontenerach. Ich wielkość to 113,5x113,3 cm. W przemyśle chemicznym używa się palet CP. Ich parametry różnią się, w użyciu jest dziewięć wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość materiałów, oznakowanie, sposoby naprawiania i wymiary są dokładnie określone. Stworzone zostały specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.
Obecnie zamiast palet drewnianych często stosuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość poddania ich recyklingowi. Poza tym, są odporne na promienie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tego typu palet stosuje się polietylen. Wykonane z tego materiału palety zazwyczaj nadają się do użytku przez 10-15 lat, jednakże rzecz jasna wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.
Opis ładunku
Na paletach transportować można szeroki wachlarz ładunków. W serwisie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach mebli, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, kamień itd.), okien czy materiałów chemicznych. Pamiętaj, aby poinformować przewoźnika, co znajduje się na paletach, szczególnie jeśli chodzi o ładunki wymagające szczególnej ostrożności lub szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Publikując ogłoszenie nie zapomnij, aby podać typ palety i jej wymiary. Nie zapomnij także o podaniu wagi ładunku. Oprócz informacji dotyczących samego ładunku, w swoim ogłoszeniu powinieneś też zamieścić szczegóły odnośnie trasy oraz terminów transportu.
Ceny przewozu
Koszty
przewozu palet bywają dość zróżnicowane,
wpływ na nie ma rodzaj ładunku,
długość trasy, ilość przewożonych palet i
ich wymiary, a także waga całego
ładunku. Publikując
ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz
możliwość wybrać przewoźnika, który przetransportuje
palety w formie doładunku lub
aby nie wracać bez żadnego ładunku. To pomoże Ci wynegocjować niższą
cenę. Oprócz tego, na cenę wpływ
ma też to, czy potrzebujesz
tyko przewozu, czy szukasz
również załadunku oraz rozładunku. Poniżej
znajdziesz garść przykładowych ogłoszeń jak również
ofert złożonych przez przewoźników w serwisie
Clicktrans:
Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w UK. Długość trasy: 1968 km, ciężar
ładunku z paletą: 350 kg. Koszt: 720 zł, czyli 0,36
zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport 2 palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Odległość: 1229 km, ciężar ładunku: 400 kg. Koszt:
800 zł, a więc 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Przewóz jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej
Góry. Długość trasy: 402 km, waga palety:
900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html
Jak zorganizować transport palet?
Żeby zlecić przewóz palet, opublikuj ogłoszenie w serwisie Clicktrans, poczekaj na oferty od przewoźników i wybierz tą, która najbardziej ci odpowiada. Na platformie Clicktrans.pl znajdziesz tysiące przewoźników, którzy specjalizują się w różnych rodzajach zleceń. Wystawione ogłoszenie musi zawierać szczegółowe informacje na temat przeznaczonej do przewiezienia przesyłki, na przykład ilość palet, ciężkość ładunku a także typ transportowych rzeczy.
Europalety
Palety wykorzystywane są do przewożenia różnego rodzaju ładunków. Pełnią rolę sztywnego podłoża, na którym umieszcza się inne przedmioty oraz opakowania. Dzięki wykorzystaniu palet, transport większej ilości przedmiotów jest znacznie łatwiejszy. Palety można ładować za pomocą wózków widłowych. Wymiary palet definiują odgórnie ustalone wytyczne. Często natknąć się można na nazwę paleta EURO. Kiedyś używano go potocznie do opisywania standardowej palety spełniającej wyznaczniki EPAL, licencjonowanej a także stworzonej zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. Jakiś czas temu jednak zdefiniowano więcej rodzajów europalet. Obecnie do wyboru są palety EUR1, EUR2, EUR3 i EUR6. Różnią się rozmiarem. Najpopularniejsza paleta EUR to paleta EUR1. Dłuższy bok takiej palety wynosi 1200 mm, z kolei krótsza krawędź 0,8 m. Na dole palety umieszczone są 3 płozy, z kolei deski blatu położone są wzdłuż. Paleta EUR 2 jest odrobinę większa. Jeden z boków również liczy 1,2 m, z kolei druga krawędź już 100 cm. Na spodzie także umieszczone zostały 3 płozy, 2 płozy umieszczone są także na krótszych krawędziach, inaczej niż w palecie EUR 1. Deski blatu ułożone są poprzecznie. Paleta EUR 3 ma wymiary 1,2 m z dłuższej strony, z drugiej – 1 m. Na dole są trzy płozy, deski blatu położone są wzdłużnie. Rozmiar palety typu EUR 6 to 800 mm dla dłuższego boku i 600 mm z drugiej strony. Paleta ma trzy rozmieszczone poprzecznie płozy i poprzecznie ulokowane deski blatu. Zwyczajowe wymiary typowej palety EUR wynoszą 120 cm x 1 m x 144 mm, a udźwig wynosić może 1 – 1,5 t. Palety euro charakteryzują się tym, że ich właściwości są narzucone odgórnie. Muszą posiadać oznaczenia: na lewym wsporniku musi być widoczny symbol EPAL (wyjątkiem są włoskie palety powstałe w terminie od 1 marca 1999 roku do 30 czerwca 2000 roku – te palety nie posiadają oznaczenia EPAL, jednak również zalicza się je do palet euro), a na prawym wsporniku – symbol EUR. Umieszcza się na nich również informacje ułatwiające identyfikację producenta oraz datę produkcji. W 2010 roku wprowadzono kolejne wymagania, w myśl których europalety muszą przejść obróbkę fitosanitarną ISPM15. Zgodność z tym standardem poświadcza znak IPPC. Ten typ palet jest suszony komorowo. Jest to obowiązkowe od roku 2011. Określona jest też procent wilgoci europalet – nie może ona wynosić więcej niż 22%. Na środkowym wsporniku nowych palet umieszczana jest klamra. Palety, które wymagały napraw, oznacza się gwoździem naprawczym. Na gwoździu tym znajduje się symbol EPAL. Firmy produkujące i zajmujące się naprawą europalety aby działać muszą otrzymać wcześniej licencję EPAL. Niektóre koleje narodowe także dysponują licencją na produkcję palet EUR. Na przykład MAV (koleje węgierskie) lub CD (koleje czeskie). Wśród firm wytwarzających europalety było PKP Cargo, jednak należy podkreślić, że tylko palety wytworzone wcześniej niż w 2004 zalicza się do europalet. W roku 2004 PKP Cargo straciło licencję. Palet uszkodzonych albo naprawianych przez nielicencjonowane firmy nie traktuje się jak palet euro. Palety euro nazywa się też niekiedy nazwą palety EUP, szczególnie w dokumentach magazynowych oraz spedycyjnych. Do europalet zalicza się także palety określane jako MAV, ze względu na to, że wytwarzający je węgierski przewoźnik kolejowy dysponuje odpowiednią licencją. Poza rodzajami, palety podzielić można też według gatunku. Niezniszczone, czyste, nowe zalicza się do pierwszego gatunku, z kolei te z widocznymi zabrudzeniami i śladami używania zalicza się do drugiej kategorii.
Inne palety
Poza paletami euro do transportu wykorzystuje się też inne rodzaje palet. Przykładem są palety przemysłowe, nazywane też angielkami. Palety przemysłowe mają inne wymiary niż europalety. Są większe i mierzą 120x120x14,4 cm. Do wyboru są również specjalne palety dedykowane do transportu w kontenerach. Ich wielkość to 113,5x113,3 cm. W przemyśle chemicznym używa się palet CP. Ich parametry różnią się, w użyciu jest dziewięć wzorów. Te palety muszą spełniać standardy CP. Jakość materiałów, oznakowanie, sposoby naprawiania i wymiary są dokładnie określone. Stworzone zostały specjalnie na potrzeby przemysłu chemicznego.
Obecnie zamiast palet drewnianych często stosuje się palety z plastiku. Wśród ich plusów są trwałość oraz możliwość poddania ich recyklingowi. Poza tym, są odporne na promienie UV. Ich waga jest stała (margines to +/- 2%). Do wyrobu tego typu palet stosuje się polietylen. Wykonane z tego materiału palety zazwyczaj nadają się do użytku przez 10-15 lat, jednakże rzecz jasna wpływ na to ma sposób i częstotliwość wykorzystywania.
Opis ładunku
Na paletach transportować można szeroki wachlarz ładunków. W serwisie Clicktrans wystawiane są ogłoszenia na przykładdla transportu umieszczonych na paletach mebli, szkła, materiałów budowlanych (jak np. farby, kamień itd.), okien czy materiałów chemicznych. Pamiętaj, aby poinformować przewoźnika, co znajduje się na paletach, szczególnie jeśli chodzi o ładunki wymagające szczególnej ostrożności lub szczególnych warunków, takie jak materiały chemiczne lub żywność. Publikując ogłoszenie nie zapomnij, aby podać typ palety i jej wymiary. Nie zapomnij także o podaniu wagi ładunku. Oprócz informacji dotyczących samego ładunku, w swoim ogłoszeniu powinieneś też zamieścić szczegóły odnośnie trasy oraz terminów transportu.
Ceny przewozu
Koszty
przewozu palet bywają dość zróżnicowane,
wpływ na nie ma rodzaj ładunku,
długość trasy, ilość przewożonych palet i
ich wymiary, a także waga całego
ładunku. Publikując
ogłoszenie w serwisie Clicktrans.pl, masz
możliwość wybrać przewoźnika, który przetransportuje
palety w formie doładunku lub
aby nie wracać bez żadnego ładunku. To pomoże Ci wynegocjować niższą
cenę. Oprócz tego, na cenę wpływ
ma też to, czy potrzebujesz
tyko przewozu, czy szukasz
również załadunku oraz rozładunku. Poniżej
znajdziesz garść przykładowych ogłoszeń jak również
ofert złożonych przez przewoźników w serwisie
Clicktrans:
Przewóz jednej palety z Żywca do Wrexham w UK. Długość trasy: 1968 km, ciężar
ładunku z paletą: 350 kg. Koszt: 720 zł, czyli 0,36
zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/jedna-paleta-zywiec-wrexham-uk,aid,250210.html
Transport 2 palet z Żyrardowa do Klundert w Holandii. Odległość: 1229 km, ciężar ładunku: 400 kg. Koszt:
800 zł, a więc 0,65 zł.
http://clicktrans.pl/przesylka/2-palety-holandia,aid,247738.html
Przewóz jednej palety przemysłowej z Klewkowa do Jeleniej
Góry. Długość trasy: 402 km, waga palety:
900 kg. Uzyskana cena: 250 zł, a więc 0,62 zł/km.
http://clicktrans.pl/przesylka/paleta-polska-polska-przemyslowa-wys.180cm-900kg-lowicz-jelenia-gora,aid,246588.html